رولز‌رویس گرانترین خودروی تاریخ را به نمایش گذاشت

خودرولوکس

- 98/01/31
رولز‌رویس گرانترین خودروی تاریخ را به نمایش گذاشترولز‌رویس یکی از شرکت‌کنندگان امسال فستیوال concorso d’elegaza در ایتالیا بود که باز هم با خودرویی فوق‌العاده، چشم‌ها را به خود خیره کرد. آخرین مدل رولز‌رویس که به سفارش یک مشتری ناشناس ساخته شده، کوپه‌ای مبله با سقفی شیشه‌ای است و عنوان گرانترین خودروی ساخته شده در تاریخ را یدک می‌کشد.
تخمین زده می‌شود که این خودرو چیزی حدود 12.8 میلیون دلار برای خریدارش آب می‌خورد. هرچند که مدیران رولز‌رویس از اظهار نظر رسمی در این‌باره خودداری کرده‌اند. بنابرین به نظر می‌رسد که رقم نهایی چیزی بیشتر از این‌ها باشد.
رولز‌رویس گرانترین خودروی تاریخ را به نمایش گذاشت
اخیرا گزارشی در رسانه‌های مختلف منتشر شد که از معامله 55 میلیون دلاری یک Ferrari 250 GTO کلاسیک (1962) به عنوان گرانترین خودروی دنیا خبر می‌داد. در حالیکه این رقم، یک قیمت پیشنهادی و توافقی بوده و قابل قیاس با قیمت تمام شده یک خودروی صفر کیلومتر نیست. بنابراین همچنان رولز‌رویس، عنوان گرانترین خودروی ساخته شده توسط بشر را یدک خواهد کشید.

طرفداران رولزرویس معتقدند که مدل پیش‌رو، بن مایه‌هایی از طراحی‌های کلاسیکی چون فانتوم (1925)، فانتوم 2 کوپه (1934) و نیز لیموزین کوپه ی پارک وارد (1934) را در خود نهان دارد. شکی نیست که این مدل، یکی از دیوانه‌وار ترین خودرو‌های تولید شده به دست رولز‌رویس است و ظاهر فضایی و نامتعارف آن نیز از همین مسئله حکایت دارد. هرچند که این مدل هم به سبک اسلاف خود، کاملا سفارشی و انحصاری است.

از طراحی خارجی خودرو که بگذریم، به چیزهای جالب‌تری در داخل آن می رسیم. در نگاه اول، یک سطح چوبی غیر همسطح در بخش پشتی اتاقک جلب توجه می‌کند. یعنی دقیقا جایی که قبل‌تر، به صندلی‌های عقب آن تعلق داشت ولی الان موتوری قدرتمند در آن جاخوش کرده است. در ادامه نیز به سراغ روکش‌های چرم مار و آبنوس پولیش خورده آن می رویم که درخشش هرچه بیشتری به آن می‌بخشند. علاوه بر این‌ها، کیفی متصل هم به چشم می‌خورد که دقیقا هم‌اندازه لپ‌تاپ صاحب آن طراحی شده است و گزینه جالبی است.
advertising