مشخصات نسل دوم جیپ کامپس

خودرولوکس

- 97/09/24
مشخصات نسل دوم جیپ کامپساولین مدل جدید جیپ در استرالیا پس از دو سال، نسل دوم کامپس است این خودرو تقریبا هیچ وجه اشتراکی با مدل قبلی خود و همتای متوقف شده خود یعنی Patriot نداشته و در عوض دارای طراحی کابین و بدنه جدیدی است که آن را شبیه به یک مدل کوچک تر از گرند چروکی کرده است.
مشخصات نسل دوم جیپ کامپس
نمونه مورد بررسی در اینجا نسخه پایه تریم اسپرت است که رینگ‌های 16اینچی بر تن داشته و رینگ‌های بزرگتر نیز در نسخه‌های لتیتود، آلتیتود و تریل‌هاوک ارائه می‌شود. برخلاف سایرین، نسخه لیمیتد به گیربکس 6 سرعته اتوماتیک مجهز شده است و مابقی مدل‌های نامبرده شده از گیربکس 9 سرعته برخوردار هستند جیپ کامپس در فاصله باریک میان دو مدل رنگید و چروکی قرار می‌گیرد. فضای کابین کامپس در حدود 56.6 لیتر کوچکتر از چروکی بوده و فضای صندوق بار هر دو خودرو یکسان است. در صورت خواباندن صندلی‌های عقب، فضای صندوق بار کامپس معادل 141.5 لیتر حجیم‌تر از چروکی خواهد بود.به علت طراحی مناسب فضای کابین حال و هوای داخلی کامپس جادارتر و دلبازتر از جیپ چروکی احساس می‌شود

موتورهایی که برای این خودرو ارائه می شوند شامل 2.4لیتری Tigershark بنزینی با قدرت 129 کیلووات و گشتاور 229انیوتون متر متصل به گیربکس دستی شش سرعته یا اتوماتیک با ساختار دیفرانسیل جلو یا اتوماتیک 9 سرعته با ساختار AWD و 2.0 لیتری دیزلی فیات با قدرت 125کیلووات و گشتاور 350 نیوتون متر متصل به گیربکس اتوماتیک 9 سرعته و AWD است میزان توان خروجی پیشرانه کامپس معادل 180اسب بخار بوده و شتاب صفر تا 96 آن برابر 9.3 ثانیه است که چندان سریع به نظر نمی‌رسد و در حدود نیم دقیقه طول می‌کشد تا به سرعت 160کیلومتر بر ساعت نایل شود.

جیپ کامپس که توسط A ان کپ تست شده به صورت استاندارد به تجهیزات ایمنی همچون 9 کیسه هوا، محدود کننده سرعت و غیره مجهز شده است. ویژگی هایی همچون ترمز اضطراری خودکار و سیستم پشتیبانی در مسیر در برخی نسخه های این خودرو ارائه می شوند. نتایج تست تصادف از جلوی این خودرو سطح ایمنی خوبی را برای سر و زانوی سرنشین جلو نشان داده اند در حالی که ایمنی قفسه سینه و ساق پا نیز قابل قبول بوده است. فضای قرارگیری سرنشین نیز در تست تصادف از جلو شکل خود را حفظ کرده است. هم چنین در تست تصادف از کنار و چپ کردن نیز سر راننده، بالاتنه و گردن به خوبی محافظت شده اند. این نتایج هم چنین نشان می دهند که تمام درها در زمان تصادف بسته باقی مانده اند در حالی که محل قرار گیری پدال و فرمان نیز به خوبی حفظ شده است.

کیفیت متریال داخلی و قطعات پلاستیکی کابین کامپس اسپرت فراتر از جایگاه این نسخه از جیپ کامپس بوده و نسبتا با کیفیت است. کابین کامپس بسیار بی‌صدا بوده و سروصدای کمی از بدنه و اتصالات آن به گوش می‌رسد. حین عبور از پیچ‌ها حرکت گهواره‌ای زیادی در خودرو ایجاد نمی‌شود و در این مواقع شاسی به گونه‌ای پایدار در حالت صاف و متعادل قرار خواهد داشت.
خودروی مورد بررسی با پرداخت مبلغ 895 دلاری، نمایشگر 7 اینچی را جایگزین نمونه 5اینچی کرده و علاوه بر اپل کارپلی و اندروید اتو، از یک نمایشگر رنگی کوچک جاسازی شده در پنل کیلومترشمار نیز بهره‌مند شده است. کارکردن با منوهای سیستم اطلاعات سرگرمی راحت بوده و علیرغم جانمایی نامناسب دکمه‌های سیستم تهویه، تماشای تنظیمات آن در صفحه نمایشگر اصلی مایه رضایت راننده خواهد بود.

بهای نسخه پایه جیپ کامپس اسپرت معادل22 هزار و 590دلار بوده و سفارش سامانه چهار چرخ محرک به همراه گیربکس 9 سرعته در حدود 3 هزار دلار دیگر هزینه دربرخواهد داشت. همچنین برخورداری از صندلی‌های جلو و غربیلک فرمان چرمی گرم شونده، سقف مشکی، رینگ های آلومینیومی 16اینچی و تایر زاپاس در حدود 1850دلار دیگر هزینه دربرخواهد داشت
advertising