دکوارسیون آرامش بخش و پر از انرژی مثبت

مد و زیباییدکوراسیون

- 97/10/24
دکوارسیون آرامش بخش و پر از انرژی مثبتبه نظر می رسد، دکوراسیون خانه هایی که در ان زندگی می کنیم، نقش زیادی در کاهش استرس و حس شادابی بیشتر به ما داشته باشد. به هر حال، برای خیلی ها، حدود نیم یا دو سوم فعالیت های روزانه، در خانه سپری می شود و یک سوم یا نیمی از فعالیت های روزانه در بیرون خانه انجام می شود. پس ناگفته پیداست که محل زندگی ما که بیش ترین زمان را در آن سپری می کنیم، نقش بسیاری در سبک زندگی ما و عادات و رفتار و گفتار ما دارد.برخی از این توصیه ها که می توانند بر قاعده مراقبتی و افزایش انرژی مثبت در محیط خانه, و بلعکس در خنثی نمودن انرژی های منفی, تاثیرگذار باشند را بیان می کنیم.
دکوارسیون آرامش بخش و پر از انرژی مثبت

دکوراسیونی پر از انرژی مثبت


هر اندازه بتوانیم خانه را طوری تزیین کنیم که در نهایت ساده گرایی و شیک مداری، حس انرژی مثبت را به ما انتقال بدهد، شانس بیش تری برای موفقیت و دور شدن از استرس و تنش داریم .یکی از عواملی که شاید خیلی هم به آن توجه نمی کنیم، نوع دکوراسیون محل کار و زندگی مان است. میزان انرژی موجود در این دو مکان کاملا می تواند بر سلامت جسمی و روحی ما موثر باشد. همان طور که می دانیم انرژی حیاتی در تمام موجودات، اجسام و در همه جا وجود دارد ولی در بعضی نقاط انتشار انرژی، بیشتر از جاهای دیگر است. باید تلاش کنیم که در خانه، نقاط تولید کننده انرژی مثبت را بیش تر کنیم.

ورودی منزل و استقبال از مهمان


وقتی وارد خانه یک غریبه یا یک دوست می شویم. در اغلب مواقع انرژی خاصی وجود دارد و ما را تحت تاثیر خود قرار می دهد که البته با ترکیبی از چیدمان اشیاء به وجود آمده است.
برای جذب انرژی مثبت, باید در چیدمان و دکوراسیون اقلام و اشیاء خود, انتخابی دقیق داشته باشیم. از این رو شما می توانید یک آینه در ورودی خانه قرار دهید, این کار حتی در فضاهای باریک نیز نتیجه می دهد. زیرا آینه ها نور را منعکس می کنند و فضا را روشن تر می سازد.جدا از این, قرار دادن برخی از گیاهان و گل ها و ترکیب آنها در فضای ورودی به جلوه آراستگی ورودی خانه کمک می کند.

اشیاء شکسته و یا بسیار کهنه را دور بریزید


عمل فنگ شویی معتقد است که اشیاء شکسته باید دور انداخته شوند, چرا که آنها برای مهمانان و حتی خودتان دارای انرژی منفی هستند و جریان انرژی مثبت موجود در محیط خانه را خنثی می سازند.بطور مثال:ما می دانیم که یک مبل 10 ساله, دیگر کارایی مناسب خود را تقریبا از دست داده است. از این رو زمانی که چهارچوب, حالت ارتجاعی فنرها و یا کوسن ها همه تقریبا کهنه یا از بین رفته اند. پس زمان آن است که شما آنها را برداشته و تعویض و نو نمایید.

اجازه دهید که هوای تازه در محیط خانه گردش کند


بهداشت تنها دلیل آن نیست که صاحبان خانه ها پنجره های خود را باز می کنند. اجازه دهید نور به اغلب نقاط منزل شما وارد شود.نور متوسطی که در طول روز به خانه شما وارد می شود سریعترین راه برای بیدار شدن است و البته شادی و خرسندی را به درون اتاق شما می آورد.بنابراین پرده ها, پنجره ها و حتی درب حیات خلوت خود را باز کنید و اجازه دهید که خورشید خانه شما را روشن کند.

