نگاهی کلی به نیسان مورانو 2018

خودرولوکس

- 97/08/25
نگاهی کلی به نیسان مورانو 2018کراس‌اور سایز متوسط نیسان مورانو (Murano)، اولین کراس‌اور این شرکت ژاپنی است که در بازار آمریکا عرضه شدنیسان مورانو (Nissan Murano) یک خودروی شاسی بلند سایز متوسط است که از سال ۲۰۰۳ میلادی توسط خودرو ساز خوشنام ژاپنی، شرکت نیسان (Nissan) به بازارهای جهانی خودروهای شاسی بلند ارائه می‌گردد اما نسل سوم نیسان مورانو در نمایشگاه خودروی نیویورک ۲۰۱۴ رونمایی شد. تا به‌امروز ۳ نسخه‌ی مختلف محور جلو، تمام چرخ محرک و هیبرید از نسل سوم مورانو به بازار عرضه شده است. در ادامه با نگاهی عمیق به مدل ۲۰۱۸ نیسان مورانو، ویژگی‌های این کراس‌اور ژاپنی را بررسی می‌کنیم.
نگاهی کلی به نیسان مورانو 2018
طراحی جذاب و اسپرت ظاهری و انبوهی از امکانات مدرن در داخل کابین، این خودرو را به یک نمونه مناسب ۵ نفره بای خانواده‌ها تبدیل نموده است. اگرچه کمبودهایی مانند ضعف توانایی‌های حرکتی در مسیرهای خاکی و خارج از جاده این خودرو را در مکانی پایین‌تر از رقبای اصلی آمریکایی مانند دوج (Dodge)، جمس (GMC) و جیپ (Jeep) قرار می‌دهد، اما استفاده از تجهیزاتی مانند صندلی‌های خاص و بسیار راحت با تکنولوژی ناسا (NASA)، سواری راحت و سرشار از آرامشی را برای سرنشینان به ارمغاع می‌آورد.

برخلاف طراحی بدنه، کابین مورانو چندان انقلابی نیست و نمای سنتی و آشنا دارد. آپشن‌های روکش‌های صندلی و داشبورد به رنگ‌های مختلفی در دسترس هستند که البته در بین کراس‌اورهای موجود، مورانو با داشتن آپشن روکش‌های چرمی کشمیر، یکی از روشن‌ترین کابین‌ها را ارائه می‌دهد. معمولاً کراس‌اورها و شاسی‌بلندهای با دو ردیف صندلی، کابین و صندوق عقب با فضای خیلی زیاد به همراه ندارند که مورانو نیز استثنا نیست. در واقع ابعاد این کراس‌اور ژاپنی در مقایسه با دیگر رقبا، کمی کوچک‌تر است. البته این مورد چندان قابل توجه نیست، ولی برای داشتن کابین و فضای بار جادار، باید از بین شاسی‌بلندهای با ۳ ردیف صندلی یک مدل انتخاب کرد.فضای کلی داخل کابین نیسان مورانو مدل سال2018 کافی و در حدود ۳.۹۷۰ لیتر است. فضای موجود برای محفظه بار و صندوق عقب نیز در حدود ۹۱۰ لیتر در حالت عادی بوده که با خم کردن صندلی‌های ردیف دوم تا رقمی در حدود ۱.۸۹۷ لیتر افزایش پیدا خواهد کرد.

برای نیسان مورانو مدل ۲۰۱۸ تنها یک پیشرانه در نظر گرفته شده است. این پیشرانه شامل یک موتور ۶ سیلندر خورجینی ۳.۵ لیتری ۲۴ سوپاپه DOHC با بلوک آلومینیومی است. این موتور با حجم دقیق ۳.۴۹۸ سی سی، توانایی تولید نیرویی در حدود ۲۶۰ اسب بخار در دور موتور ۶.۰۰۰ دور در دقیقه را دارد. حداکثر گشتاور تولیدی نیز ۲۴۰ پاوند بر فوت (معادل ۳۲۵ نیوتون متر) است که در دور ۴.۴۰۰ دور در دقیقه در اختیار راننده قرار خواهد گرفت.این پیشرانه که با کد VQ35DE شناخته می‌شود با قرار گرفتن در کنار جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته‌ی خودکار CVT اکسترونیک نیسان، نیروی لازم برای مانور و سرعت کافی مورانو را فراهم می‌کند. البته قدرت و البته گیربکس مورانو مناسب کشش نیست و ظرفیت آن در حدود ۶۸۰ کیلوگرم است
در مقایسه با دیگر خودروهای هم رده، به‌خصوص مدل‌هایی که پیشرانه‌ی V6 مجهز هستند، مصرف نیسان مورانو کمتر از میانگین است. بر اساس داده‌های آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده آمریکا (EPA)، مورانو در هر ۱۰۰ کیلومتر بزرگراه ۸.۴ لیتر سوخت مصرف می‌کند که برای یک کراس‌اور با پیشرانه‌ی V6 مناسب است. مصرف شهری مورانو به ۱۱.۲ لیتر و ترکیبی به ۹.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر می‌رسد که تقریباً در میانه قرار دارد. البته پیشرانه‌ی V6 و ۳.۵ لیتری مورانو با بنزین ۸۷ اکتانی مشکلی ندارد.

نیسان مورانو ۲۰۱۸ به صورت استاندارد از ۹ کیسه هوای ایمنی ( ۲ عدد جلو، ۲ عدد جلویی جانبی، ۲ عدد پرده‌ای جلو و ۲ عدد پرده‌ای عقب، کیسه هوای مخصوص زانوی راننده) سود می‌برد. امکانات کمکی رانندگی استاندارد مانند ترمز کمکی خودکار، سیستم هشدار برخورد از جلو، سیستم کنترل کشش (Traction Control)، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESC)، ترمز‌های ضد قفل و دیسکی برای هر چهار چرخ و سیستم کنترل حرکت در سراشیبی این خودرو را به یک نمونه ایمن تبدیل کرده است.

از تغییرات نیسان مورانو ۲۰۱۸ نسبت به مدل سال گذشته می‌توان به مواردی مانند اضافه شدن سیستم اطلاعاتی/سرگرمی NissanConnect به همراه سیستم ناوبری ماهواره‌ای و همچنین پشتیبانی از نرم افزار‌های Apple CarPlay و Android Auto به تمامی تیپ‌ها، ترمز کمکی خودکار اضطراری و سیستم هشدار برخورد از بخش جلویی و اضافه شدن مجموعه‌ای از سیستم‌های ایمنی و کمکی رانندگی به تیپ‌های گران‌قیمت‌تر اشاره نمود.
نیسان مورانو مدل ۲۰۱۸ را می‌توان خودرویی با ظاهر مناسب، قدرت بالا و کابینی زیبا با ظاهری مجلل و مجهز به امکانات و تکنولوژی‌های مدرن روز دانست که با توجه به فضای کافی برای سرنشینان و استفاده از انواع و اقسام مواد جاذب صدا، محیطی آرام را برای آنان فراهم می‌کند. فضا و طراحی کلی نیز یادآور خودروی سدان نیسان ماکسیما است.
advertising