کیف و کفش مناسب برای بعد از زایمان

مد و زیباییاکسسوری

- 97/10/11
کیف و کفش مناسب برای بعد از زایمانمادران بعد از زایمان نیاز دارند که فعالیت‌های خود را دوباره آغاز کنند و بخشی از این فعالیت در خارج از خانه شکل می‌گیرد. بنابراین علاوه بر انتخاب و داشتن لباس مناسب پس از زایمان، انتخاب و تهیۀ کیف و کفش مناسب بعد از زایمان نیز مهم است. داشتن اطلاعات کافی و توجه به برخی نکات در مورد کفش و کیف مناسب باعث می‌شود شما با آگاهی بیشتری اقدام به خرید یا انتخاب کنید و هنگام راه رفتن در بیرون از خانه احساس سبکی و راحتی بیشتری داشته باشید. در این مطلب می‌توانید با کفش و کیف راحت برای روزهای بعد از زایمانتان آشنا شوید.

کیف های راحت و مناسب برای بعد از زایمان


وقتی شما با کودکتان به بیرون از خانه می‌روید، احتمالاً باید یک ساک از وسایل او را همراه داشته باشید. بعضی از مادران نیز وسایل خود را هم در ساک کودک می‌گذارند و کیف دستی برای خودشان برنمی‌دارند. موارد زیر در انتخاب کیف و ساک کودک می‌تواند به شما کمک کند:

کیف های زنانه برای بعد از زایمان :


توجه داشته باشید کیفی که می‌خرید سبک باشد و دارای قلاب یا بند اضافی و تزئینی نباشد. همچنین داشتن جیب‌های متعدد برای کیف شما بسیار مهم است و به شما در منظم کردن وسایلتان درون کیف کمک می‌کند.
کیف و کفش مناسب برای بعد از زایمان

ساک لوازم نوزاد برای بعد از زایمان مادر:


اگر بخواهید برای یک مدت طولانی‌تری از خانه بیرون باشید، به وسایل بیشتری مثل لوازم تعویض پوشک کودک نیاز دارید. ساک‌های لوازم نوزاد یک انتخاب خوب برای زمان‌‌های طولانی‌تر بیرون از خانه است. این ساک‌ها معمولاً جایی برای یک تشک کوچک تعویض پوشک، آستری ضدآب و جیب‌هایی برای کلید، کیف پول و موبایل شما دارد. بهتر است مدلی را انتخاب کنید که رنگ آن با بیشتر لباس‌های شما هماهنگ باشد و راحت روی دوش شما قرار بگیرد.

کوله پشتی برای بعد از زایمان مادر:


اگر حمل کوله‌پشتی برای شما راحت‌تر از کیف و ساک‌های مخصوص کودکان باشد، در این صورت می‌توانید از کوله‌پشتی‌هایی که سبک‌تر هستند استفاده کنید تا فشار زیادی به کمر و گردن شما وارد نشود. بهتر است ابتدا وسایل نوزاد را در یکی از کوله پشتی های تان جا بدهید و اگر دیدید که فضای کافی برای این کار را ندارد، از همان ساک نوزاد استفاده کنید.

کفش مناسب زمستان برای دوران بعد از زایمان :


زمستان در شهرهای مختلف ممکن است متفاوت باشد. در برخی شهرها بارندگی برف بیشتر است و در برخی دائم باران می‌بارد. چکمه‌ها معمولاً برای روزهای بارندگی یا یخبندان مناسب است. اما توجه کنید که چکمه‌هایی که ساق بسیار بلندی دارد، ممکن است حفظ تعادل را برایتان سخت‌تر کند. بهتر است از کفش‌های مناسبی استفاده کنید که کفۀ زیر آنها عاج‌دار است و مانع سُر خوردن می‌شود. در روزهای آفتابی ولی سرد هم، کفش کتانی با لژ کوتاه می‌تواند مناسب باشد.وسایل سبک‌تری برای نوزاد بردارید، از کوله‌پشتی استفاده کنید.

ویژگی کفش راحت برای بعد از زایمان


کفش‌هایی که برای روزها و ماه‌های بعد از زایمانتان به پا می‌کنید، با توجه به عادت‌های فردی و سلیقۀ شما انتخاب می‌شود. بعضی از خانم‌ها می‌توانند به راحتی تعادل خود را با کفش‌های پاشنه‌بلند حفظ کنند و فعالیت‌های روزمره را انجام دهند. اما توجه داشته باشید که پس از زایمان، ممکن است خارج از خانه، کودک یا وسایل او را به همراه داشته باشید و پوشیدن کفش نامناسب ممکن است شما را به زحمت بیندازد. به‌طورکلی نکات زیر می‌تواند برای خرید یا انتخاب کفش مناسب به شما کمک کند:
کفش‌های تخت، با کیفیت بالا انتخاب بهتری است.
در صورت لزوم، به کفش‌های تخت، یک کفی طبی اضافه کنید تا راحت‌تر شود.
کالج‌های طبی نیز انتخاب مناسبی است.
کفش کتانی معمولی نیز کارایی خوب و زیادی برای شما دارد.
کفش‌های عاج‌دار نیز انتخاب مناسبی است.
چکمۀ ساق‌بلند یا کفش تابستانی پاشنه‌بلند ممکن است تعادل شما را بر هم بزند.
پاشنه‌های خیلی ‌بلند کفش می‌تواند به کمر یا زانوی شما آسیب بزند.

ویژگی کیف مناسب برای بعد از زایمان


کیف شما حالا کمی با قبل تفاوت دارد. زمان‌هایی که با کودک خود از خانه بیرون می‌روید، لازم است کیف یا ساک وسایل نوزاد را نیز با خودتان ببرید. سعی کنید کیف نوزاد را از بین آنهایی انتخاب کنید که سبک هستند و عروسک یا وسایل تزئینی اضافی ندارند. همچنین توجه داشته باشید که داشتن جیب‌های متعدد و یک بند بلند اسفنجی که قابل تنظیم باشد، اهمیت زیادی برای راحتی شما دارد. بعضی از مادران نیز وسایلشان را در همان ساک کودک می‌گذارند و کیف دیگری همراهشان نمی‌برند. برای انتخاب کیف و ساک مناسب نکات زیر می‌تواند مفید باشد:
وقتی کودک همراهتان نیست، کیف کوچک و سبکی بردارید.
حمل نوزاد با یک کیف سنگین بیرون از خانه به گردن شما آسیب می‌زند.
کیف‌های پارچه‌ای، از دیگر کیف‌ها سبک‌تر است.
کیف‌هایی با تزئینات زیاد مثل قلاب و سگک، وزن اضافی دارد.
سعی کنید برای سبک شدن، وسایل اضافی را از کیف خود خارج کنید.
همراه داشتن یک کیف لوازم آرایش، کیفتان را سنگین می‌کند.
کیف‌هایی با بند قابل تنظیم، آزادی عمل بیشتری به شما می‌دهد.
رنگی را انتخاب کنید که با بیشتر لباس‌های شما هماهنگی دارد.
داشتن جیب‌های متعدد برای کیف شما بسیار مهم است.
ساک کودک بهتر است جایی برای یک تشک کوچک تعویض پوشک داشته باشد.
یک آستر ضدآب و جیب‌هایی برای کلید، کیف پول و موبایل نیز لازم است.
مدلی را انتخاب کنید که با سبک معمول لباس پوشیدن تان هماهنگ باشد.
گاهی نیز حمل کیف‌های یک‌طرفه یا کوله‌پشتی ممکن است برایتان راحت‌تر باشد. در این صورت بهتر است از انواع سبک آنها استفاده کنید.
advertising