آموزش روشن کردن موی تیره بدون دکلره

مد و زیباییآرایش و زیبایی

- 97/09/17
آموزش روشن کردن موی تیره بدون دکلرهدر میان آرایشگران اصطلاحی وجود دارد که می گوید: رنگ، رنگ را باز نمی کند. اما در صورتی که آرایشگری توانایی لازم را داشته باشد می تواند بدون استفاده از پودر دکلره رنگ موی تیره و طبیعی شما را به پایه ی روشن برساند. و این عمل از ترکیب اکسیدان و رنگ موی مناسب حاصل می گردد.نکته مهم در روشن کردن موی تیره بدون دکلره، دقت در انتخاب رنگ و اکسیدان می باشد. در بازار رنگ موی ایران سه شماره اکسیدان وجود دارد:
- اکسیدان شماره 1 یا 6 در صد
- اکسیدان شماره 2 یا 9 درصد
- اکسیدان شماره 3 یا 12 درصد
باید در نظر داشت که رنگ مو و اکسیدان هیچ کدام به تنهایی تاثیری بر روی مو نداشته و باید از ترکیب هر دو استفاده شود.باید به این نکته توجه داشت که رنگ و اکسیدان مورد استفاده به جنس و پایه ی اصلی رنگ مو بستگی دارد. دقت در انتخاب اکسیدان و رنگ موی مناسب می تواند ما را به رنگ موی دلخواه نزدیک کند.

در صورتی که شخصی موی رنگ نشده ی نازک داشته باشد و بخواهد موی خود را 3 درجه روشن تر کند، با استفاده از اکسیدان 2 شماره یا 9 درصد و ترکیب آن با رنگ موی دلخواه این کار را انجام دهد.هر چه مو ضخیم تر و تیره تر باشد باید از درصد بالاتری از اکسیدان استفاده شود.اکسیدان شماره 1 یا 6 در صد برای موهایی که فقط می خواهید 1 درجه روشن تر شود پیشنهاد می شود.اکسیدان 3 یا 12 درصد برای موهایی که می خواهید 4 الی 5 درصد روشن تر شود استفاده میشود.

روش اول روشن کردن مو با استفاده از رنگ سه صفر


رنگ موی روشن کننده یا رنگ موی 000 نوعی از رنگ مو است که به کمک آن می‌توان بدون استفاده از دکلره اقدام به روشن کردن مو‌های خود نمود. به دلیل وجود آمونیاک دراین رنگ مو به راحتی می‌توان با استفاده از آن رنگ دانه‌های مو را روشن کرد.

طرز تهیه روشن کننده رنگ موی 000


از ترکیبی با یک واحد اکسیدان شماره 40 به همراه دو واحد رنگ موی 000 را تهیه کرده و با آن اقدام به رنگ کردن موی خود کنید. این ترکیب رنگ مو را تا 5 درجه روشن خواهد کرد.

نکته مهم: در هنگام استفاده از این روش نباید مو‌ها از قبل رنگ شده باشند و تنها بر روی مو‌های بدون رنگ نتیجه خواهد داد.

روش دوم روشن کردن مو با اکسیدان


اکسیدان یک ماده شیمیایی است که استفاده از آن به تنهایی و بدون پودر دکلره به مراتب خطرات کمتری دارد. اکسیدان‌ها درجات مختلفی برای روش کردن مو دارند. به موارد زیر توجه کنید:
برای روشن کردن مو‌ها تا 4 یا 5 درجه باید از کسیدان با درجه 12 درصد به همراه رنگ موی مورد علاقه خود کمک بگیرید. در صورتی که بخواهید مو‌های خود را تنها یک درجه روشن کنید از اکسیدان‌های شماره 1 یا 6 استفاده کنید.اگر تمایل به روشن کردن مو‌های نازک خود تا سه درجه را دارید از اکسیدان‌های شماره 2 یا شماره 9 استفاده کنید.

نکته مهم: به خاطر داشته باشید که هر چقدر از مو‌هایی تیره‌ تر و ضخیم‌ تر برخوردارید هستید از اکسیدان‌هایی با درصد بالاتر برای روشن کردن مو‌های خود استفاده کنید.
advertising