طرز تهیه نوشیدنی موهیتو با عسل

آشپزی و خوراکینوشیدنی

- 97/08/23
طرز تهیه نوشیدنی موهیتو با عسلموهیتو یک نوشیدنی سرد است که در تابستان سرو می‌شود. این نوشیدنی که اصالت کوبایی دارد، همراه با یخ و در فصول گرم سال سرو می‌گردد. در تهیه موهیتو از لیمو، نعناع و آب گازدار استفاده می‌شود، اما از عسل نیز به عنوان یک طعم دهنده می‌توان استفاده کرد، در اینصورت این نوشیدنی را موهیتو عسل یا موهیتو با عسل می‌نامند. اگرچه انواع مختلفی از این نوشیدنی مانند موهیتو نعناع وجود دارد، اما مواد اولیه پایه و روش تهیه همه آنها مشابه است و فقط در طعم دهند‌های استفاده شده تفاوت دارند

مواد لازم جهت تهیه نوشیدنی موهیتو با عسل:


نعناع تازه 5 الی 6 شاخه
لیمو ترش 2 عدد
آب گازدار (سودا) 250 سی سی
عسل 1/2 قاشق غذاخوری
یخ به مقدار لازم

طرز تهیه نوشیدنی موهیتو با عسل:


1. عسل را در مقدار کمی آب حل کنید.
2. یکی از لیموترش‌ها را پوست بگیرید، هسته‌های آن را جدا و خرد نمایید.
3. برگ‌های نعناع به همراه یخ، لیموترشی که در مرحله قبل آماده کرده‌اید، عسلی که در آب حل شده است و مقداری از آب گازدار را درون مخلوط کن بریزید و کاملا مخلوط کنید.
4.لیموترش دیگری که در مواد اولیه داشتیم را به قطعات حلقه‌ای و نازک برش بزنید و چند عدد از برش‌ها را در ته لیوان به دیوار داخلی بچسبانید. برای اینکار تنها کافی است برش‌های لیمو را کمی روی دیواره لیوان نگهدارید.
5. سپس آب گازدار را اضافه کنید و برای مخلوط تهیه شده در مرحله ۳ نیز فضایی را در لیوان، خالی بگذارید. اکنون مابقی مواد را به لیوان اضافه کنید.
6. چند عدد از برش‌های حلقه‌ای لیمو را برای تزیین روی لبه لیوان قرار دهید. برای اینکار یک برش کوچک به آن بزنید و روی لبه لیوان قرار دهید.

‌چند نکته مهم در مورد نوشیدنی موهیتو:


1.اگر از مخلوط‌کن‌های قدیمی که تیغه ضعیفی دارند، استفاده می‌کنید، می‌توانید یخ را قبل از آنکه درون مخلوط کن بریزید با هاون کمی خرد کنید.
2.در ابتدا مقدار کمی از آب گازدار را همراه با نعناع و یخ در مخلوط کن می‌ریزیم، در این مرحله از مقداری آب گازدار فقط برای بهتر مخلوط شدن یخ و نعناع استفاده می‌کنیم، بنابراین تمام آن را در این مرحله به مواد اضافه نکنید، زیرا در اثر مخلوط شدن، گاز آن از بین می‌رود و نوشیدنی طعم اصلی خود را از دست می‌دهد.
3.آب گازدار را تا زمان تهیه موهیتو در یخچال نگهداری کنید تا خنک بماند و یخ‌ها دیرتر آب شوند.
advertising