مشخصات کراس اوور هاوال H6

خودرولوکس

- 97/10/23
مشخصات کراس اوور هاوال H6امروزه بسیاری از برندهای تازه‌کار در صنعت خودروسازی چین، مدل‌هایی جذاب و چشم‌گیر تولید می‌کنند که برتری قابل ملاحظه‌ای نسبت به گذشته دارند. شرکتی نظیر گریت‌وال چین، از جمله کارخانه‌های قدیمی و باسابقه‌ی این کشور محسوب می‌شودجدیدترین خودروی چینی بازار ایران، کراس‌اور هاوال H6 است هاوال اچ 6 به عنوان پرفروش ترین شاسی بلند چینی در دنیا شناخته شده است
مشخصات کراس اوور هاوال H6

مشخصات ظاهری


از جلوماشین شروع میکنیم جلو پنجره ای که با خطوط کرومی افقی مزین شده و در وسط آن لوگوی هاوال جا خوش کرده است . چراغ های ساده امازیبا که خشن کردن چهره اچ 6 کمک شایانی کرده و چراغ های دی لایت که در آن قرار دارد و مه شکن ها به صورت مستطیل شکل کار شده اند.اگر از بغل به خودرو نگاه کنید شاهد خط کرومی زیر درب ها خواهید شد که جلوه ای لوکس به نمای کناری خودرو بخشیده یک خط هم از گلگیر شروع شده و تا دستگیره درب عقب امتداد پیدا کرده و خط دیگری هم از درب عقب تا چرغ عقب ادامه پیدا کرده و رینگ های 19 اینچی که با طرح کلی خودرو هماهنگی بسیار خوبی دارند.در عقب خودرو شاهد چراغ های ساده اما شکیل هستیم که با دیفیوزر بر آمده ای مزین شده است و نوشته شرکت هاوال که بین چراغ ها با فاصله کار شده است در کل شاهد طراحی زیبا و لوکسی هستیم که به راحتی در بازار ایران سریعا جا خواهد افتاد.

مشخصات فنی


تمامی نسخه‌های هاوال H6 در بازار خارج از چین، تنها با پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ عرضه می‌شوند که مجهز به فناوری زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها (VVT) است. این موتور، قدرت197 اسب بخار در 5200دور بر دقیقه و نهایت گشتاور 315نیوتن‌متر از 2000دور بر دقیقه تولید می‌کند. به‌لطف وزن خالص 1780کیلوگرم و تولید گشتاور در دورهای پایین، H6 می‌تواند در زمانی حدود 9.5 ثانیه به سرعت 100کیلومتر بر ساعت برسد. این کراس‌اور از جعبه‌دنده‌ی 6 سرعته‌ی اتوماتیک مجهز به کلاچ دوبل استفاده می‌کند و میانگین مصرف سوخت کمتر از 10 لیتر در 100کیلومتر دارد. نهایت سرعت هاوال H6 حدود 190کیلومتر بر ساعت عنوان شده است.این محصول، از سیستم جلوبندی مک‌فرسون در جلو و جناقی دوبل (Double wishbone) در عقب استفاده می‌کند. هاوال H6 در تمامی نسخه‌ها، فرمان برقی و انتقال نیرو به محور جلو دارد. این خودرو با سیستم دو دیفرانسل ارائه نمی‌شود.

کابین و نمای داخلی


به داخل کابین وارد میشویم اولین چیزی که جلب توجه میکند دسته دنده است که از طراحی کاملا جدیدی بهره میگیرد و دگمه استارت که در وسط قرار دارد کیفیت کابین در شرایط بسیار خوبی است و ایرادی نمی توان گرفت صفحه کیلومتر شمار کاملا دیجیتالی بوده و بسیار هم زیبا طراحی شده است و حتی شیفتر تعویض دنده هم دیده میشود. از نظر فضا داخلی کاملا راضی کننده است و مشکلی از این حیث وجود ندارد. طراحی صندلی‌ها، برای یک کراس‌اور چینی، ایده‌آل و فراتر از انتظار است. پوشش مرغوب چرم مصنوعی، همراه با حالت ارگونومیک و اسپرت، حس بسیار خوبی به راننده و سرنشین کنار او می‌دهد؛ هرچند که در ردیف عقب، نشیمن‌ها تا حدودی تخته‌ای و فاقد برجستگی هستند. از چرم مصنوعی در بخش نسبتا زیادی از تودری‌ها نیز استفاده شده است که همراه با ادوات فلزی، کاملا لوکس به‌نظر می‌رسند. فضای کافی برای ۴ سرنشین بلندقد وجود دارد و در ردیف دوم، فاصله مناسب بین پاها تا صندلی و سر تا سقف فراهم است.

تجهیزات ایمنی


هاوال H6 در تست‌های ایمنی بنیاد آزمایش خودروی چین (C-NCAP) داری ۵ ستاره است. هرچند که محصولات متنوع چینی با این استاندارد وجود دارند و البته هم‌تراز با خودروهای ۵ ستاره‌ی استاندارد اروپا (Euro-NCAP) نیستند، اما می‌توان ادعا کرد هاوال H6 به‌دلیل دریافت گواهی استاندارد ایمنی از استرالیا، شرایط قابل قبولی داشته باشد. در سایت‌های چینی هم، استقامت بالای بدنه و تجهیزات ایمنی H6 به‌عنوان یکی از بهترین خودروهای ساخت این کشور معرفی شده است.کراس‌اور سایز متوسط هاوال در تمامی نسخه‌ها دارای چهار کیسه‌ی هوا برای راننده و سرنشین کنار او، به‌علاوه‌ی دو کیسه هوای پرده‌ای در سرتاسر پنجره‌های جانبی است. این خودرو با پشت سری فعال (Active headrest) برای صندلی‌های جلو ارائه می‌شود تا هنگام برخوردهای شدید، حفاظت بیشتری برای سر و گردن فراهم شود
advertising