چطور باید میز شام را تزیین کنیم

آشپزی و خوراکیدانستنی

- 98/05/22
چطور باید میز شام را تزیین کنیماگر برای یک مهمانی خانوادگی و یا یک مهمانی رسمی منزل خود را آماده می کنید بعد از اتمام تمام کارها به سراغ تزین میز غذا می روید اینجاست که داشتن یک ایده عالی و خلاقانه به شما کمک می کند تا با تمام لوازمی که دارید یک تزیین عالی و به تاثیر گذار داشته باشید. نکاتی برای تزیین میز غذا وجود دارد که به برخی از انها اشاره می کنیم.
چطور باید میز شام را تزیین کنیم

سفره میز شام


قبل از پهن کردن سفره اصلی، بهتر است میز خود را با یک سفره ضخیم پنبه ای بپوشانید. این کار باعث می شود ظروف روی میزتان حرکت نکنند و مانع از ایجاد سر و صدا در هنگام برداشتن یا قرار دادن ظروف می شود. در ضمن از یک رومیزی متناسب با ابعاد و شکل میز استفاده کنید و مطمئن شوید تمام گوشه ها و بخش های میز را پر می کند.

بشقاب


زمانی که میز را می چینید باید در چیدمان بشقاب ها دقیق باشید چه از لحاظ نوع غذاهایی که قرار است سرو شود چه از لحاظ رعایت فاصله مناسب چیدن آنها به طوری که میهمان در حین استفاده از آنها شلوغی میز مشکل ایجاد نکند.

قاشق و چنگال


قاشق در سمت راست بشقاب و چنگال در سمت چپ آن است. در ضمن چاقو و قاشق کوچک بالای بشقاب ها نیز برای صرف دسر قرار می گیرد. در ضمن لیوان ها همیشه بالای چاقو قرار داده می شود.

لیوان ها


لیوان ها را بالای محل قرار گرفتن کارد و معمولاً به ترتیبی سرمیز می گذارند که به راحتی برای نوشیدن در دسترس باشد. فرانسوی ها لیوان ها را کمی بیشتر نزدیک به وسط قرار می دهند، همیشه تنگ آب را سر سفره بگذارید و مراقب باشید که در سرتا سر مدت صرف غذا آب تنگ پر باشد.

دستمال سفره


دستمال سفره بسیار مهم است چرا که مهمان ها در طول صرف غذا مطمئنا به ان احتیاج خواهند داشت و علاوه بر ان داشتن یک تزیین زیبا برای دستمال سفره در تحریک اشتها و حتی نشان دادن اهمیت میهمانی برای میزبان موثر خواهد بود.

چاشنی ها


چاشنی ها باید در محلی واقع شود که همه به آن دسترسی داشته باشند؛ مثلا یک جا سسی را برای دو تا سه نفر در نظر بگیرید. همچنین توجه داشته باشید که همیشه یک بشقاب کوچک برای دور ریختن استخوان ها و ... غذاهای خاصی مثل غذاهای دریایی در نظر بگیرید. فراموش نکنید که اگر لازم باشد نمک، فلفل و خردل را سرمیز بگذارید. اما قبل از این که بخواهید چیز شیرینی پذیرایی کنید آنها را از روی میز بردارید.

شمع:


برای میهمانی شام، مناسب است و به فضای محیط گرمی بیشتری می دهد.

گل:


سعی کنید همیشه روی میزی که می چینید گل هم بگذارید، ظرافت خاصی به میز شما می دهد.
advertising