از انباشتگی اجتناب کنید


برخی عادت دارند که همه چیز را نگه دارند, حتی اشیاء و وسایلی که دیگر از آنها استفاده نمی کنند و یا غیر قابل استفاده هستند. البته برخی نیز هستند که دچار اختلال هورمونی اجباری مانند اختلال وسواس هستند.اما نگران نباشید, زیرا این به معنای آن نیست که برای همیشه این چنین باقی می مانید.تنها راه برون رفت از این عمل و نیز تنها راهی که واقعا احساس خوبی هم داشته باشید این است, رفته رفته و به آرامی چیزهایی را که کمتر از بقیه به آنها نیاز دارید و راحتر می توانید از آن بگذرید را تعیین و دور بریزید.

در دکوراسیون منزل خود از گیاهان استفاده کنید


گیاهان و گلهای طبیعی به عنوان حامیان انرژی بخشی فنگ شویی به شمار می روند.لیلی صلح یکی از گلهایی است که شما می توانید در داخل محیط خانه مانند پذیرایی و اتاق خود قرار دهید. زیرا نه تنها یک گل شادی بخش و خوشحال است و به نور زیادی نیاز ندارد.بلکه اثر انرژی بخش مثبت, و زیبایی بسیاری را در محیط خانه به همراه دارد.

نمک بپاشید


همانطور که عجیب به نظر می رسد, نمک انرژی منفی را به خصوص برای کسانی که به یک خانه جدید نقل مکان نموده اند به خود جذب می کند.فنگ شویی توصیه می کند مقداری نمک را در هر اتاق, مخصوصا در گوشه ها بپاشید. اجازه دهید که نمک در این نقطه ها بمدت 24 ساعت باقی بماند تا تمام انرژی منفی به جا مانده از ساکنین قبلی جذب شود, و روز بعد نمک را بردارید و دور بریزید.

با آینه ها تزئین کنید


درست است ما در موارد قبلی با این نکته اشاره نمودیم, اما این را هم به لیست الگوی چیدمان خود اضافه نمایید. چرا که آینه ها بیش از آن کاربرد دارند که تنها برای انرژی بخشی و حس مثبت به مهمانان, در ورودی خانه قرار گیرند.بطور کلی آینه ها نور را منعکس می سازند و فضای داخلی خانه شما را گسترده تر و روشن تر می کنند و حس آرامش را به مهمانان می بخشند. یکی دیگر از نکته های استفاده از آینه این است که طرح های زیادی برای انتخاب وجود دارد و شما می توانید با توجه به طراحی داخلی خانه خود آینه مناسب را انتخاب نمایید.

رو به شمال قرار بگیرید


فنگ شویی توصیه می کند که در مطالعه, خوابیدن یا کار کردن مهم است که سر ما رو به شمال باشد. زیرا این کار موجب تسهیل دریافت انرژی از سوی کائنات به سمت ما می شود.یکی دیگر از نکته هایی که باید یادآور شد این است که مبلمان و تخت خواب خود را مقداری به این سمت ترتیب یا تغییر مسیر دهید.

استفاده از عطر و خشبو کننده هوا


استفاده از عطرهای خوشبو و بخور دادن, همانند شمع های عطرآگین, انرژی بخش و محیط داخلی خانه را آرام می کند.بنابراین در هنگام بازگشت و یا ورود مهمان به خانه, با عطری ملایم و تسکین دهنده, ذهن و حواس خود و مهمانتان را از انرژی های منفی برطرف نمایید.

مرتب تمیز کنید


اگر شما این کار را همیشه انجام داده اید, پس مدتها است که تمرین فنگ شویی را انجام می دهید. فنگ شویی تاکید می کند که تمیز کردن به طور مرتب انرژی منفی را خنثی می کند و باعث ایجاد احساس سلامتی در میان اعضای خانواده می شود.

