معرفی رسمی لامبورگینی هوراکان EVO

خودرواسپرت

- 97/10/17
معرفی رسمی لامبورگینی هوراکان EVOلامبورگینی هوراکان EVO یک نسخه عملکردی از محصول جذاب کمپانی ایتالیایی است که پس از انتشار چند تیزر تبلیغاتی، امروز سرانجام رونمایی شد.هوراکان متولد سال 2014 است و با هدف جایگزینی گالاردو، به بازار جهانی راه پیدا کرد. این خودرو ابتدا با پسوند LP-610 عرضه می‌شد. سپس در سال 2016 مدل‌های تک دیفرانسیل آن با پسوند LP-580 به بازار آمددر سال 2017 نیز لامبورگینی با ارتقای پیشرانه و بهبود آیرودینامیکی بدنه آن، نسخه هوراکان پرفورمانته را به بازار فرستاد که هم در نسخه کوپه و هم در نسخه اسپایدر قابل سفارش بود. حالا و در نخستین هفته از سال 2019 میلادی، نوبت عرضه اولین آپدیت مهم هوراکان رسیده؛ آپدیتی که هم تغییرات ظاهری دارد و هم با ارتقای فنی و بهبود تجهیزات رفاهی همراه شده است.
معرفی رسمی لامبورگینی هوراکان EVO

مشخصات فنی


هوراکان EVO به موتور 5.2 لیتری 10 سیلندر تنفس طبیعی مجهز شده است. این موتور می‌تواند 630 اسب بخار قدرت و 600 نیوتن متر گشتاور تولید کند. این خودرو وزنی معادل 1422 کیلوگرم دارد و برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت پس از حرکت از حالت سکون به 2.9 ثانیه زمان نیاز دارد و قادر است به حداکثر سرعت 325 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.از دیگر تغییرات فنی اعمال شده بر روی نسخه evo می‌توانیم به اضافه شدن سیستم فرمان پذیری چرخ‌های عقب و نیز سیستم توزیع گشتاور بین چهار چرخ اشاره کنیم. همچنین مهندسین لامبورگینی سیستم تعلیق فعال خودرو را بهبود داده‌اند که فنرهای تطبیق پذیر را در خود گنجانده.

نمای خارجی


اولین تغییر ظاهری در سپر جلو رخ داده؛ جایی که اضافه‌شدن چند اسپلیتر باعث بهبود جریان هوای عبوری شده است. در نمای جانبی نیز متوجه رینگ‌های کاملا جدید 20 اینچی Aesir می‌شویم که با تایرهای پیرلی P Zero پوشانده شده‌اند. البته از ورودی هوای جدید کناری خودرو هم نباید غافل شد. شاید باورکردنش سخت باشد اما لامبورگینی با همین تغییرات به ظاهر ساده توانسته نیروی چسبندگی هوراکان اوو را پنج برابر بیشتر از هوراکانی کند که در سال 2014 رونمایی کرده بود.در نمای عقبی خودرو، شاهد تغییرات مهم‌تری هستیم؛ در نسخه‌های سابق هوراکان، چهار خروجی اگزوز در طرفین سپر جاخوش کرده بودند اما لامبورگینی برای هوراکان اوو تنها از دو خروجی استفاده کرده و جالب‌تر اینکه این دو خروجی -درست مانند هوراکان پرفورمانته- در طرفین جاپلاکی قرار گرفته‌اند.

کابین و نمای داخلی


بزرگترین تغییرات در داخل کابین رخ داده جایی که اکنون در کنسوس وسط یک نمایشگر بزرگ 8.4 اینچی دیده می‌شود. این نمایشگر امکان کنترل تمامی بخش‌ها را به راننده می‌دهد از جمله صندلی‌ها، سیستم تهویه مطبوع و نیز اپل کارپلی. همچنین پشتیبانی از دستورات صوتی در آن دیده می‌شود.همچنین جزییات تریم داخلی خودرو نیز که با نام Arancio Dryope معرفی شده، کاملا در تشابه با رنگ چهار لایه جدیدی هوراکان اووست که لامبورگینی نامش را Arancio Xanto گذاشته است
advertising