ویژگی های یک کاناپه خوب و با کیفیت برای خرید

مد و زیباییدکوراسیون

- 97/11/02
ویژگی های یک کاناپه خوب و با کیفیت برای خریدکاناپه یکی از بزرگترین سرمایه گذاری های شما در زمینه دکوراسیون داخلی است و همچنین یکی از اصلی ترین اجزای آن نیز می باشد. حتی اگر شما یک کاناپه را به صورت موقتی می خواهید استفاده کنید، اگر انتخاب درستی نداشته باشید، سرانجام در هر جایی از منزل خود از اتاق پذیرایی و نشیمن گرفته تا زیر زمین یا حتی اتاق خواب، این مبلمان اشتباه باعث دلخوری و مایه سرافکندگی شما خواهد شد. خیلی پیشتر از آنچه که بدانید یا متوجه شوید، یک دکوراسیون یا هر نوع دیگری که قبل تر از آن استفاده می کرده اید بخشی از زندگی شما شده و غیر ممکن است که آن قسمت از زندگی خود را تغییر دهید. پس عقلانی تر آن است که قبل از خرید حتماً درباره آن فکر کرده باشید. سپس بهترین کاناپه ای را که می توانید تهیه کنید، بخرید. در غیر این صورت هزینه ای که شما خواهید کرد باعث استهلاک کاناپه و از بین رفتن آن سرمایه طی سالیان خواهد شد.

چگونه یک کاناپه با کیفیت را تشخیص دهیم


کاناپه های با کیفیت باید سنگین و سخت حس شوند. روی یکی از آن ها لم داده یا محکم بنشینید تا استحکام آن را امتحان کرده و سپس از کناره های آن بلند شده و اندکی آن را تکان دهید. اگر آن را سبک و لق حس کردید، از خرید آن صرف نظر کنید. به دنبال نوعی از کاناپه باشید که چهارچوب آن از چوب خشک شده در کوره تهیه شده باشد. مانند چوب بلوط، توسکا، توس، افرا یا جایگزین هایی مانند چوب های تخته سه لایه با کیفیت و یا چوب های تخته سه لایه دریایی هر کدام می توانند گزینه های مناسبی باشند. اسکلت بندی ویژه ای که برای راحتی داشته و فنر بندی آن نشان کیفیت مبلمان است. فنرهای سینوسی شکل می توانند راحتی بیشتری را هنگام استفاده در اختیار شما بگذارند. به عنوان جایگزین نیز، کاناپه هایی با فنرهای مخروطی متصل به هم می تواند هزینه کمتری را هنگام خرید برای شما داشته باشد.
ویژگی های یک کاناپه خوب و با کیفیت برای خرید

بالش های کاناپه را مد نظر قرار دهید


خیلی از بالش ها از جنس فوم های پلییورتن هستند و هر چه قدر چگالی آن بیشتر باشد، سنگین تر بوده و عمر بیشتری دارند. در مبلمانی ارزان قیمت، بالش ها فقط با هسته ای مرکزی از جنس پلییورتن پر می شوند. در مبلمان های بهتر هسته ی بالش های آن از جنس پنبه های حلاجی شده و پارچه های داکرون می باشد. گزینه های با کیفیت بالا نیز شامل بالش های زیرین چند گانه هستند که قسمت زیرین آن ها با پارچه داکرون پر شده و فنرهای بالش نیز با فوم و پر احاطه شده اند.

اتصال ها و چهارچوب کاناپه را بررسی کنید


بهترین کاناپه، کاناپه ای است که محل های اتصال آن در چهارچوب دو بار پرچ شده و این محل ها با چسب بسته شده و سپس با پیچ و مهر به هم به خوبی چفت شده باشند. از جمله دیگر قطعاتی که باید کیفیت آن را بررسی کنید پایه های کاناپه است که از چه نوعی بوده و بسته به نوع آن دارای کیفیتی درخور باشد نه اینکه تنها پایه ای ساده به آن چسبیده و روی زمین قرار گرفته باشد.

مطابقت کاناپه با دکوراسیون داخلی شما


اگر دکوراسیون داخلی شما به سبک سنتی است به دنبال کاناپه ای باشید که دسته هایی گرد و پشتی صاف و محکم، دامنی شکل و بالش های کاکل دار داشته باشد. کاناپه های جدید تر، معمولاً متمایل به این شکل هستند که خط و خطوط نداشته، تزئیناتی کم تر و روکشی عاری از مبالغه دارند. شباهت های اتاق خود را در نظر گرفته و ارتفاع، طول و عمق کاناپه ای که می خواهید در آن اتاق استفاده کنید را مدنظر قرار دهید تا بتوانید بهترین منظره را در بهترین جای آن در اتاق به دست آورد.اگر می خواهید زمان زیادی را روی کاناپه لم داده، چرت زده یا به مطالعه بپردازید، مطمئن شوید که بین دسته های کاناپه فضای کافی برای تحرک وجود داشته باشد. تنها به طول کلی مبلمان توجه نکنید.اگر فضای شما کوچک است، به خرید کاناپه ای فکر کنید که دسته هایی کوتاه داشته یا اصلاً دسته ای نداشته باشد. بدین صورت اتاق شما بزرگتر به نظر می رسد.

