ویژگی های لباس مناسب برای بعد از زایمان

مد و زیباییتیپ بانوان

- 97/10/08
ویژگی های لباس مناسب برای بعد از زایمانروز های اول زایمان و روزهای بعد از آن برای مادران اهمیت زیادی دارد. آنها از طرفی نگران نوزاد خود هستند و از طرفی باید روند بهبود خود را طی کنند. همین موارد باعث می‌شود که مادران ظاهر خود را فراموش کنند یا گاهی برای انتخاب لباس مناسب کمی سردرگم شوند. وقتی برای بعد از زایمانتان لباس می‌خرید، از انتخاب پارچه‌هایی که نگهداری از آنها سخت است مثل ابریشم یا ریون صرف نظر کنید. همچنین لباس‌هایی نخرید که فقط باید با دست شسته شود. حالا که یک نوزاد در خانه دارید، بهتر است همه چیز بادوام، تا حدی کشی، بدون چروک، راحت و مهم‌تر از همه قابل شست‌وشو در ماشین لباسشویی باشد. همچنین اگر از یک لباس با جنسی مناسب خیلی خوشتان آمد، می‌توانید چند رنگ مختلف از آن را بخرید. اگر می خواهید نوزاد از شیر خودتان نغذیه کند باید به فکر چند بلوز شیردهی باشید این بلوز های در طرح های زیبا هستند و به شما اجازه می دهند مانند قبل از بارداری شیک پوش باشید و موقع شیر دهی ظاهری به هم ریخته نداشته باشید .

پوشاک پاییز و زمستان مناسب برای بعد از زایمان


برای خانم‌هایی که در فصل‌های سرد سال زایمان می‌کنند، این نگرانی وجود دارد که چه لباسی بپوشند و چطور هم خوش‌پوش باشند و هم از سرما در امان بمانند. نکات زیر می‌تواند در انتخاب لباس مناسب برای روزهای سرد زمستان مناسب باشد:

پیراهن بلند یا دامن مناسب بعد زایمان :


پیراهن‌های بلند و گشاد بافتنی و دامن‌‌های آزاد که کمر کشی سفتی ندارد، بهترین گزینه برای پوشش مادران پس از زایمان است. رنگ‌های شاد انتخاب کنید و به جنس‌های مرغوب‌تر در خریدتان اولویت بدهید.
ویژگی های لباس مناسب برای بعد از زایمان

شلوار گرم مناسب بعد زایمان :


اگر می‌خواهید بعد از زایمانتان شلوار بپوشید. بهتر است سعی کنید شلوارهای پنبه‌ای و گشاد را انتخاب کنید که هوا را از خود عبور می‌دهد. شلوارهایی که قسمت داخلی آن پوشیده از کرک است هم برای زمستان انتخاب خوبی است. توجه داشته باشید که شلوارتان در ناحیۀ اندام تناسلی تنگ نباشد، زیرا ممکن است در صورت وجود بخیه‌ها، روند بهبود آنها را با مشکل مواجه کند.

پالتو مناسب بعد زایمان :


بعد از زایمان که از بیمارستان مرخص می‌شوید، بهتر است حتماً یک پالتوی گرم همراه داشت باشید. لازم نیست برای روزهای بعد از زایمان به فروشگاه بروید و یک پالتو بخرید. اگر چند دست پالتو دارید، یکی از آنها را انتخاب کنید که گرم‌تر و در عین حال سبک‌تر است.

لباس‌ های راحتی خانه مناسب برای بعد از زایمان:


از آنجا که یک نوزاد در خانه دارید، احتمالاً داخل خانۀ شما گرم است و لازم نیست لباس‌های سنگین در خانه بپوشید، اما این موضوع نباید باعث شود لباس‌های قدیمی و خیلی گشاد یا نامرتب بپوشید. در روزهای اول هنگام رفت‌وآمدهای دوستان و فامیل، می‌توانید یک پیراهن دگمه‌دار با یک ژاکت سبک بپوشید. ژاکت کمک می‌کند که شکمتان خیلی به چشم نیاید. استفاده از زیورآلات ساده که با لباستان هماهنگ باشد نیز، زیبا و خوشایند است. همچنین می‌توانید از شلوارهای راحت نخی استفاده کنید.

پوشاک بهار و تابستان مناسب برای بعد از زایمان


انتخاب لباس برای بهار و تابستان معمولاً راحت به نظر می‌رسد. هر لباس نخی سبکی که با سلیقۀ شما جور باشد، می‌تواند یک لباس مناسب باشد. نکتۀ مهم در مورد لباس‌های مناسب این فصل‌ها، جنس آنهاست که از عرق‌سوز شدن بدن جلوگیری کند. بعضی از انواع این لباس‌ها شامل موارد زیر است:

مانتو بهاری برای بعد از زایمان:


مانتوهای تابستانی می‌تواند مانتوهای گشاد جلوباز بلند یا مانتوهای سادۀ دگمه‌دار باشد. از آنجا که بیشتر مواقع کودک را در آغوش می‌گیرید یا ساک وسایل نوزاد را به همراه دارید، توصیه می‌شود از مانتوهای دگمه‌دار که خیلی بلند یا خیلی کوتاه نباشد استفاده کنید. لباس‌هایی که قسمت‌های آویزان زیادی دارد یا جلوی آن باز است، هنگام راه رفتن یا با وزیدن باد به هم می‌ریزد و ممکن است برایتان دست و پاگیر شود.

پیراهن و بلوز خنک برای بعد زایمان:


اگر به مهمانی دعوت می‌شوید، پوشیدن پیراهن یا شومیزهای دگمه‌دار، ظاهر شیک و زیبایی دارد و برای شیردهی هم راحت‌تر است. شما می‌توانید شومیزها را همراه دامن بپوشید تا ظاهر زیباتری داشته باشید.

شلوار و دامن برای بعد از زایمان در تابستان:


شلوارهای کتان کشی یا شلوارهای کتان راسته می‌تواند انتخاب خوبی برای این فصل باشد. سعی کنید در فصل تابستان از شلوارهای جذب مثل ساپورت و لگ کمتر استفاده کنید، زیرا عرق کردن و خیس شدن لباس زیر شما ممکن است باعث بروز قارچ‌های واژینال شود.

لباس های راحتی خانه برای بعد از زایمان در بهار :


سارافن‌های رنگی که احتمالاً در دوران بارداری‌تان می‌پوشیدید، انتخاب خوبی برای بهار و تابستان است. پیراهن‌های نازک، شلوارهای راحت و پیژامه‌ها نیز برای این فصل‌ها مناسب است.

بستن شكم ، شكم را جمع می كند؟


غالبا تصور می‌شود كه با بستن شكم آن هم به‌طور محكم، شكم زائو به‌اصطلاح جمع یا سفت می‌شود، به همین دلیل مادر به محض مرخصی از بیمارستان شال محكمی به كمر می‌بندد؛ درحالی‌كه طی بارداری و زایمان عضلات دیواره شكم تغییر كرده‌اند و تنها ورزش می‌تواند این عضلات را سفت و درنتیجه شكم را جمع كند؛ البته اگر بستن شكم آن‌قدر محكم نباشد كه بخیه‌ها را اذیت كند، منعی وجود ندارد و ممكن است در كنار ورزش تا حدی تاثیر بگذارد
advertising