بی ام و X1 مدل 2020 رونمایی شد

خودرواخبار

- 98/03/08
بی ام و X1 مدل 2020 رونمایی شدبی‌ام‌و برای سال ۲۰۲۰ فیس‌لیفتی جزئی روی آخرین نسل کراس‌اور کوچکش، X1، اعمال کرده است. ظاهر این مدل کمی تغییر کرده؛ ولی ازنظر فنی با مدل‌های فعلی تفاوتی ندارد.
تابستان گذشته بود که اخباری مبنی‌بر آزمایش مدل فیس‌لیفت‌ بی‌ام‌و X1 منتشر شد و از آن زمان تاکنون، همگان می‌دانستند بی‌ام‌و قصد دارد نسل فعلی X1 را در میانه‌ی عمر خود فیس‌لیفت و با ظاهری به‌روزتر راهی بازار کند. با رونمایی نسل جدید بی‌ام‌و سری 1، به‌نظر می‌رسد نوبت بعدی متعلق به X1 باشد. حال بی‌ام‌و بالاخره تصاویر مدل فیس‌لیفت‌شده‌ی X1 را منتشر کرده است. همان‌طورکه مشاهده می‌کنید، تغییرات ظاهری جزئی در این خودرو به‌چشم می‌خورد و ظاهر آن به محصولات مدرن بی‌ام‌و شباهت بیشتری پیدا کرده است. بی‌ام‌و درکنار تغییر ظاهر این مدل، چند رنگ جدید نیز به رنگ‌های قابل‌سفارش برای این خودرو اضافه کرده است.
بی ام و X1 مدل 2020 رونمایی شد
اگر بخواهیم ابتدا با نمای بیرونی خودرو شروع کنیم، باید به جلوپنجره‌ی بزرگ X1 در مدل ۲۰۲۰ اشاره کنیم. این جلوپنجره با ابعاد بزرگ خود شباهت زیادی به جلوپنجره‌ی سری 1 جدید دارد و نمای روبه‌روی این دو خودرو را بسیار شبیه به‌هم کرده است. چراغ‌های اصلی جلو نیز کمی تغییر پیدا کرده‌اند و به‌صورت آپشن امکان سفارش چراغ‌های LED وجود دارد. در بخش پایینی نمای جلو نیز، سپر X1 هرچه‌بیشتر به مدل‌های بزرگ‌تر X5 و X7 شباهت پیدا کرده است. در دو سمت سپر، دو چراغ LED وجود دارند که در بالای ورودی‌های هوای گوشه‌ی سپر نصب شده‌اند.

در بخش عقبی، طراحی چراغ‌ها جدید است و مانند سری ۳ جدید حالت Lشکل دارد. قسمت پایینی بخش عقب شامل سپر و خروجی‌های اگزوز بدون تغییر باقی مانده و تنها سر اگزوزها کمی بزرگ‌تر شده‌اند. با سفارش‌دادن بسته‌ی M Sport امکانات بیشتری مثل دیفیوزر جلو و عقب، رکاب جانبی اسپرت، گِل‌گیرهای اسپرت و سپر جلو اسپرت به X1 اضافه می‌شود. در نمای جانبی مدل ۲۰۲۰، باید به رینگ‌های جدید با پره‌های Yشکل هم اشاره کرد که در دو اندازه‌ی ۱۸ و ۱۹ اینچی آماده‌ی سفارش‌اند.

طراحی کلی کابین بدون تغییر باقی مانده؛ ولی برخی بهینه‌سازی‌ها انجام گرفته‌اند. دسته‌دنده‌ی جدید در کنسول مرکزی جلب توجه می‌کند و تودوزی و حتی کف‌پوش دوخت جدیدی دارند. برای این خودرو به‌صورت آپشن می‌توان تودوزی کامل چرم داکوتا را برای صندلی‌ها و درها و حتی روی داشبورد سفارش داد. در بالای داشبورد، نمایشگر ۸.۸ اینچی لمسی نصب شده که به‌صورت استاندارد عرضه نخواهد شد و باید برای آن مبلغی اضافی پرداخت کرد. بی‌ام‌و X1 فیس‌لیفت به چراغ خوش‌آمدگویی نیز مجهز است که با بازکردن درِ طرف راننده روشن می‌شود.

این خودرو همچنان از همان پیشرانه‌ی چهار سیلندر دولیتری توربو استفاده می‌کند که ۲۲۸ اسب‌بخار قدرت دارد. نیروی این پیشرانه با استفاده از جعبه‌دنده‌ی هشت‌سرعته‌ی خودکار به هر چهارچرخ در مدل xDr28i و به چرخ‌های جلو در مدل sDr28i انتقال پیدا می‌کند. شایان ذکر است قیمت بی‌ام‌و X1 مدل ۲۰۲۰ هنوز اعلام نشده است.
advertising