نحوه ست کردن رنگ کوسن با رنگ مبلمان

مد و زیباییدکوراسیون

- 97/10/25
نحوه ست کردن رنگ کوسن با رنگ مبلمان

رنگ مناسب کوسن برای مبل بنفش


چنانچه به دنبال آرامش در فضا هستید انتخاب رنگ‌های خنثی مانند طوسی گزینه مناسبی در کنار مبل بنفش است. اگر فضایی پویا دوست دارید از رنگ سبز_زرد که از رنگ‌های مکمل رنگ بنفش است استفاده کنید.

رنگ مناسب کوسن برای مبل قرمز


ترکیب کوسن به رنگ سبز و مبل قرمز فضایی مهیج خلق می‌کند. اگر قصد دارید محیطی مدرن داشته باشید از کوسن‌های سفید و قرمز کمک بگیرید. رنگ‌های خنثی مانند بژ و کرم در کنار نارنجی می‌توانند هیجان رنگ قرمز را کنترل کنند.
نحوه ست کردن رنگ کوسن با رنگ مبلمان

رنگ مناسب کوسن برای مبل سفید


سفید رنگی است که تمام‌رنگ‌ها در دل آن می‌نشیند. اگر تمایل دارید فضایی ساده خلق کنید از کوسن‌های سبز و بژ استفاده کنید. همچنین برای روح بخشیدن به فضا می‌توانید از کوسن‌های قرمز، زرد و سبز هم کمک بگیرید. چنانچه جلوه‌ای مدرن می‌خواهید از کوسن‌های تک‌رنگ مشکی، آبی سیر، قهوه‌ای، بنفش یا قرمز استفاده کنید.

رنگ مناسب کوسن برای مبل آبی


مبل به رنگ آبی آسمانی در کنار رنگ‌های زرد یا قهوه‌ای جلوه‌ای ویژه پیدا می‌کند. کوسن‌های قرمز و سفید در دل مبل آبی می‌تواند فضایی ساحلی ایجاد کند.

رنگ مناسب کوسن برای مبل سبز


رنگ‌های زرد و نارنجی از رنگ‌های مهیج و نشاط‌آور در کنار مبل سبز بشمار می‌روند. درصورتی‌که تمایل دارید محیطی آرام داشته باشید می‌توانید از کوسن‌های سفیدرنگ استفاده کنید.

رنگ مناسب کوسن برای مبل قهوه ای


بهترین گزینه برای رنگ کوسن در کنار مبل قهوه‌ای رنگ‌های زرد، کرم و طلایی است. این رنگ‌ها شکوه و زیبایی به محیط می‌بخشند. اگر سردی رنگ قهوه‌ای شمارا خسته کرده است، کوسن به رنگ قرمز و نارنجی می‌تواند به فضا، جان ببخشد.

کوسن زرد و مبل طوسی


برای کم کردن سردی رنگ طوسی از کوسن‌های نارنجی، آجری یا زرد کمک بگیرید. اگر هم قصد دارید فضایی مدرن ایجاد کنید از رنگ‌های صورتی، قرمز، زرد یا سبز استفاده کنید.

رنگ مناسب کوسن برای مبل نارنجی


انتخاب کوسن‌هایی به رنگ کرم و قهوه‌ای می‌تواند انتخاب مناسبی برای مبل نارنجی‌رنگ باشد اما برای ایجاد فضایی متفاوت و شاد می‌توانید از کوسن‌هایی به رنگ زرد و سبز استفاده کنید.

چه کوسنی برای چه مبلی؟


سخت‌ترین زمان برای انتخاب کوسن‌ها موقع انتخاب طرح و رنگ آنهاست. این که بدانیم چه کوسنی برای چه مبلی مناسب است. آیا یک کوسن با طرح و نقشه خاص و حتی رنگ متفاوت اش به دکوراسیون خانه می‌آید یا نه؟ آیا باید به رنگ مبل و حتی تم اصلی هم در زمان خرید کوسن دقت کرد؟ آیا کوسن‌های یکدست رنگی خانه را شلوغ نمی‌کنند یا طرح‌های گل‌دار فقط به درد مبل‌هایی با روکش ساده می‌خورند؟ خلاصه این که چه کوسنی برای چه مبلی خوب است؟جواب این سؤال‌ها را می‌توانید در اینجا بخوانید:

