آموزش گذاشتن لنز و برداشتن آن برای افراد مبتدی

مد و زیباییآرایش و زیبایی

- 98/10/01
آموزش گذاشتن لنز و برداشتن آن برای افراد مبتدیچطور به صورت صحیح از لنز چشم استفاده کنیم؟ خیلی از خانم ها به گذاشتن لنز علاقه دارند ولی گذاشتن و برداشتن آن برای افراد مبتدی و برای کسانی که برای نخستین بار قصد استفاده از لنز دارند، کار سختی است و با مطالعه کردن این مطلب می توانید خیلی راحت این کار را انجام دهید.

لنز چشم طبی، تاثیر زیادی بر زیبایی دارد و خانم ها در جشن ها و عروسی ها از لنز چشم بسیار استفاده می کنند، ولی برای بعضی از خانم ها استفاده از لنز چشم بسیار سخت است و بسیار پراسترس است، در ادامه این مطلب روش های استفاده از لنز چشم را به شما توضیح می دهیم.

نحوه استفاده از لنز چشم طبی برای اولین بار


۱. در ابتدا باید دست هایتان را به خوبی با آب و صابون بشویید و با یک حوله تمییز که پرز نمی دهد دست ها را خشک کنید و اگر دست گاه کن دارید می توانید از آن استفاده کنید ولی باید دقت کنید که ماده شوینده ای را که برای دست ها استفاده کرده اید با لنز تماسی نداشته باشد زیرا، این مواد شوینده اگر با لنز تماس پیدا کنند باعث می شود که لنز خشک شود و اگر این لنز را استفاده کنید باعث ایجاد زخم در چشم شما می شود و در نهایت دید شما تار می شود.

۲. در مرحله بعد بسته لنز را باز کنید، باید دقت کنید لنز سمت راست را برای چشم سمت راست و لنز سمت چپ را برای لنز سمت چپ استفاده کنید و اگر این کار را اشتباه انجام دهید قادر به مشاهده محیط خواهید بود ولی زیاد اذیت می شود و چشم شما ممکن است عفونت کند.

۳. حالا لنز را روی انگشت اشاره هر دستی که با آن راحت هستید قرار دهید البته اطمینان حاصل کنید که لنز چپه نباشد و اگر لبه های لنز به سمت بیرون مایل شدند این یعنی لنز چپه می باشد، در این مرحله از گذاشتن لنز سعی کنید لنز را روی ناخن قرار ندهید و البته به منظور راحت ترشدن کار می توانید کمی از محلول را روی دست تان بریزید.

۵ . مطمئن شوید که لنز آشغال و یا پارگی نداشته باشد.

۶. در این مرحله از قراردادن لنز حالا با انگشت اشاره دست دیگرتان، پلک را به سمت بالا بکشید و با استفاده از انگشت میانی دستی که لنز دارد پایین چشم تان را بکشید و بعد ها اگر مهارت کافی به دست آورید می توانید فقط پایین چشم را بکشید.

۸. حالا به آرامی و بدون هیچ نگرانی و استرسی لنز را به چشم نزدیک کنید و به سمت بالا نگاه کنید و دقیقا در وسط چشم در آیینه فیکس کنید.

۹. در مرحله آخر از گذاشتن لنز، پلک تان را ببندید و چند باری کره چشم را بچرخانید تا لنز به خوبی روی چشم ثابت بماند.

حالا برای چشم دیگرتان نیز می توانید تمام مراحلی که گفته شد را انجام دهید و بعد از قرار دادن لنز داخل چشم تان مراقب باشید که جعبه لنز تماسی با روشور و یا سینک نداشته باشد و بلافاصله در جعبه را ببندید، سعی داشته باشید که از لنز در ساعات کمی از روز استفاده کنید و اگر احساس کردید که چشمانتان اذیت می شوند لنز را از روی چشم هایتان برداشته و به مدت چند ساعت به چشمانتان استراحت دهید.

نحوه برداشتن لنز از چشم


۱. در مرحله اول از برداشتن لنز ابتدا دست های خود را با آب و صابون بشویید و منظر بمانید تا دستانتان خشک شود.

۲. محلول درون جا لنزی را قبل از اینکه لنز را داخل آن برگردانید تعویض کنید و محلول جدید تری داخل جا لنزی بریزید.

۳. پلک را باز نگه دارید و با انگشت سبابه و شصت لنز را به سمت مرکز عنبیه ( سیاهی چشم ) جمع کنید سپس لنز را خارج کنید، برای افرادی که مشکل خشکی چشم و چسبیدن لنز به چشم را دارند به منظور جلوگیری از کنده شدن مولکول های سطح چشم با هربار قرار دادن و برداشتن لنز می توانید از قطره های مرطوب کننده و لغزانده استفاده کنید.

۴. در این مرحله از برداشتن لنز قبل از قراردادن لنز درجا لنزی آن را با محلول شستشو دهید، بعد از خارج کردن لنز آن را در کف دست خود قرار دهید و آن را با محلول شستشو کمی مالش دهید سپس با محلول آبکشی نمایید.

نکته: برای شستن لنز از هر نوع مایع غیر از محلول شستشوی لنز خود داری کنید آب به دلیل داشتن املاح و کلر به لنز آسیب وارد می کند.

مراقبت از لنز


اگر لنز مورد استفاده شما یک بار مصرف نیست باید آن را همیشه در محلول نگهداری کنید تا همیشه تمیز و نرم بماند و میکروبی نشود و باید به تاریخ لنز هم دقت کرد زیرا بعضی از آنها یک روز و بعضی ها دو هفته و بعضی دیگر چند ماه ماندگاری دارند و از گذاشتن لنز تاریخ گذشته هم باید خودداری کنید.
advertising