مازاراتی دو محصول گیبلی و کواترو پورته را به علت نقص فنی فراخوان می کند

خودرواخبار

- 97/09/23
مازاراتی دو محصول گیبلی و کواترو پورته را به علت نقص فنی فراخوان می کندمازراتی در حال فراخوان بیش از 6 هزار و 300 دستگاه از خودروهای خود در آمریکا است که باید به دلیل نقص فنی در لوله‌های انتقال سوخت در سال 2017فراخوان داده می‌شدند.سدان های مزراتی گیبلی و کواترو پورته مدل 2014 و 2015 در آمریکا به خاطر نگرانی از آتش‌سوزی فراخوان می‌شوند
مازاراتی دو محصول گیبلی و کواترو پورته را به علت نقص فنی فراخوان می کند
این برند که بخشی از گروه خودروسازی فیات-کرایسلر می‌باشد از 15 ژانویه سال آینده کار آگاه‌سازی مالکان را آغاز خواهد کرد و پس از آن مالکان باید به نمایندگی‌های مجاز مراجعه کنند تا تکنسین‌های مزراتی اقدام به بررسی خودروها و تعویض لوله‌های سوخت بکنند. این فرایند بدون دریافت هزینه انجام می‌شود.

هر دو خودرو از لوله‌های سوخت پلاستیکی‌ای استفاده می‌کنند که بنا به گفته‌ها احتمال آسیب‌دیدگی آن‌ها توسط ذرات خارجی در زمان تولید وجود دارد. به همین خاطر احتمال نشت سوخت و آتش‌سوزی وجود خواهد داشت. در آوریل سال جاری گزارش‌هایی به دست مازراتی رسیده که نشان می‌دهد ممکن است این لوله‌ها با نقص فنی روبه‌رو باشند. مازراتی اعلام کرد که هنوز هیچ‌گزارش یا شکایتی از مالکان خودرو کواترپورته در آمریکا در رابطه با نقص در لوله‌های سوختی دریافت نکرده است. اما این شرکت در نظر دارد تا همه خودروهایی که در سال 2017مشمول فراخوان نشده‌اند را فراخوان دهد.

NHTSA اعلام کرده در برخی شرایط معین، راننده، سرنشینان ها و یا برخی افراد خارج از خودرو متوجه بو یا قطرات سوخت در زیر خودرو شوندگیبلی و کواترو پورته های درگیر در این فراخوان بین 18 جولای 2013 تا 14 می 2015 و 30 آوریل 2013 تا 14 می 2015 ساخته شده‌اند.مزراتی در سال 2017 نیز این خودروها را به خاطر دلیل مشابه فراخوان کرده هرچند آن خودروها از نوع متفاوتی بوده‌اند. اولین شاسی‌بلند این برند یعنی مزراتی هم به خاطر مشکل گیربکس فراخوان شده است.
advertising