مروری بر مشخصات مینی ون مرسدس بنز متریس 2016

خودروسایر

- 97/09/25
مروری بر مشخصات مینی ون مرسدس بنز متریس 2016ون متریس (Metris) که در اروپا با نام ویتو شناخته می‌شود در واقع این خودرو مرسدس بنز خودروهای مینی ون است. یعنی همان چیزهایی که در سدان های مرسدس می‌توانید سراغ بگیرید و امکانات لوکس و سواری راحت را در اینجا نیز می‌یابید.
مروری بر مشخصات مینی ون مرسدس بنز متریس 2016
مرسدس‌بنز متریس هم در نسخه کارگو و هم در نسخه مسافری عرضه شده است که در هر دو مدل، فاصله محوری3/2 متر خواهد بود. حداکثر فضای حمل بار در نسخه کارگو 5267 لیتر، عرض کف بارگیر 1/27 متر و حداکثر ارتفاع بار 1/397 متر است. در نسخه مسافری، سه ردیف صندلی در کنار پنجره‌های کناری استانداردی است که در نسخه کارگو وجود ندارد.این مینی ون نیم اینچ از هوندا اودیسه کشیده‌تر است اما 6 اینچ از اسپرینتر کوتاه‌تر می‌باشد

فضای داخلی با طراحی ساده یادآور مدل اسپرینتر است. متأسفانه نمایشگر و داشبورد قدیمی به نظر می‌رسند و با نسل جدید طراحی محصولات بنز تفاوت دارند. حتی صندلی‌ها نیز در مدل پایه به صورت دستی تنظیم می‌شوند.با این وجود، متریس به دلیل ابعاد کوچک‌تر نسبت به اسپرینتر، از دینامیک بهتری برخوردار است. ارتفاع سواریان نیز کمتر و مشابه خودروهای سواری به نظر می‌رسد.

تنها گزینه پیشرانه، یک موتور چهار لیتری بنزینی است که قدرتی برابر 208 اسب‌بخار و گشتاوری برابر 349/8 نیوتن‌متر برای متریس تولید می‌کند. در همین حال، این پیشرانه می‌تواند برای بازار امریکا بسیار جذاب باشد؛ چرا که اسپرینتر ون تنها با پیشرانه دیزلی در امریکا عرضه می‌شود. این موتور با یک گیربکس 7 سرعته اتوماتیک همراه بوده و قدرت آن به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. با اینکه مرسدس‌بنز در مورد حجم این موتور چهار سیلندر، جزئیات بیشتری بیرون نداده، انتظار می‌رود که همان موتور 2 لیتری توربویی باشد که در مدل‌های CLA و GLA همین اعداد را برای قدرت و گشتاور دارد.

هرچند وزنان بیش از 1910 کیلوگرم است اما این سنگینی چندان خود را نشان نمی‌دهد. در حالی که ترمزگیری ناگهانی می‌تواند چالش برانگیز باشد. شتاب صفر تا صد بین 9/5 ثانیه تا 10 ثانیه‌ای این خودرو نسبتاً فراتر از انتظار است. گیربکس اتوماتیک 7 سرعته نیز عملکردی مطلوب از خود نشان می‌دهد.
قیمت نسخه کارگو از 29 هزار و 945دلار آغاز می‌شود و این رقم برای نسخه مسافری، 33495دلار است. بنابراین، این خودرو، ارزان‌ترین مرسدس‌بنز در بازار امریکا محسوب خواهد شد و قیمتش به میزان قابل‌توجهی از اسپرینتر 36990 دلاری کمتر است.
advertising