کاناپه برای استفاده چند نفر است؟


این ممکن است سؤال احمقانه ای به نظر برسد، اما حقیقت این است که هیچ کس نمی خواهد روی کاناپه ترک برداشته بنشیند. پس اگر شما کاناپه ای با دو بالش زیرین می گیرید، این توقع را داشته باشید که فقط دو نفر روی آن می نشینند. برای جای دادن نفرات بیشتری روی کاناپه، کاناپه ای بگیرید که سه بالش نشیمن داشته یا یک بالش نشیمن سراسری داشته باشد که به آن اصطلاحاً کاناپه بوفه ای می گویند.کاناپه ها معمولاً با یک یا دو نوع پشتی ساخته می شوند: پشتی های بالشی که پشتی هایی قابل تعویض داشته یا بالش هایی دارند که در تمام سطح عقبی آن پراکنده شده اند و نوع دوم اینکه می توانند پشتی محکم و سفتی داشته باشند که رویه های آن ها به قسمت عقبی و انتهایی کاناپه دوخته شده اند. کاناپه های با بالش های پشتی (نازبالش یا کوسن) معمولاً راحت تر و دلپذیر تر هستند اما نقطع ضعفی که دارند این است که غیر از زمان هایی که روی آن ها لم داده اید و نرمی آن ها را حس می کنید، بالش ها معمولاً قدری کج و کوله به نظر می رسند.اگر شما از آن دسته افرادی هستید که این چنین مسائلی باعث ناخوشی و آزرده خاطر شدنشان می شود، بهتر است کاناپه ای تهیه کنید که پشتی هایی محکم داشته باشند.وقتی که یک کاناپه را بررسی می کنیم بدین گونه نیست که یک سایز برای همه نوع مصرف و اتاق و… اندازه باشد. عمق نشیمن گاه آن و زاویه پشتی آن از مواردی هستند که می توانند علت تأثیر گذاری بر احساس راحتی در هنگام استفاده از کاناپه باشند.چگونه متوجه شوید که چه عمقی از نشیمن گاه برای شما مناسب است؟ اجازه دهید با استفاده از تجربیات خودتان به شما کمک کنیم. اگر کاناپه یا صندلی هست که شما روی آن احساس راحتی می کنید، اندازه داخل زانوها هنگامی که کامل به پشتی آن تکیه داده اید را تا زمین اندازه بگیرید، سپس کاناپه ای را خریداری کنید که به ابعاد اندازه گیری شده توسط شما نزدیک تر باشد.

به استفاده طولانی مدت از کاناپه فکر کنید


از آنجایی که خریداری کردن یک کاناپه یک سرمایه گذاری بزرگی برای شما محسوب می شود، احتمالاً می خواهید تا جایی که امکان دارد مبلمان و کاناپه شما بروز باشد. شما همیشه می توانید رنگ ها و نقش هایی را با استفاده از بالش ها، کوسن ها که اصلاً هم گران نیستند به وجود آورده و تصمیم بگیرید که چطور دکوراسیون خود را تغییر دهید و کاناپه و طرحی را که به آن اضافه می کنید هماهنگ باشد. اگر بچه دارید و داشتن یک مبلمان طبیعی و عادی برای شما مانند یک فاجعه بوده و سخت است، از کاناپه هایی با رنگ هایی تیره تر با طرح های کلی استفاده کنید.

خرید کاناپه


به عنوان یک قانون، پارچه های ترکیبی مواد مصنوعی با دوام تر بوده، رنگی ثابت داشته و به راحتی تمیز می شوند. پارچه هایی که بسیار محکم بافته شده اند و پارچه هایی که به سختی حالت می گیرند و محکم می ایستند؛ بهتر بوده و راحت تر شسته و تمیز می شوند، مانند چرم. از ساتن، ابریشمی های گل برجسته و حریر جداً پرهیز کنید، مگر اینکه از کاناپه زیاد استفاده نکنید.هر پارچه ای که انتخاب می کنید، از فروشنده نمونه ای بریده شده قبل از اینکه آن را خریداری کنید بخواهید و آن را به خانه برده و حتماً در خانه ببینید. اگر این نمونه پارچه در دسترس نبوده می توانید یکی از بالش های آن را به خانه ببرید. بدین صورت شما می توانید مواد، رنگ و ترکیب آن را زیر نور خانه خودتان ببینید و آن را با سایر قطعه های مبلمان خود مقایسه و ترکیب آن را ملاحظه کنید. هنگامی که چنین هزینه هنگفتی را می خواهید برای خرید کاناپه بپردازید، آخرین چیزی که به آن فکر خواهید کرد یک تفاوت چشمگیر است.

