چیدمان و طراحی کمد دیواری

مد و زیباییدکوراسیون

- 98/04/29
چیدمان و طراحی کمد دیواریچیدمان کمد دیواری دارای یک دنیا ایده است که می تواند اتاق شما را کاربردی و زیبا کند. کمد دیواری اتاق آنقدر مهم است که اگر به درستی چیدمان و طراحی نشود باعث بی نظمی و سردرگمی در اتاق خواهد شد.

اصول طراحی کمد دیواری


- اندازه اتاق (بزرگی و کوچکی اتاق)
- نوع وسایل که در کمد قرار می گیرد
چیدمان و طراحی کمد دیواری
اگر اتاق خواب شما بزرگ است محدودیتی در انتخاب درب کمد دیواری ندارید.چنانچه اتاق خواب شما کوچک است به دلیل اینکه باز شدن درب ها نیاز به فضایی بیشتر در جلوی کمد دیواری دارد حتما باید از درب های ریلی استفاده کنید.
نکته ای که در کمد دیواری های ریلی باید رعایت کنید انتخاب ریل مرغوب برای درب ها می باشد. ریل های کمد دیواری که با آلیاژ ضعیف ساخته می شوند بعد از گذشت چند ماه دیگر کارایی سابق را ندارند و حتما باید تعویض شوند.

وسایلی که در داخل کمددیواری قرار می گیرند


- انواع لباس مردانه
- انواع لباس زنانه
- کفش

چیدمان لباس در کمد دیواری


اولین نکته ای که باید در چیدمان و طراحی کمد دیواری در نظر گرفت توجه به قد کاربر می باشد.متوسط قد زنان در ایران حدود ۱۵۵ تا ۱۶۵ سانتیمتر می باشد.برای استفاده موثر خانم های خانه از کمد دیواری باید نسبت به اهمیت و پرکاربردی وسایل اقدام به چیدمان و طراحی کمد دیواری کرد.
مثلا وسایلی مانند چمدان ها و لباس های فصل که کاربرد کمتری دارند در بالای کمد دیواری و لباس هایی که استفاده بیشتری دارند در قسمت های پایین قرارگیرند. چنانچه با محدودیت فضا روبرو هستید می توانید از یراق آلات ویژه ای که بدین منظور تولید شده اند استفاده کنید.
مورد دیگری که در جانمایی لباس ها در کمد دیواری باید در نظر بگیرید ارتفاع وطول و عرض لباس ها می باشد .شما برای یک طراحی اصولی باید بدانید هر لباسی که در کمد دیواری قرار می گیرد به چه مقدار فضا نیاز دارد .

لباس ها برای مردان و زنان ابعاد مختلفی دارند اندازه ای که لباس ها اشغال می کنند را به صورت واضح نشان داده ایم .اندازه لباس های زنانه ، لباس های مردانه و حتی اندازه لباس های تا شده برای قرار گرفتن در داخل کمد دیواری مشخص گردیده است.به این موضوع توجه داشته باشید که ابعاد لباس در افراد نسبت به قدشان متفاوت می باشد.
advertising