نکات کاربردی برای حرفه ای لاک زدن

مد و زیباییآرایش و زیبایی

- 98/01/02
نکات کاربردی برای حرفه ای لاک زدنفرقی نمی‌کند که ناخن‌های ساده و تک رنگ را ترجیح بدهید و یا ناخن‌های رنگی و مدل دار را دوست داشته باشید، در هر صورت شرط داشتن ناخن‌های زیبا، لاک زدن تمیز و مرتب است. اگر فرصت ندارید که برای مانیکور کردن، مرتب به آرایشگاه بروید باید خودتان دست به کار شوید. ولی آیا مرتب و زیبا کردن ناخن‌ها و لاک زدن به صورت حرفه ای در خانه و با امکانات خودتان ممکن است؟

نکات کاربردی برای حرفه ای لاک زدن



قبل از لاک زدن ناخن هایتان را به اندازه ای که دوست دارید کوتاه کنید.


برای اینکه ناخن‌هایتان مرتب تر به نظر برسند و بعد از لاک زدن زیبا باشند قبل از لاک زدن با یک ناخن گیر آنها را کوتاه کرده و با یک سوهان ناخن، آنها را صاف و یک دست کنید. حواستان باشد که ناخن‌ها را به سمت عقب و جلو سوهان نکشید، زیرا این کار ممکن است باعث شکستن ناخن‌ها شود.

روی ناخن ها را تمیز کنید.


وجود هرگونه گرد و خاک و یا اثرات باقی مانده از لاک پاک کن، مانع لاک زدن صاف و بدون نقص می‌شود. قبل از لاک زدن با استفاده از یک مسواک و کف صابون تمام کثیفی‌ها و ذرات باقی مانده روی ناخن‌ها و اطراف آنها را به طور کامل پاک کنید.

برق ناخن را فراموش نکنید.


قبل از لاک زدن، یک لایه لاک بی رنگ روی ناخن‌هایتان بزنید. این کار علاوه بر اینکه از ناخن‌هایتان در برابر زرد شدن محافظت می‌کند باعث می‌شود هنگام لاک زدن، روی ناخن‌هایتان خط ایجاد نشود و لاکتان خوش رنگ تر به نظر برسد.

انجام ٣ حرکت برای لاک زدن کافیست


برای حرفه ای لاک زدن، فرچه لاک را از ریشه به سمت سر ناخن حرکت بدهید. این کار را ابتدا از سمت راست، سپس از سمت چپ و در آخر از وسط ناخن انجام دهید. با این حرکت برای لاک زدن کل ناخن فقط ٣ حرکت کافیست.

لاک را به صورت لایه های نازک بزنید


هنگام لاک زدن، به جای یک لایه کلفت، لاک را ٢ یا ٣ بار به صورت لایه‌های نازک روی ناخن‌هایتان بزنید. با این کار، هم لاک شما سریع تر خشک خواهد شد و هم به ناخن‌هایی با ظاهر صاف و زیبا دست پیدا می‌کنید.

برای لاک زدن دست راست، دستتان را حرکت بدهید


در حالی که روی ناخن‌های دست چپ یک اثر هنری ایجاد کرده اید، هنگام لاک زدن به ناخن‌های دست راست با نتیجه ای وحشتناک مواجه شده اید. برای لاک زدن ناخن‌های دست راست به جای اینکه فرچه لاک را روی ناخن‌ها حرکت دهید، دستتان را به سمت فرچه ببرید، با این کار راحت تر می‌توانید لاک بزنید. افراد چپ دست هم می‌توانند برای لاک زدن ناخن‌های دست چپشان از همین تکنیک استفاده کنند.

فراموش نکنید که بعد از لاک زدن از محافظ لاک (تاپ کت) استفاده کنید


تاپ کت با ایجاد یک لایه محافظ بر روی لاک، ماندگاری آن را بیشتر می‌کند. برای اینکه از لب پر شدن لاک جلوگیری کنید، بعد از لاک زدن روی لاکتان یک لایه تاپ کت بزنید سپس، نوک ناخن‌ها را به صورت افقی لاک بزنید.

از ناخن هایتان مراقبت کنید


بعد از لاک زدن و خشک شدن لاکتان، با روغن مخصوص مراقبت از ناخن، ریشه و اطراف آن را چرب کنید. با این کار، هم باعث نرم شدن ناخن‌ها می‌شوید و هم ظاهری زیبا و حرفه ای به دستان خود می‌دهید.

از آب گرم فاصله بگیرید


حمام رفتن بلافاصله بعد از لاک زدن، باعث خراب شدن لاک و دو تکه شدن سر ناخن می‌شود. اگر بعد از لاک زدن لازم است که حتما با آب کار کنید، فراموش نکنید که از دستکش استفاده کنید.

از لاک های حاوی مواد شیمیایی مضر استفاده نکنید


متخصصان توصیه می‌کنند که «هنگام لاک زدن دقت کنید و از لاک‌های حاوی فرمالدئید، فتالات، تولوئن و از این قبیل مواد سمی‌استفاده نکنید.»

از لاک هایی با خاصیت خشک شدن سریع اجتناب کنید


لاک‌هایی که سریع خشک می‌شوند باعث کوتاه شدن زمان لاک زدن شما می‌شوند و جالب به نظر می‌رسند اما باعث خشک شدن خود ناخن می‌شوند.

از لاک پاک کن های بدون آستون استفاده کنید


آستون علاوه بر خشک کردن ناخن، باعث نازک شدن و پوسته پوسته شدن آن نیز می‌شود. به همین دلیل بهتر است که از لاک پاک کن‌های حاوی نرم کننده و تقویت کننده استفاده کنید.

از لاک هایتان در محیط تاریک، خشک و خنک نگهداری کنید


نور خورشید و گرما باعث تغییر در فرمول و رنگ لاک می‌شوند، به همین دلیل نگهداری از لاک‌ها در یخچال می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

به جای تکان دادن لاک قبل از لاک زدن ، آن را به صورت افقی در کف دست گرفته و جلو و عقب ببرید.

با این کار هنگام لاک زدن با حباب های هوا مواجه نمی شوید.
advertising