در دکوراسیون خانه خود فضاهایی را به استراحت کردن اختصاص دهید


بر اساس تحقیقاتی که صورت گرفته است، ثابت شده که داشتن فضایی برای آرامش و استراحت در دکوراسیون منزل می تواند احساس مثبت و آرامش بخشی به افراد منتقل شود. اینکه شما بتوانید در بعد از ظهر یک روز شلوغ و پردغدغه، چرتی بزنید و استراحت کنید قطعا برایتان لذت بخش خواهد بود.این اتفاق حتی در نظر افراد مشهور جهان نیز بسیار مهم و برجسته بوده است؛ برای مثال وینستون چرچیل، عامل بسیاری از موفقیت های خود را آرامش می داند که در حدفاصل شلوغی ها و هیاهوها به دست آورده است. از نظر یکی از نخست وزیران بریتانیا نیز این مسئله اهمیت زیادی دارد تا جایی که بر این باور است که مردم نباید فکر کنند که اگر در طول روز مقداری استراحت کنند از زمانی که می توانند کار کنند کم خواهد شد، بلکه همین میزان خواب و استراحت هرچند کوتاه نیز می تواند در انرژی دوباره بخشیدن به شما تاثیر زیادی داشته باشد.باید به این نکته نیز اشاره کنیم که خوابیدن بیش از حد در طی روز موجب کسل شدن و خستگی بیشتر افراد می شود؛ بنابراین پیشنهادی که ما برایتان داریم این است که چیزی حدود 10 دقیقه در طول روز را به استراحت و خوابیدن خود اختصاص دهید، چراکه کمتر از آن مفید نخواهد بود و بیشتر از آن نیز گاها تاثیر منفی خواهد داشت؛ برای مثال اگر بیش از 90 دقیقه بخوابید، قطعا در زمان بیداری تلو تلو خواهید خورد.

نور در دکوراسیون منزل


اگر از آن دسته از افرادی هستید که فضا و دکوراسیونی که در آن به استراحت و خواب می پردازید برایتان اهمیت زیادی دارد می توانید به سراغ ابتکار و ایجاد تغییرات هیجان انگیزی در دکوراسیون منزل خود بروید؛ برای مثال می توانید دکوراسیون کاناپه و اتاق استراحت خود را رو به روی پنجره ای قرار دهید که رو به سبزی و نور است.

تکنولوژی ممنوع!


قطعا همه ما با خطرات استفاده بیش از حد و نابجا از تکنولوژی تا حدودی آشنا هستیم. نگاه کردن به صفحه نمایش تلفن همراه قبل از خواب می تواند آسیب های جدی به مغز و ذهن انسان وارد کرده و آن را دائما تحریک نماید. بر اساس مطالعات انجام شده، این تنها کودکان نیستند که حدود 2 ساعت قبل از خواب باید تلفن همراه و هر نوع وسیله تکنولوژیک را کنار بگذارند، بلکه بزرگسالان و سایر افراد نیز باید همین کار را انجام دهند. علاوه بر اینها این مطالعات حاکی از آن هستند که استفاده از لپ تاب تا 5 ساعت قبل از خواب می تواند بر کیفیت خواب شما تاثیر منفی بگذارد.

دکوراسیون اتاق خواب آرام


قرار گرفتن بیش از حد در معرض مانیتور و نور متصاعد شده از آن می تواند خواب ما را به مدت یک ساعت و نیم به تاخیر بیاندازد. این مسئله می تواند برای افرادی که صبح زود به سرکار می روند و یا فرزندانمان که به مدرسه می روند مسئله ساز و مشکل زا باشد؛ بنابراین:
نور روشن متصاعد از صفحه مانیتور می تواند بر هوشیاری شما در طول خواب تاثیر منفی بگذارد.
استفاده بیش از حد از موبایل و سایر لوازم تکنولوژیکی در طول روز می تواند مغز افراد را تحریک نموده و به مرور زمان بر آن تاثیر منفی بگذارد.
از آنجایی که افراد به شدت جذب تکنولوژی می شوند به شکل خودباخته ای در مقابل آن رفتار می کنند و همین مسئله به مرور زمان بر ذهن و سلامت آنها تاثیر منفی خواهد داشت.

