راهنمای انتخاب و خرید کابینت مناسب آشپزخانه

مد و زیباییدکوراسیون

- 97/10/29
راهنمای انتخاب و خرید کابینت مناسب آشپزخانهتصمیم گرفتن برای انتخاب رنگ و سبک کابینت های آشپزخانه جزو تصمیم گیری های دشوار محسوب میشود مخصوصا برای خانم ها. فرقی نمیکند چه شما بخواهید تغییرات جزئی در کابینت های آشپزخانه تان به وجود آورید و یا کلا دکوراسیون آشپزخانه را بخواهید تغییر دهید، دانستن این اصول به شما کمک میکند که بدون نگرانی و با خیال راحت کابینت های آشپزخانه تان را انتخاب کنید.

پروفیل درب کابینت را انتخاب کنید


درب کابینت ها قابل رویت ترین عنصر در آشپزخانه شماست، به همین خاطر سبک درب کابینت شما مهم ترین تصمیمی است که باید بگیرید. راهی عالی برای اینکه انتخاب خود از درب های کابینت را محدود کنید این است که در مورد پروفیل درب تصمیم گیری کنید.وقتی که تصمیم خود در مورد نوع پروفیل درب کابینت خود را بگیرید، بقیه کار آسان تر خواهد بود.
راهنمای انتخاب و خرید کابینت مناسب آشپزخانه

نوع چوب و رنگ مورد نظر خود را بشناسید


احتمالاً اکثر ما در ذهن خود می دانیم که رنگ و لعاب کابینت رویایی ما چه شکلی است. اگر در مورد نوع چوب مطمئن نیستید، از دیزاینرهای با تجربه آشپزخانه کمک بگیرید.بعد از اینکه در مورد سبک و رنگ کابینت های خود تصمیم گرفتید، راجع به کاربرد آشپزخانه خود فکر کنید. شما آشپز و در واقع صاحب آشپزخانه تان هستید و به همین خاطر دقیقاً می دانید که چه چیزی به بهترین شکل برایتان جواب می دهد.

در مورد کاربرد و زیبایی فکر کنید


حالا شما انتخاب های متفاوت بسیاری در هنگام انتخاب کابینت های جدید دارید. مثلاً می توانید تصمیم بگیرید که به جای داشتن قفسه، کشوهای بیشتری زیر کانتر آشپزخانه خود داشته باشید. زمانی که تصمیم خود در مورد نوع سبک کابینت را بگیرید، راه های بیشتری برای اضافه کردن شخصیت به آشپزخانه خود پیدا خواهید کرد.

نظم را تبدیل به بخشی مهم از فرایند تصمیم گیری خود کنید


داشتن آشپزخانه ای منظم بسیار مهم است. به این فکر کنید که از آشپزخانه خود بیش از همه چگونه استفاده می کنید و در سال های آینده با بزرگ شدن خانواده تان، چه کاربردی باید داشته باشد.وجود ویژگی هایی همچون قسمتی مخصوص برای ظرف های کوچک در کابینت می تواند کمک زیادی به شما در نظم دادن به آشپزخانه تان کند.

راهنمای انتخاب کابینت آشپزخانه


یکی از ترفندهایی که به شما کمک میکند راحت تر در مورد مدل و سبک کابینت های آشپزخانه تصمیم بگیرید این است که به کابینت فروشی بروید و از 4 مدل کابینت که خیلی به دل تان مینشیند عکس بگیرید و به خانه برگردید سپس سر فرصت عکس ها را نگاه کنید و درباره آن ها فکر کنید آن هایی که به نظرتان خیلی جدید و شیک نیستند را حذف کنید و در نهایت مدل کابینت ایده آل تان را انتخاب کنید.

انواع مدل کابینت


کابینت ها در مدل ها، سبک ها و رنگ های مختلف وجود دارند که انتخاب را برای افراد سخت کرده اند. کابینت ها در انواع ممبران، هایگلاس، ام دی اف، پی وی سی و تمام چوب وجود دارند که یکی از یکی زیباتر هستند.

