بررسی خودرو اسپرت بریک جگوار XF مدل 2018

خودرواسپرت

- 97/10/23
بررسی خودرو اسپرت بریک جگوار XF مدل 2018خودروهای استیشن، بیش از گذشته مورد توجه بازار جهانی قرار گرفته‌اندحالا قصد داریم تا مروری داشته باشیم در مورد مدل جذاب XF از برند محبوب جگوار با تیپ بدنه‌ی اسپرت‌بریک که داشتن یک خودروی اسپرت که در عین حال، جادار و راحت باشد، آرزوی بسیاری از مردم دنیا است آخرین مرتبه‌ای که جگوار موفق به فروش یک مدل واگن در آن کشور شد، به 9 سال پیش و خودروی X-type مرحوم بازمی‌گردد.
بررسی خودرو اسپرت بریک جگوار XF مدل 2018
آمریکایی‌ها این واگن 71,445 دلاری را همانطوری‌که از خوردن مارمایت(نوعی دیزی) لذت می‌برند، دوست خواهند داشت. با ورود اسپرت بریک به آنجا، سگمنت واگن‌های سایز متوسط لوکس، جمع شلوغی را تجربه خواهد نمود. مرسدس E400 و ولوو V90 کراس‌کانتری، دو نمونه حاضر در این کلاس هستند. جگوار امیدوار است تا بتواند به وسیله این خودرو جای پای خود را در این بخش از بازار ایالات متحده محکم نماید.

مدل جدید اسپرت بریک برمبنای نسل سوم سدان XF است که در سال 2015طراحی شد. این خودرو در مقایسه با مدل قبلی خود، با ویژگی‌های جذاب ظاهری و فنی ارائه می‌شود که شامل سقف پانورامیک یک تکه با طول 1.6متر، پیشرانه‌های مدرن، سیستم تهویه مطبوع ای‌یون و چندین آپشن‌ دیگر خواهند بود.هرچند نمای روبروی این خودرو از زبان طراحی مدرن جگوار طبیعت می‌کند و تفاوت چشم‌گیری با نسل اول در سال 2007ندارد؛ از زاویه‌ی جانبی و خصوصا قسمت پشت، پویا و جذاب به نظر می‌رسد. خطوط ریلی روی سقف، اسپویلر عقب و خطوط حجم‌دهنده‌ی بدنه، فرم کلی XF اسپرت‌بریک را بهتر از گذشته و قابل رقابت با بهترین خودروهای دنیا در این کلاس نشان می‌دهند. چراغ‌های زیبای عقب کاملا مشابه نمونه‌ی سدان نیستند و از مدل اسپرت و کوپه‌ی F تایپ الهام گرفته شده‌اند تا با حالتی کشیده، از نمای کنار هم به خوبی دیده شوند.

طراحی این خودرو، بی انتهاست، فضای کابین برای چهارنفر بزرگسال مناسب است، استحکام شاسی حین حرکت خودرو بسیار اطمینان بخش است. در بین محصولات جگوار، اسپرت بریک بهترین نمونه در عمل به آرمان های بنیادین این شرکت است.کلیه اسپرت‌ بریک‌ های عرضه شده در ایالات متحده همراه امکانات استانداردی نظیر: سنسورهای پارک جلو و عقب، نمایشگر نقاط کور و کمک‌ فنرهای تطبیق‌ یافته، عرضه می‌شوند. از نظر فناوری، امکاناتی مانند موارد ذیل در این خودرو موجود خواهد بود:
اتصال وای فای، سیستم صوتی Meridian و ریموت کنترل مخصوص جگوار. همچنین یک سایه بان سقفی با قابلیت باز شدن توسط اشاره دست، سرنشینان جلو را از تابش بیش از حد نور خورشید از طریق سقف شیشه ای، مصون می‌دارد.

پیشرانه‌ی چهار سیلندر 2 لیتری با قدرت 250اسب بخار و گشتاور 365نیوتن‌متر، برای این خودرو ارائه شده است که میانگین مصرف سوخت 6.8 لیتر در 100کیلومتر دارد. با توجه به علاقه‌ی بازار اروپا و خصوصا کشور انگلستان به مدل‌های دیزلی، پیشرانه‌هایی با قدرت‌های 160، 180و 240اسب بخار برای جگوار XF اسپرت‌بریک قابل انتخاب خواهند بود. این خودرو به احتمال فراوان، نمونه‌ی 300اسب بخار دیزلی با گشتاور ایده‌آل 700نیوتن‌متر هم به همراه خواهد داشت که رسیدن به سرعت 100کیلومتر بر ساعت ظرف 6 ثانیه و مصرف گازوئیل 5.7 لیتر در 100کیلومتر را ممکن می‌کند. جگوار ادعا می‌کند که ارزان‌ترین نمونه از XF اسپرت‌بریک می‌تواند با صرف زمانی حدود 9.3ثانیه به سرعت 100کیلومتر بر ساعت برسد و توانایی بوکسل کردن باری به وزن 2000کیلوگرم را داشته باشد.

این خودرو به تعلیق بادی با قابلیت تنظیم ارتفاع خودکار تجهیز شده تا هنگام پر نمودن ظرفیت محفظه بار، از کم شدن ارتفاع قسمت عقب خودرو جلوگیری شود. حجم محفظه حمل بار در حالی که صندلی‌های عقب در سر جایشان قرار دارند، به 906 لیتر می‌رسد. با خواباندن صندلی‌ها این رقم تا 1982 لیتر قابل گسترش است. صندلی‌های جلو قدری تخت و سفت هستند، تا انجا که در مسافرت‌های طولانی سرنشینان را دچار مشکل خواهند نمود. این مشکل زمانی که بر روی صندلی‌های عقب نشسته باشید، بیشتر نمود پیدا خواهد کرد. البته میزان فضای پا و سر مناسبی برای بزرگسالان در ردیف دوم وجود خواهد داشت.
advertising