در دکوراسیون منزل خود از رنگ های مناسب استفاده کنید


استفاده از رنگ های مناسب و آرامش بخش برای دکوراسیون منزل می تواند تاثیر مستقیمی بر انرژی مثبت و جریان انرژی در فضا داشته باشد؛ بنابراین سعی کنید در قسمت های لازم و نیازمند آرامش دکوراسیون منزل خود از رنگ های لطیف، روشن و آرامش بخش استفاده نمایید. در مقابل این انتخاب، می توانید در قسمت های دیگر منزل خود از رنگ های پرانرژی تر استفاده کنید. اگر علاقه ای به استفاده از این نوع رنگ ها در دکوراسیون منزل خود ندارید می توانید به سراغ رنگ های سیاه و سفید بروید.

در فضای بیرونی منزل خود، فضایی برای سرگرمی ایجاد نمایید


همه ما گاهی آنقدر درگیر روزمره و کار و زندگی می شویم که حتی فراموش می کنیم یک سرگرمی برای خودمان برپا کنیم. قطعا هیچ کس از ما انتظار ندارد که دیوار صعود و یا امکاناتی با این حد و اندازه در دکوراسیون منزل خود فراهم کنیم، اما آیا نمی توانیم به دنبال کارهای ساده تر و کوچک تر نیز برویم؟ چیزی شبیه به آواز خواندن، بازی کردن، همراهی و بازی کردن با کودکان مان در حیاط و حیاط خلوت و...قطعا همه ما احتیاج به ایجاد این نوع تنوع ها و سرگرمی ها در دکوراسیون منزل خود داریم؛ بنابراین بهتر است وقت را تلف نکنیم! شما می توانید در فضای باز حیاط منزل خود به استراحت و سرگرمی بپردازید، از ویتامین D بهره مند شوید و به خودتان آرامش و لحظات شیرینی را هدیه دهید.قطعا برای افرادی که منزل کوچکی دارند و نمی توانند به فضای بیرونی دسترسی پیدا کنند، این دغدغه وجود دارد که چگونه می شود در دکوراسیون داخلی منزل، امکاناتی را برای سرگرمی به میان آورد و استفاده کرد. در این زمینه می توانیم سوالی از شما بپرسیم: آیا علاقه خاصی دارید که بتوانید فضایی مرتبط و مناسب با آن در دکوراسیون منزل خود ایجاد کنید؟ چیزی مثل نگهداری گل و گیاه، نقاشی، خیاطی و یا هر چیز دیگری؟ و یا کار و حرفه ای وجود دارد که دلتان بخواهد آموزش ببینید؟ چیزی مثل کلاس های نقاشی، سفالگری و... و یا حتی پیوستن به انجمن های مطالعاتی و کتابخانه ای؟ پس سعی کنید از علایق خود غافل نشوید. به سراغ آنها بروید و از این راه، انرژی و نیروی دوباره ای را به خود هدیه دهید. ممکن است در ابتدا برایتان کمی سخت به نظر برسد، اما شک نکنید که موفق خواهید شد!

فضایی برای مدیتیشن در خانه خود ترتیب دهید


طبق مطالعات صورت گرفته در زمینه مدیتیشن گفته شده که مدیتیشن می تواند تاثیرات بسیار زیادی بر روی روح و آرامش انسان داشته باشد. ضربان قلب افراد را کاهش داده و تنظیم می نماید، حافظه را تقویت می بخشد، عملکرد شناختی را بهبود داده و صد البته انرژی افراد را نیز بیشتر خواهد کرد.

کودکان خود را به کمک کردن در کارهای خانه تشویق کنید


اگر برای تمیز کردن خانه و کارهای مربوط به آن، بودجه کافی برای کمک گرفتن از نیروی های خارجی را ندارید می توانید از کودکان خود کمک بخواهید. به آنها آموزش دهید تا بتوانند کارهای کوچک مربوط به خودشان را انجام دهند. می توانید از دکوراسیون اتاق خواب شروع کنید. به همان نسبتی که بزرگ می شوند می توانید روی کمک بیشتری از جانب آنها حساب کنید. قطعا این کار، فرزندان شما را نیز خوشحال خواهد کرد. می توانید به عنوان تشویق و تشکر از کودکان خود، هدیه ای نیز به آنها بدهید.
advertising