راهنمای کامل برای خرید کاناپه

مد و زیباییدکوراسیون

- 97/08/17
راهنمای کامل برای خرید کاناپه

راهنمای خرید کاناپه : همه چیز در مورد خرید کاناپه


در این مطلب درباره فوم ها و متقابلاً جزئیات عمق صندلی ها، فنرها، پارچه و سایر مواردی که در مورد یک دست مبلمان که باید دست کم چند سال کار کند، نکاتی را بیان می کنیم تا خریدی مناسب تر و مقرون به صرفه تر داشته باشید. اینجا مطلب راهنمای خرید کاناپه را تهیه کرده ایم تا با ریز و درشت خرید یک کاناپه با کیفیت، زیبا و با دوام آشنا شوید.
راهنمای کامل برای خرید کاناپه

نکاتی که باید درباره خرید کاناپه بدانید


کاناپه یکی از بزرگترین سرمایه گذاری های شما در زمینه دکوراسیون داخلی است و همچنین یکی از اصلی ترین اجزای آن نیز می باشد. حتی اگر شما یک کاناپه را به صورت موقتی می خواهید استفاده کنید، اگر انتخاب درستی نداشته باشید، سرانجام در هر جایی از منزل خود از اتاق پذیرایی و نشیمن گرفته تا زیر زمین یا حتی اتاق خواب، این مبلمان اشتباه باعث دلخوری و مایه سرافکندگی شما خواهد شد. خیلی پیشتر از آنچه که بدانید یا متوجه شوید، یک دکوراسیون یا هر نوع دیگری که قبل تر از آن استفاده می کرده اید بخشی از زندگی شما شده و غیر ممکن است که آن قسمت از زندگی خود را تغییر دهید. پس عقلانی تر آن است که قبل از خرید حتماً درباره آن فکر کرده باشید. سپس بهترین کاناپه ای را که می توانید تهیه کنید، بخرید. در غیر این صورت هزینه ای که شما خواهید کرد
باعث استهلاک کاناپه و از بین رفتن آن سرمایه طی سالیان خواهد شد.

چگونه یک کاناپه با کیفیت را تشخیص دهیم


استحکام آن را امتحان کنید کاناپه های با کیفیت باید سنگین و سخت حس شوند. روی یکی از آن ها لم داده یا محکم بنشینید تا استحکام آن را امتحان کرده و سپس از کناره های آن بلند شده و اندکی آن را تکان دهید. اگر آن را سبک و لق حس کردید، از خرید آن صرف نظر کنید. به دنبال نوعی از کاناپه باشید که چهارچوب آن از چوب خشک شده در کوره تهیه شده باشد. مانند چوب بلوط، توسکا، توس، افرا یا جایگزین هایی مانند چوب های تخته سه لایه با کیفیت و یا چوب های تخته سه لایه دریایی هر کدام می توانند گزینه های مناسبی باشند. اسکلت بندی ویژه ای که برای راحتی داشته و فنر بندی آن نشان کیفیت مبلمان است. فنرهای سینوسی شکل می توانند راحتی بیشتری را هنگام استفاده در اختیار شما بگذارند. به عنوان جایگزین نیز، کاناپه هایی با فنرهای مخروطی متصل به هم می تواند هزینه کمتری را هنگام خرید برای شما داشته باشد.

بالش های مبل کاناپه را مد نظر قرار دهید


خیلی از بالش ها از جنس فوم های پلییورتن هستند و هر چه قدر چگالی آن بیشتر باشد، سنگین تر بوده و عمر بیشتری دارند. در مبلمانی ارزان قیمت، بالش ها فقط با هسته ای مرکزی از جنس پلییورتن پر می شوند. در مبلمان های بهتر هسته ی بالش های آن از جنس پنبه های حلاجی شده و پارچه های داکرون می باشد. گزینه های با کیفیت بالا نیز شامل بالش های زیرین چند گانه هستند که قسمت زیرین آن ها با پارچه داکرون پر شده و فنرهای بالش نیز با فوم و پر احاطه شده اند.

بهترین اتصال ها و چهارچوب کاناپه کدام اند


بهترین کاناپه، کاناپه ای است که محل های اتصال آن در چهارچوب دو بار پرچ شده و این محل ها با چسب بسته شده و سپس با پیچ و مهر به هم به خوبی چفت شده باشند. از جمله دیگر قطعاتی که باید کیفیت آن را بررسی کنید پایه های کاناپه است که از چه نوعی بوده و بسته به نوع آن دارای کیفیتی درخور باشد نه اینکه تنها پایه ای ساده به آن چسبیده و روی زمین قرار گرفته باشد.

نکات مهم هنگام خرید کاناپه


اگر دکوراسیون داخلی شما به سبک سنتی است به دنبال کاناپه ای باشید که دسته هایی گرد و پشتی صاف و محکم، دامنی شکل و بالش های کاکل دار داشته باشد. کاناپه های جدید تر، معمولاً متمایل به این شکل هستند که خط و خطوط نداشته، تزئیناتی کم تر و روکشی عاری از مبالغه دارند. شباهت های اتاق خود را در نظر گرفته و ارتفاع، طول و عمق کاناپه ای که می خواهید در آن اتاق استفاده کنید را مدنظر قرار دهید تا بتوانید بهترین منظره را در بهترین جای آن در اتاق به دست آورد.اگر مردد هستید، ماکتی از اثر آن را روی کف اتاق با استفاده از نوار چسب های رنکی یا نوارهای نقاشی (معمولاً آبی رنگ) بکشید. یا حتی می توانید با استفاده از جعبه های خالی یک کاناپه ساخته سپس با آن چند روز را سپری کرده و زندگی کنید تا ببینید چه حسی را به شما منتقل می کند.اگر می خواهید زمان زیادی را روی کاناپه لم داده، چرت زده یا به مطالعه بپردازید، مطمئن شوید که بین دسته های کاناپه فضای کافی برای تحرک وجود داشته باشد. تنها به طول کلی مبلمان توجه نکنید.
اگر فضای شما کوچک است، به خرید کاناپه ای فکر کنید که دسته هایی کوتاه داشته یا اصلاً دسته ای نداشته باشد. بدین صورت اتاق شما بزرگتر به نظر می رسد.