بدنه کابینت


1.درمورد جنس بدنه کابینت باید بگوییم که بهتر است بدنه کابینت با مغز ام دی اف و روکش ملامینه ساخته شود.
2.حواستان باشد که لبه بدنه کابینت حتما نوارکاری شده باشد زیرا باعث میشود نمای کار فوق العاده زیباتر شود، رنگ نوارکاری باید با رنگ کابینت هماهنگی داشته باشد.
3.امروزه کابینت های جدید معمولا بدنه ام دی اف دارند و با نوار PVC ساخته می شوند که کیفیت خوبی دارند و میتوانید با خیال راحت آن ها را خریداری کنید.

صفحه کابینت


صفحه کابینت آشپزخانه بیشترین تماس با آب را دارد و به همین دلیل است که باید تمام قسمت های تشکیل دهنده صفحه ی کابینت مقاومت بالایی در برابر آب و رطوبت داشته باشند.

صفحه کابینت کورین بهتر است یا کوارتز؟


یکی از ویژگی های صفحه کابینت کورین این است که نرم تر از کوارتز است و از نظر آسیب پذیری کوارتز بسیار مقاوم تر است.
در کورین به خاطر فرآوری و نرم بودنش اتصالا قابل دیدن نیست اما در کوارتز اتصالات را در نقاط کور و دور از دید انجام میشود.
کوارتز و کورین از نظر مقاوت در برابر نفوذ آب بسیار ضعیف می باشند و تفاوت زیادی با هم ندارند.
کورین به خاطرنرم و انعطاف پذیر بودنش راحت تر تعمیر و ترمیم میشود اما مقاومت بالای کوارتز در برابر آسیب پذیری باعث می شود اصلا نیاز به تعمیر و ترمیم نداشته باشد.

حداکثر استفاده را از فضا داشته باشید


در آخر، سعی کنید که از هر سانتی متر نهایت استفاده ار ببرید. یک آشپزخانه اثربخش، شما را شاد نگه خواهد داشت! محلی عالی برای به حداکثر رساندن فضا، آشپزخانه شماست.کابینت از آن چیزهایی است که هیچ کس تا وقتی تغییرش نداده، متوجه تاثیرش در دکوراسیون خانه نمی شود.خیلی وقت ها انتخاب درست طرح و رنگ برای کابینت های آشپزخانه چنان نتیجه دلچسبی دارد که شما را از ایجاد تغییر در بقیه بخش های خانه بی نیاز می کند.اما انتخاب کابینتی که هم به سلیقه صاحبخانه بخورد و هم متناسب با جیب او باشد کار سختی است.برای اینکه بدون هزینه اضافی بهترین انتخاب را برای آشپزخانه تان داشته باشید، باید چهار نکته اساسی را رعایت کنید.نکاتی که حاصل سال ها تجربه یک مدیرعامل شرکت چیدمان و همکارانش در این حوزه است.

کابینت آشپزخانه باید جا دارد باشد


کابینت ها را به طور کلی از نظر سبک طراحی به دو نوع کابینت های مدرن و کلاسیک دسته بندی می کنند.کابینت های کلاسیک معمولا دارای ارتفاعی کمتر از کابینت های مدرن و عرض و عمقی بیشتر نسبت به آنها هستند.به کابینت های کلاسیک گاهی کابینت های فریم دار هم گفته می شود؛ برای اینکه چهار چوب ساختاری این کابینت ها کاملا معلوم است و به همین دلیل بین درهای کابینت در انواع کلاسیک کمی فاصله وجود دارد.رنگ هایی که شما برای کابینت انتخاب می کنید، بسیار مهم است.هیچ وقت بیشتر از دو رنگ استفاده نکنید.این کار به خصوص در آشپزخانه های کوچک جز شلوغی هیچ نتیجه دیگری ندارد.به کار گرفتن رنگ های مکمل کار شما را بسیار جذاب می کند.می توانید برای فضاهای کوچک و کم نور از رنگ های روشن و گرم یا تلفیقی از رنگ سرد و گرم که رنگ گرم آن غالب تر باشد، استفاده کنید.
advertising