با این ترفند‌های آرایشی در وقت صرفه جویی کنید

مد و زیباییآرایش و زیبایی

- 98/03/03
با این ترفند‌های آرایشی در وقت صرفه جویی کنید

وز مو و‌ از بین بردن آن


وز شدن موها یکی از مشکلات رایج میان خانم‌ها است و همیشه هم نتیجه مراقبت نادرست از موها نیست بلکه برخی افراد به طور ذاتی موهای وزی دارند و برای از بین بردن این وزی و کاهش آسیب به موها مجبور هستند از انواع ماسک‌های مو، شامپوهای آبرسان، نرم کننده و … استفاده کنند. در نهایت نیز با استفاده از ابزارهای حرارتی آسیب‌هایی دائمی به موها وارد می‌کنند و موها وزتر می‌شوند. اما یک راه حل بهتر برای خللاص شدن از شر وز موها، کراتینه کردن آن‌ها است.

کراتینه کردن، موها را در برابر وز و آسیب مصون می‌کند و شما دیگر نیازی به استفاده از انواع محصولات مراقبتی، زیبایی و حرارتی نخواهید داشت. کراتین نوعی پروتئین است که بافت موها را تشکیل می‌دهد، وقتی این ماده روی موها زده می‌شود رطوبت در داخل ساقه مو محبوس می‌شود و وز و شکنندگی موها از بین می‌رود. البته درمان‌های کراتینی هزینه کمی ندارد اما با حذف نیاز شما به انواع محصولات مراقبتی و زیبایی، در مجموع در وقت و هزینه شما صرفه جویی می‌کند. این درمان را می‌توان با محصولات مناسب و رعایت نکات ایمنی در منزل هم انجام داد و دوام آن بین دو تا سه ماه متغیر است.

مژه های کم تعداد و زیبا کردن آن


اگر مژه‌های کوتاه، کم تعداد و بیرنگی دارید که زیبایی چشمان شما را تحت الشعاع قرار داده است می‌توانید از انواع محصولات آرایشی مثل ریمل و خط چشم و … استفاده کنید. اما این کار وقت زیادی را از شما می‌گیرد و هر کسی نمی‌تواند هر روز صبح زود بیدار شود و به آرایش کامل چشمانش مشغول شود. علاوه بر این اگر بخواهید از ریمل‌ها و محصولات باکیفیت استفاده کنید هزینه زیادی متحمل خواهید شد.

از بین بردن موهای زائد


موهای زائد بدن اگرچه طبیعی هستند اما از مشکلات زیبایی به شمار می‌روند و همه دوست دارند با حذف این موها پوستی صاف و زیبا داشته باشند. راه‌های مختلف برای حذف این موها وجود دارد مثل استفاده از کرم‌های موبر، تیغ زدن و اپیلاسیون. اما همه این روش‌ها موقتی هستند و شما پس از مدتی (بسته به روشی که انتخاب کرده‌اید) مجبور هستید مجددا این مراحل وقت گیر و البته دردناک را تحمل کنید. اما اگر می‌خواهید برای همیشه از شر این موها خلاص شوید بهتر است روش لیزر موهای زائد را امتحان کنید

راه های جلوگیری از پوسته شدن لاک


وقتی در منزل لاک می‌زنید حتی اگر از تاپ کوت و بیس کوت و … هم استفاده کنید دوام این لاک در بهترین حالت یک تا دو هفته خواهد بود. پس از این مدت گوشه‌های لاک از ناخن جدا شده و ظاهر نازیبایی پیدا خواهند کرد. در این شرایط شما چاره‌ای جز این ندارید که لاک‌های آسیب دیده را پاک کنید و مجددا لاک بزنید که این کار علاوه بر داشتن هزینه، وقت زیادی را هم از شما خواهد گرفت.

به همین دلیل است که خانم‌های شاغل و فعال قید لاک زدن را برای همیشه می‌زنند. اما اگر برای مانیکور کردن به یک سالن زیبایی تخصصی مراجعه کنید متخصصین مراحل کامل مراقبت ناخن و آماده سازی را انجام می‌دهند و سپس لاک می‌زنند. آن‌ها این کار را با دقت و مهارت بالایی انجام می‌دهند و لاک ناخن را با استفاده از نورهای UV خشک و تثبیت می‌کنند در نتیجه اگر به درستی از ناخن‌ها مراقبت کنید این لاک‌ها مدت بیشتری (حتی بیش از یک ماه) روی ناخن‌های شما دوام خواهند آورد. به این ترتیب دیگر لازم نیست که هر هفته لاک ناخن‌ها را پاک کنید و مجددا لاک بزنید.
advertising