آشنایی با محصولات کلکسیونی با برند زیپو

مد و زیباییاکسسوری

- 97/08/30
آشنایی با محصولات کلکسیونی  با برند زیپو

تاریخچه برند زیپو


برند زیپو (Zippo) برند معروف فندک بنزینی میباشد. زیپو از سال 1311شمسی برابر 1932میلادی فعالیت خود را در ایالت پنسیلوانیا آمریکا شروع کرده است. این فندک به دستور یکی از پادشاهان بریتانیایی ساخته شد. از آنجایی که آقای بلیزدل اهل برادفورد یکی از شهرهای پنسیوانیا بود زیر تمامی محصولات این شرکت عبارت “برادفورد” را میتوانید بینید.نام زیپو بر گرفته از علاقه شدید سازنده آن جورج بلیزدل به صدای باز و بسته شدن زیپ است.
آشنایی با محصولات کلکسیونی  با برند زیپو

انواع مختلف محصولات زیپو


فندک زیپو در انواع مختلفی تولید میشود، فندک ویژه روشن کردن شمع، فندک با سوخت بوتان و فندک بنزینی که با بنزین مخصوص زیپو کار میکند و از معروف‌ترین نوع آنهاست. همچنین لوازم یدکی مانند زیرسیگاری زیپو، سنگ زیپو، بنزین زیپو و بخاری زیپو که نوعی فندک برای گرم کردن دست میباشد، همگی از محصولات متنوع تولید شده شرکت زیپو هستند.فندک بنزینی زیپو دارای انواع مختلفی از لحاظ رنگ و طرح است و تنوع فوق العاده ای در طراحی دارد طوری که شما برای خرید مدل دلخواه خود کاملا گیج می شوید.

انواع مختلف فندک زیپو


فندک زیپو دارای انواع مختلفی از لحاظ کلاس بدنه، جنس بدنه، فینیش (Finish) روکش یا اتمام کار و تکنیک طراحی است. این فندک شامل یک بدنه فلزی خارجی که با یک لولا به درب آن وصل شده، یک قطعه داخلی فلزی که به آن مغزی میگوییم که در داخل آن مقداری پنبه و فتیله نسوز قرار دارد، فنر مخصوص سنگ آتش زنه و یک ضامن جهت بازکردن درب فندک قرار گرفته است.

ویژگی فندک لوکس زیپو


یکی از قابلیت های اصلی فندک زیپو این است که در برابر وزش باد خاموش نمی شود و شما میتوانید در شرایط جوی مختلف از آن استفاده کنید.فندک زیپو یکی از پرطرفدارترین فندک های جهان به حساب می آید. کلکسیونرهای و عاشقان این فندک در دنیا بی شمار اند و افراد زیادی نمونه های مختلف این فندک را جمع آوری می کنند و بسیاری از آنها اصلا سیگاری نیستند و از این فندک ها استفاده نمی کنند این کار برای آنها جنبه سرگرمی و علاقمندی را دارد.

ساختار فندک های کلکسیونی زیپو


این فندک شامل یک بدنه فلزی خارجی که با یک لولا به درب آن وصل شده، یک قطعه داخلی فلزی که در داخل آن مقداری پنبه، فتیله نسوز، فنر مخصوص سنگ آتش زنه و یک ضامن جهت بازکردن درب فندک تعبیه شده، است.این همه محبوبیت این برند اتفاقی نیست باید بدانیم که اجزا این فندک از کیفیت بسیار عالی و بی نظیری ساخته شده است و سادگی کنار هم قرار گرفتن اجزای فندک هم به کاربر این اجازه را می دهد که خودش فندک را سرویس و آماده استفاده کند. که این هم یکی از مزیت های این نوع فندک ها است.

در حال حاظر کمپانی زیپو 12میلیون فندک در سال تولید می کند البته یک چهارم این تعداد را کلکسیونر ها و علاقه مندان به زیپو خریداری می کنند.در سراسر جهان ده ها موزه فندک های زیپو وجود دارد که بزرگ ترین ان در ایالت پنسیلوانیا آمریکا زادگاه این برند وجود دارد.
advertising