نگاهی به کراس اوور محبوب تویوتا راوفور 2019

خودرولوکس

- 97/08/25
نگاهی به کراس اوور محبوب تویوتا راوفور 2019کراس‌اور محبوب تویوتا راو4 (RAV4) تقریبا طی ۲۵ سال در بازار خودرو حاضر بوده است؛ اما همچنان به‌عنوان یک محصول پرفروش در ایالات متحده محسوب می‌شود. فروش ۴۰۰ هزار دستگاهی راوفور در آمریکا در سال گذشته شاهدی بر این ادعا است. این مقدار فروش نیز ۱۶ درصد بهبود نسبت به سال ۲۰۱۶ محسوب می شود. راو4 2019 نسل جدید خود را با ظاهر اسپرت و پیشرانه‌ی متنوع، از جمله مدل هیبرید عرضه خواهد کرد .
نگاهی به کراس اوور محبوب تویوتا راوفور 2019
استفاده از پلت فرم TNGA باعث گردیده که شاسی راو جدید 2019 حدود 57 درصد مستحکم تر گردد اما با توجه به اینکه این خودرو دارای مزایای گوناگون فوق نظیر بزرگتر و مستحکم تر بودن است اما بواسطه تکنولوژی بکار رفته در پلت فرم ،حدود 4 درصد سبک تر از نسل قبلی گردیده است.با تغییر پلت فرم و اسکلت بندی خودرو شاهد افزایش فاصله محوری خودرو به اندازه ۳٫۰۴ سانتی متر هستیم اما در کل طول سر به سری خودرو اندکی کاهش دارد آپشن خاصی هم به خودرو اضافه شده که کم کم در حال فراگیر شدن است و البته فعلا زیاد مشاهده نمی شود و آن طیف دو رنگ بدنه و سقف خودرو است ویوتا راوفور ۲۰۱۹ هم اینگونه است. بدنه سفید و سقف مشکی یا بدنه نقره ای و سقف سفید و سایر حالات. این نوع رنگ بندی در حال توسعه بوده و در نمونه های کراس اوور ، SUV و خودروهای لوکس و تشریفاتی نیز بیشتر دیده می شود.

تویوتا راو4 با همان پیشرانه 2.5 لیتری نسل فعلی عرضه خواهد شد اما جعبه دنده 8 سرعته جدیدی جایگزین جعبه دنده 6 سرعته شده است. طبق اظهارات مقامات تویوتا موتور این خودرو با تغییرات صورت گرفته حدود 15 درصد قدرت بیشتر تولید خواهد کرد که در نتیجه بر روی عملکرد فنی این خودرو تاثیر بسزایی خواهد داشت. همچنین پیشرانه جدید بدلیل بازدهی بیشر آلودگی کمتر تولید می کند.راو4 مدل 2019 اولین محصول این برند ژاپنی است که بر روی پلت فرم TNGA سوار شده است. اما سیستم جدید چهار چرخ راو4 این امکان را مهیا می کند که د رمواقع مورد نیاز حدود 50 درصد از گشتاور را به چرخهای عقب منتقل نماید و حتی قادر است میزان گشتاور هر چرخ را بصورت مجزا با توجه به نیاز تقسیم نماید. این سیستم هوشمند فعلا در نسخه بنزینی قابل ارائه است.

یک نکته خیلی ظریف در خصوص تویوتا روا4 جدید وجود دارد که کمتر به آن توجه شده است. تغییر جایگاه نصب آینه های جانبی از روی لچکی روی انتهای شیشه های جانبی به بروی درب ها شاید از نظر بصری زیبا به نظر نرسد اما باعث شده دید راننده از نمای جانبی به شدت افزایش داشته باشد . این تغییر اثبات می کند برندهای نظیر تویوتا علاوه بر زیبایی به ایمنی بیشتر از هر چیز دیگر اهمیت داده و از کوچکترین موارد هم گذشت نمی کنند
advertising