اندازه و ابعاد کاناپه


یک کاناپه خوب و عالی 100 سانتی متر عمق، 150 سانتی متر طول و 90 سانتی متر ارتفاع و بلندی با یک نشیمن گاهی 47 سانتی متری دارد. اگر علاقه دارید یک کاناپه قدیمی و سنتی داشته باشید کاناپه‌ای با دسته کتیبه دار انتخاب مناسبی است و برای یک کاناپه مدرن، کاناپه‌ای با دسته‌ای چهار گوش با‌‌ همان مقیاس‌های گفته شده را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

طول کاناپه


بسیاری از مردم تمایل دارند کاناپه‌هایی داشته باشند که طول آن‌ها برای دراز کشیدن و حتی خوابیدن مناسب باشد، بنابراین به آن‌ها کاناپه‌های با طول 225 سانتی متر یا حتی بزرگ‌تر از فضایشان پیشنهاد می‌شود.

فضاهای بدون دیوار


در جاهایی که کاناپه به دیوار تکیه داده نمی‌شود، همیشه به جای پشتی‌ها و کوسن‌های شل و سست از یک پشتی سفت و محکم استفاده کنید. این پشتی محکم کمک می‌کند به راحتی به آن تکیه کنید. اندازه پشتی کاناپه را کمی کوتاه (حدود 80 سانتی متر) انتخاب کنید.

هماهنگی رنگ های کاناپه


برای داشتن فضایی آرام کاناپه‌هایی در رنگ‌های یکپارچه و هماهنگ با رنگ دیوار‌ها و پرده‌ها توصیه می‌شود.

تشک های نشیمن گاه


کاناپه‌هایی را که دو تشک در قسمت نشیمن‌گاه دارند، انتخاب نکنید چون بیشتر از دو نفر روی این کاناپه نمی‌توانند بنشینند. اگر کاناپه شما 170 سانتی متر یا بیشتر طول دارد از سه تشک در قسمت نشیمن‌گاه استفاده کنید و اگر طول کاناپه 150 سانتی متر یا کمتر است، فقط از یک تشک استفاده کنید.

معیارهای راحتی کاناپه


یک فرمول خوب برای اینکه از راحتی آن مطمئن شوید این است که اندازه ارتفاع کاناپه و عمق آن 100 تا 110 سانتی متر باشد؛ مثلا اگر کاناپه 40 سانتی متر ارتفاع در قسمت نشیمن‌گاه و 60 سانتی متر عمق دارد، ارتفاع و عمق را با هم جمع ببندید؛ عدد به دست آمده 100 سانتی متر می‌شود یا مثلا 50 سانتی متر ارتفاع را با 60 سانتی متر عمق کاناپه جمع کنید که جمع آن‌ها 110 می‌شود.اگر قدتان کوتاه است، کاناپه‌ای 100 سانتی متری و اگر بلند قد هستید کاناپه‌ای 110 سانتی متری تهیه کنید.

تناسب سقف با کاناپه


اگر ارتفاع سقف منزل شما یا محلی مه قصد دارید کاناپه را در آن جا بگذارید کوتاه است، در نظر داشته باشید که کاناپه‌های کوتاه سقف اتاقتان را بلند‌تر نشان میدهند. بالعکس، در اتاقی با سقف بلند به کاناپه‌ای با پشت بلند احتیاج دارید تا اتاقتان حس و حالی سنگین و وزین داشته باشد.

طرح و مدل کاناپه


از طرح‌ها و نقش‌های بزرگ یا رنگ‌های مطابق مد روز مثلا رنگ‌های جیغ و تند برای صندلی‌ها و کاناپه‌های بزرگ استفاده نکنید. می‌توانید از این گونه طرح، نقش و رنگ‌ها برای کوسن‌ها و روانداز‌ها استفاده و کاناپه‌ها را در رنگ‌های خنثی انتخاب کنید. با این گونه طراحی هر زمان که به تغییر دکوراسیون نیاز داشته باشید، فقط باید کوسن‌ها را عوض کنید و به تغییر کاناپه نیازی ندارید.

کاناپه سنگین و محکم


مطمئن شوید کاناپه‌ای که می‌خرید، محکم و از مواد خوب ساخته شده است. یک کاناپه خوب را می‌توانید این طور امتحان کنید؛ یکی از پایه‌های جلو را 12 تا 17 سانتی متر بالا ببرید، پایه جلوی دیگر نیز باید‌‌ همان قدر بالا بیاید. اگر این کار را انجام دادید و پایه دیگر به‌‌ همان اندازه بالا نیامد، چارچوب کاناپه ضعیف است.

پیراهن مبل و رومبلی


همیشه از پارچه‌های تیره رنگ برای رومبلی استفاده کنید، این پارچه‌ها هم دیر‌تر کثیف و هم باعث می‌شود پایه‌های مبل و زیر آن‌ها مشخص نباشد.
advertising