فیات-کرایسلر به مالکان خودروهای جیپ و رم غرامت می‌ دهد

خودرواخبار

- 98/02/15
فیات-کرایسلر به مالکان خودروهای جیپ و رم غرامت می‌ دهدپیشرانه‌ی 6 سیلندر 3 لیتری اکودیزل فیات-کرایسلر همچنان به خبرسازی خود ادامه می‌دهد زیرا این خودروساز تأییدیه‌ی نهایی رضایت‌نامه و حل‌وفصل شکایات صورت گرفته را دریافت کرده است.
افرادی که خودروهای جیپ گرند چروکی مدل 2014 تا 2016 و پیکاپ رم مجهز به این پیشرانه را خریداری کرده‌اند در آینده خسارت دریافت خواهند کرد.
فیات-کرایسلر به مالکان خودروهای جیپ و رم غرامت می‌ دهد
مالکان اصلی این خودروها خسارت 3075 دلاری و افرادی که این خودروها را از فرد اصلی خریداری کرده‌اند 2460 دلار به عنوان جبران خسارت و غرامت دریافت خواهند کرد؛ اما افرادی که تنها به‌صورت لیزینگی این خودروها را در اختیار دارند 990 دلار به دست خواهند آورد.
مالکان اصلی به منظور دریافت این مبلغ باید تا اول آگوست سال جاری درخواست خود را ارائه دهند. مالکان فعلی باید تا سوم فوریه 2021 صبر کنند اما نرم‌افزار پیشرانه‌ی این خودروها باید به‌روز شود تا بتوانند این مبلغ را دریافت نمایند.

خب صحبت از به‌روزرسانی نرم‌افزاری شد و باید گفت این برنامه در 15 روز آینده اجرایی خواهد شد. نرم‌افزار جدید تأثیری روی هیچ‌یک از پارامترهای اصلی همچون مصرف سوخت، عملکرد و قابلیت اطمینان خودرو نخواهد گذاشت. برنامه‌ی به‌روزرسانی نرم‌افزاری نسبتاً سریع انجام می شود اما فیات-کرایسلر درصورتی‌که مدت تعمیرات بیشتر از سه ساعت شود خودرویی در اختیار مالکان خواهد گذاشت.
جدای از حل‌وفصل مشکلات یاد شده، دادگاه همچنین رضایت‌نامه‌ی به دست آمده بین فیات-کرایسلر و EPA، آژانش حفاظت مرز و… را تأیید کرده است.

به عنوان بخشی از این توافقنامه، فیات-کرایسلرفرایندهای تأییدیه‌ی محصولات خود را بازتعریف خواهد کرد و آن‌ها را ارتقا خواهد داد. البته این خودروساز خاطرنشان ساخته توافق به دست آمده فاقد هرگونه مدرکی دال بر تقلب و یا خطا در پیشرانه‌ها می‌باشد.
advertising