طرح و رنگ مناسب کوسن


اگر می‌خواهید که 2 کوسن روی یک مبل قرار بدهید بهترین روش این است که هردوی آنها شبیه به هم نباشند. بهتر است یکی را بدون طرح و رنگی انتخاب کنید و دیگری را طرح دار. ولی در رابطه با کاناپه بهتر است آنها یک جور باشند. یا ساده یا طرح دار!برای مبل‌های بلند مانند کاناپه‌های سه‌نفره بهتر است 2 کوسن رنگی ساده در 2 طرف دسته مبل قرار بدهید. آن‌هم با رنگی در طیف رنگ مبل و بعد در کنار هر کدام از آنها یک کوسن طرح دار متناسب با رنگ دکوراسیون خانه بگذارید. می‌توانید حتی یک کوسن طرح دار در وسط مبل بگذارید و بی خیال جفت کردن کوسن‌ها شوید.از این‌که طرح‌های مختلف را با هم استفاده کنید ابایی نداشته باشید. فقط کافی است مطمئن باشید کوسن‌هایتان حداقل در یک رنگ با هم مشترک هستند. این طوری می‌توانید گل دارها را با راه‌راه کنار هم بگذارید و از شلوغی هم نترسید.اگر کوسن‌ها را با طرح‌های مختلف انتخاب می‌کنید، باید به اندازه و تنوع طرح‌ها هم دقت داشته باشید. مثلاً اگر یک کوسن گل های ریز دارد باید کوسن دیگر را با طرح گل‌های درشت انتخاب کنید. یا اصلاً بی‌خیال طرح مشابه شوید.اگر خیال دارید هم برای کاناپه بزرگ خانه کوسن بگیرید و هم روی مبل‌های تک‌نفره بالشتک بگذارید کمی به کار گروهی هم توجه کنید. یعنی این که لازم نیست که حتماً کوسن های روی مبل‌ها با کوسن روی کاناپه یکی باشد اما باید تا جای ممکن هارمونی داشته باشند. این هارمونی می‌تواند از نظر طیف رنگ، طرح یاحتی شکل و اندازه باشد. یک جوری که انگار کوسن‌ها با هم هستند و نیستند!

برای ما ایرانی‌ها که همیشه دنبال نظم و ترتیب و هماهنگی هستیم شاید مهم‌ترین سؤال این باشد که آیا کوسن باید با رنگ دکوراسیون خانه یکسان باشد یا نه؟ در واقع این رنگ دکوراسیون خانه نیست که شکل و طرح کوسن‌ها را برایتان تعیین می‌کند بلکه بیشتر از همه سبک چیدمان خانه است که روی انتخاب کوسن‌ها نقش دارد. درواقع انتخاب جنس پارچه؛ رنگ و بافت کوسن‌ها رابطه مستقیمی با سبک و سلیقه خانه‌داری شما دارد.

اگر چیدمان خانه شما کلاسیک و سنتی است آن وقت کوسن‌های مخمل و ابریشمی به کارتان می‌آید. پارچه‌های کارشده مانند ترمه و … هم برای خانه‌های کلاسیک مناسب هستند. در چیدمان سنتی همه جور کاردستی زیبا و چشم‌گیر است پس لازم نیست همه کوسن‌ها را یک جور و حتی یک جنس انتخاب کنید. هماهنگی رنگ‌ها را حفظ کنید و از مخمل و ابریشم و … لذت ببرید. تازگی‌ها کوسن‌های گلیمی و گبه هم به بازار آمده‌اند که رنگ آنها هم با رنگ و بافت فرش‌های ایرانی همخوانی دارد و هم طرح‌های شاد و خوبی بینشان هست. بد نیست برای خرید این کوسن‌ها به مغازه‌های صنایع‌دستی سری بزنید.

اگر دکوراسیون خانه شما مدرن و امروزی است بهتر است دنبال رنگ‌های متنوع زیادی نباشید. در این نوع دکوراسیون بیشتر طرح‌های هندسی حرف اول و آخر را می‌زند. طرحی هم اگر در کار نباشد کوسن‌ها ساده‌اند با پارچه‌هایی از جنس کتان و لینن. در خانه‌های مدرن و امروزی کوسن‌ها معمولاً بزرگ انتخاب می‌شوند و تعدادشان هم حتی بیشتر از باقی فضاهاست. این روزها مد اصلی در این نوع چیدمان انتخاب کوسن‌هایی با پارچه‌های متفاوت اما طیف رنگ یکسان است. البته با اندازه کوسن‌های مختلف!
advertising