بررسی و مشخصات نسل جدید سوبارو لگاسی 2020

خودرولوکس

- 97/11/23
بررسی و مشخصات نسل جدید سوبارو لگاسی 2020سوبارو لگاسی 2020 نسل هفتم خود را تجربه می کند.این خودرو در اصل 30 سالگی خود را پشت سر می گذارد سوبارو در نمایشگاه شیکاگو امسال نسل کاملاً جدید سدان لگاسی خود را رونمایی کرده و امیدوار است بتواند رقبایی مثل تویوتا کمری، هوندا آکورد و مزدا شش را به چالش بکشد این سدان سوبارو در 6 تیپ پایه، پریمیوم، اسپرت، لیمیتد، لیمیتد XT و تورینگ XT به بازار عرضه خواهد شد با وجود این که بسیاری از کارشناسان خودرو، سوبارو لگاسی 2020 را نسل جدیدی از مدل‌های قبلی می‌دانند، اما رگه‌هایی از طراحی‌های گذشته در این خودرو مشاهده می‌شود
بررسی و مشخصات نسل جدید سوبارو لگاسی 2020
نسل جدید لگاسی مدل 2020 در ظاهر گلگیرهای عریض‌تر و سطح صندوق بار بالاتری پیدا کرده که نمای پویاتری به استایل آن بخشیده است. ازجملهٔ دیگر ویژگی‌های ظاهری این ماشین نیز می‌توان به آینه‌های جانبی و چراغ‌های جلو و عقب جدید اشاره کرد. درمجموع اما نسل جدید این سدان میان سایز نه‌تنها فوراً به‌عنوان یک سوبارو شناخته می‌شود بلکه نشان می‌دهد که یک لگاسی است. این ماشین جدید همچنین کاربردی‌تر از قبل هم شده است به‌گونه‌ای که حجم صندوق بار آن با افزایشی جزئی به 427 لیتر رسیده و طول کف صندوق بار نیز به میزان 3.55 سانتیمتر بیشتر شده است.

سوبارو لگاسی 2020 با برخورداری از موتور توربوشارژر به عنوان اولین مدل لگاسی شناخته می‌شود که به این موتور مجهز شده است. این خودرو به موتور 2.4 لیتری 4 سیلندر تخت مجهز است که می‌تواند قدرتی معادل 260 اسب بخار و گشتاور 375 نیوتن‌متر تولید کند. قدرت تولید شده از این موتور توسط گیربکس CVT به چرخ‌ها منتقل می‌شود. سوبارو لگاسی 2020 می‌تواند ظرف مدت 6.1 ثانیه از سرعت صفر به 96 کیلومتر بر ساعت برسد. مصرف سوخت این خودرو به ازای هر 100 کیلومتر در محیط شهری 9.8 لیتر و در بزرگراه نیز حدود 7.3 لیتر است.سوبارو لگاسی 2020 علاوه بر موتور توربوشارژ، از یک موتور پیشرانه تنفس طبیعی 2.5 لیتری 4 سیلندر تخت بهره می‌برد که قادر است قدرتی معادل 182 اسب بخار و گشتاور 238 نیوتن‌متر تولید کند. به کمک چنین قدرتی، سوبارو لگاسی می‌تواند ظرف مدت 8.4 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت برسد. این موتور به ازای هر 100 کیلومتر در محیط شهری مصرف سوخت 8.7 لیتری و در بزرگراه نیز مصرف سوخت 6.7 لیتری را به همراه دارد.

در داخل نسل جدید لگاسی نیز همچنان فرم کلی داشبورد آشنا به نظر می‌رسد ولی بااین‌حال کابین به‌طور کامل از نو طراحی شده و حجم تغییرات آن بیشتر است. علاوه بر این، فضای داخلی لگاسی نیز افزایش پیدا کرده و حالا سرنشینان جلو و عقب از فضای شانه و پای بیشتری برخوردار خواهند بود. نسل جدید این خودرو در شش تیپ مختلف شامل پایه، پریمیوم، اسپرت، لیمیتد، لیمیتد XT و تورینگ XT عرضه می‌شود. تیپ پایه به دو نمایشگر هفت اینچی در میانهٔ داشبورد مجهز است که نمایشگر بالایی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی را ارائه می‌کند و از طریق دومی سیستم تهویه کنترل می‌شود. دیگر تیپ‌ها اما از یک نمایشگر بزرگ 11.6 اینچی برخوردار هستند که وظایف هردو نمایشگر را انجام می‌دهد.نسل جدید این سدان میان سایز ژاپنی به ویژگی‌های اتصالی و تکنولوژی‌های فراوانی مجهز شده که آن‌را به پیشرفته‌ترین لگاسی تاریخ تبدیل کرده است. ازجملهٔ این تکنولوژی‌ها می‌توان به سیستم استارلینک سوبارو با قابلیت یکپارچه‌سازی گوشی‌های هوشمند با کارپلی و اندروید اتو، بلوتوث، رادیو Sirius XM و دوربین دید عقب اشاره کرد. علاوه بر این، لگاسی برای اولین بار به وای فای داخلی هم مجهز شده است. دیگر ویژگی‌های داخلی قابل‌توجه این سدان جدید ژاپنی نیز شامل مواردی چون دو خروجی برق دوازده ولت و چهار پورت USB (دوتا در جلو و دوتا در عقب) می‌شود.

تمامی مدل‌های سوبارو لگاسی 2020 به صورت استاندارد از پکیج کمک‌راننده EyeSight بهره می‌برند. سیستم کنترل حرکت در مرکز خطوط جزو مهم‌ترین قابلیت‌های این پکیج محسوب می‌شود. به کمک این سیستم پیشرفته که طراحان آن را برای کروز کنترل تطبیقی طراحی کرده‌اند، اگر فرمان خودرو را کمی حرکت دهید،‌ به صورت خودکار این وسیله نقلیه را در میان خطوط حفظ کرده و از خروج آن جلوگیری می‌کند. تیپ لیمیتد XT و تورینگ XT به صورت استاندارد از سیستم کنترل توجه راننده برخوردارند، اما مشتریان برای مدل لیمیتد باید آن را سفارش دهند. این سیستم به یک دوربین پیشرفته مجهز شده است تا حرکات راننده از جمله علائم خستگی او را تشخیص دهد.
advertising