علت کدر شدن موهای رنگ شده و براق نبودن آنها

مد و زیباییآرایش و زیبایی

- 97/10/22
علت کدر شدن موهای رنگ شده و براق نبودن آنهابهتر است یاد بگیریم چگونه از موهای رنگ شده مراقبت کنیم که رنگشان همیشه براق و زنده باقی بمانند.براق شدن رنگ موهای رنگ شده به طبع زیبایی موها را تقویت می کند ولی گاهی رنگ موها کدر و بد رنگ می شوند و مثل روز اول درخشش ندارند که خانم ها در این زمان یک راست سراغ رنگ موی مجدد می روند در صورتی که همانگونه که می دانید رنگ کردن زیاد موها خطرناک است پس چه باید کرد؟

آب داغ دشمن موهای رنگ شده


آب داغ غیر از اینکه باعث خشکی موها می شود، عمر رنگ موها را هم کوتاه می کند. حرارت باعث باز شدن پولک های کوتیکول می شود، رنگ موها را از بین می برد و رطوبت موها را کم می کند. موهایتان را شامپو بزنید و با آب با درجه حرارت استاندارد (20 تا 25 درجه سانتیگراد) بشویید، بعد دوباره با سردترین آبی که می توانید تحمل کنید آنها را شست وشو دهید تا منفذهای کوتیکول بسته شود. این کار باعث ماندگارتر شدن رنگ موها می شود.

اتو موها را بد رنگ و کدر می کند


به طور کلی تمام وسایل حالت دهنده داغ مثل اتو، فرکننده ها یا... می توانند رنگ موها را کدر و بدرنگ کنند به خصوص اگر رنگ موهایتان بور یا قهوه ای مایل به قرمز باشد. اگر می خواهید رنگ موهایتان کمترین آسیب را ببیند باید اول آب موها را کاملاً با حوله بگیرید تا جایی که موها فقط کمی نمدار به نظر برسند و بعد از سشوار یا اتو استفاده کنید. پیشنهاد می کنیم با کمترین دمای ممکن موها را حالت دهید. همچنین برای سشوار کشیدن، سشوار نباید هرگز با مو تماس داشته باشد و بهتر است با فاصله و با حرارت ملایم استفاده شود. علاوه بر اینها برای برس زدن از شانه هایی که فاصله دندانه های کمی دارند، استفاده نکنید زیرا باعث شکنندگی موهای رنگ شده می شوند.

روش شامپو کردن موهای رنگ شده


اول از همه بدانید بعد از رنگ کردن حداقل تا 24 ساعت نباید موها را شامپو کرد تا رنگ بتواند به خوبی در ساقه مو نفوذ کند. این قانون کلی را هم بدانید که شستن کمتر موها مساوی است با دوام بیشتر رنگ مو چون وقتی موها را زیاد بشویید، شامپو چربی های طبیعی روی مو را که از رنگ محافظت می کند، از بین می برد. بهترین حالت، شستن دوبار در هفته موهاست؛ اگر هم موهایتان خیلی چرب است تا حدی که ریشه هایتان کاملاً کثیف به نظر می رسد، می توانید از تکنیک شامپو خشک استفاده کنید.

ضرر کلر و آب استخر برای مو


در برابر نور خورشید و کلر از موهایتان محافظت کنید. وقتی زیر نور خورشید، در استخر یا دریا هستید، از یک محافظ موی دارای SPF استفاده کنید تا رنگ موهایتان از بین نرود. از محصولاتی که حاوی روغن آفتابگردان هستند هم می توانید استفاده کنید چون آنتی اکسیدان دارند و از مو محافظت می کنند.

استفاده درست از نرم کننده مو


استفاده از نرم کننده ها یا ماسک های خانگی قبل از رنگ کردن موها، خوب است اما بعد از رنگ کردن، رنگ مو را از بین می برند به خصوص رنگ موهای قرمز یا شرابی. نرم کننده یا ماسک توسط فولیکول مو جذب می شود تا به مو رطوبت زیادی برساند و وقتی با آب شسته می شود، مولکول رنگ را هم با خودش می برد و به تدریج رنگ مو محو می شود.
advertising