اهمیت تعداد نفرات در خریدکاناپه


این ممکن است سؤال احمقانه ای به نظر برسد، اما حقیقت این است که هیچ کس نمی خواهد روی کاناپه ترک برداشته بنشیند. پس اگر شما کاناپه ای با دو بالش زیرین می گیرید، این توقع را داشته باشید که فقط دو نفر روی آن می نشینند. برای جای دادن نفرات بیشتری روی کاناپه، کاناپه ای بگیرید که سه بالش نشیمن داشته یا یک بالش نشیمن سراسری داشته باشد که به آن اصطلاحاً کاناپه بوفه ای می گویند.کاناپه ها معمولاً با یک یا دو نوع پشتی ساخته می شوند: پشتی های بالشی که پشتی هایی قابل تعویض داشته یا بالش هایی دارند که در تمام سطح عقبی آن پراکنده شده اند و نوع دوم اینکه می توانند پشتی محکم و سفتی داشته باشند که رویه های آن ها به قسمت عقبی و انتهایی کاناپه دوخته شده اند. کاناپه های با بالش های پشتی (نازبالش یا کوسن) معمولاً راحت تر و دلپذیر تر هستند اما نقطع ضعفی که دارند این است که غیر از زمان هایی که روی آن ها لم داده اید و نرمی آن ها را حس می کنید، بالش ها معمولاً قدری کج و کوله به نظر می رسند.لازم است یادآوری کنیم که استفاده از قالیچه ها در طراحی دکوراسیون داخلی منزل می تواند ایده بسیار خوبی باشد. در مطلب طراحی دکوراسیون داخلی منزل با قالیچه بیشتر در این مورد بخوانید.اگر شما از آن دسته افرادی هستید که این چنین مسائلی باعث ناخوشی و آزرده خاطر شدنشان می شود، بهتر است کاناپه ای تهیه کنید که پشتی هایی محکم داشته باشند.وقتی که یک کاناپه را بررسی می کنیم بدین گونه نیست که یک سایز برای همه نوع مصرف و اتاق و… اندازه باشد. عمق نشیمن گاه آن و زاویه پشتی آن از مواردی هستند که می توانند علت تأثیر گذاری بر احساس راحتی در هنگام استفاده از کاناپه باشند.چگونه متوجه شوید که چه عمقی از نشیمن گاه برای شما مناسب است؟ اجازه دهید با استفاده از تجربیات خودتان به شما کمک کنیم. اگر کاناپه یا صندلی هست که شما روی آن احساس راحتی می کنید، اندازه داخل زانوها هنگامی که کامل به پشتی آن تکیه داده اید را تا زمین اندازه بگیرید، سپس کاناپه ای را خریداری کنید که به ابعاد اندازه گیری شده توسط شما نزدیک تر باشد.

اهمیت انتخاب جنس مناسب بر دوام کاناپه


از آنجایی که خریداری کردن یک کاناپه یک سرمایه گذاری بزرگی برای شما محسوب می شود، احتمالاً می خواهید تا جایی که امکان دارد مبلمان و کاناپه شما بروز باشد. شما همیشه می توانید رنگ ها و نقش هایی را با استفاده از بالش ها، کوسن ها که اصلاً هم گران نیستند به وجود آورده و تصمیم بگیرید که چطور دکوراسیون خود را تغییر دهید و کاناپه و طرحی را که به آن اضافه می کنید هماهنگ باشد. اگر بچه دارید و داشتن یک مبلمان طبیعی و عادی برای شما مانند یک فاجعه بوده و سخت است، از کاناپه هایی با رنگ هایی تیره تر با طرح های کلی استفاده کنید.

به عنوان یک قانون، پارچه های ترکیبی مواد مصنوعی با دوام تر بوده، رنگی ثابت داشته و به راحتی تمیز می شوند. پارچه هایی که بسیار محکم بافته شده اند و پارچه هایی که به سختی حالت می گیرند و محکم می ایستند؛ بهتر بوده و راحت تر شسته و تمیز می شوند، مانند چرم. از ساتن، ابریشمی های گل برجسته و حریر جداً پرهیز کنید، مگر اینکه از کاناپه زیاد استفاده نکنید.هر پارچه ای که انتخاب می کنید، از فروشنده نمونه ای بریده شده قبل از اینکه آن را خریداری کنید بخواهید و آن را به خانه برده و حتماً در خانه ببینید. اگر این نمونه پارچه در دسترس نبوده می توانید یکی از بالش های آن را به خانه ببرید. بدین صورت شما می توانید مواد، رنگ و ترکیب آن را زیر نور خانه خودتان ببینید و آن را با سایر قطعه های مبلمان خود مقایسه و ترکیب آن را ملاحظه کنید. هنگامی که چنین هزینه هنگفتی را می خواهید برای خرید کاناپه بپردازید، آخرین چیزی که به آن فکر خواهید کرد یک تفاوت چشمگیر است.
advertising