مشخصات رنو مگان RS هاچ بگ

خودرواسپرت

- 97/09/08
مشخصات رنو مگان RS هاچ بگرنو برای سال2019 محصولی جدید بنام مگان RS که قدرتمندترین نسخه مگان است را روانه بازار میکند هم اکنون با گذشت ماه‌ها از این رونمایی، قوی‌ترین نسخه‌ی رنو مگان RS با نام رنو مگان RS تروفی رونمایی شده است رنو مگان RS تروفی، هاچبک اسپرتی است که با تمرکز بر توانایی‌های حرکتی عرضه شده و می‌تواند به خوبی قابلیت‌های خود را در پیست مسابقه نشان دهد. برای دستیابی به این هدف، مگان RS ترافی از شاسی یکسان با مدل Cup، دیفرانسیل لغزش محدود مکانیکی Torsen و سیستم تعلیق اسپرت و خشک بهره مند شده است
مشخصات رنو مگان RS هاچ بگ
نسل جدید رنو مگان RS تروفی برای انتقال نیروی این موتور 1.8 لیتری به چرخ‌ها ، از یک جعبه دنده‌ی شش سرعته ی دستی به صورت استاندارد بهره مند شده است. خریداران قادرند این خودرو را با جعبه دنده دوکلاچه شش سرعته نیز سفارش دهند که در این صورت گشتاور تولیدی موتور به 420 نیوتن متر افزایش پیدا خواهد کرد. این افزایش قدرت و گشتاور مگان RS تروفی به لطف بهره گیری از یک سیستم اگزوز ارتقا یافته و توربوشارژرهای تقویت شده به دست آمده است که می تواند در مدت 5.7 ثانیه سرعت خود را از حالت سکون به 100کیلومتر بر ساعت برساند که در مقایسه با مدل معمولی مگان RS یک دهم ثانیه سریع‌تر شده است.

یکی از کارهایی که رنو برای بهبود چسبندگی و هندلینگ مدل تروفی انجام داده است این است که این خودرو را به سیستم چهارچرخ فرمان پذیر رنو با نام 4Control مجهز کرده است. عملکرد این سیستم نیز قابل توجه و جالب است چون در سرعت های پایین چرخ‌های عقبی در جهتی خلاف چرخ‌های جلویی زاویه می‌گیرند و در سرعت‌های بالا این عملکرد به صورت برعکس است و چرخ‌های عقبی موازی با چرخ‌ها جلو زاویه می‌گیرند.

در داخل کابین رنو مگان RS تروفی هم باید به تغییراتی همچون استفاده از صندلی‌های اسپرت باکتی ساخت ریکارو اشاره کرد که این صندلی‌ها ارتفاع نشستن راننده را 20 میلیمتر کاهش می‌دهند که می‌تواند در بهبود تجربه رانندگی تاثیر مثبتی داشته باشد. البته این صندلی‌های اسپرت به صورت استاندارد روی این مدل نصب نیستند و باید به صورت آپشن و با پرداخت مبلغی اضافه آن‌ها را سفارش داد. صندلی‌های ریکارو مورد استفاده در رنو مگان RS تروفی دارای پوشش چرم آلکانترا نیز هستند.

مدل جدید RS 300 تروفی که بر پایه‌ی مدل جدید RS 280 کاپ بنا شده قوی‌ترین خودروی تاریخ رنو اسپورت بوده و روبروی خود هوندا سیویک تایپ R فوق‌العاده را می‌بیند. این تازه‌وارد که قول پرفورمنس بهتر در خط مستقیم و هندلینگ تیزتری را داده تلاش خواهد کرد نسبت به مدل استاندارد بسیار بهتر ظاهر شود
advertising