موتور شویی ماشین چه مزایا و معایبی دارد

خودروسایر

- 98/11/06
موتور شویی ماشین چه مزایا و معایبی داردتمیز کردن موتور می تواند یک روش مفید برای پیدا کردن و تشخیص مشکلات وسیله نقلیه خود باشد. همچنین اگر قصد فروش ماشین خود را دارید، یک روش موثر برای جذب مشتری می باشد. یک موتور خودرو تمیز باعث می شود که یک خودروی کارکرده، نو تر و زیباتر بنظر برسد. بعضی مراکز سرویس خودرو یا کارواش ها که خدمات موتور شویی نیز ارائه می دهند، ادعا می کنند که تمیز کردن موتور خودرو حتی باعث عملکرد بهتر آن خواهد شد و باعث می شود موتور خنک تر کار کند. زیرا حذف و از بین بردن جرم ناشی از خاک، روغن و گریس باعث اجازه دادن به جریان هوای بهتر و خنک تر کار کردن خودرو خواهد شد.
سوالاتی که ممکن است پیش بیاید این است که آیا واقعا یک موتور تمیز خودرو در شرایط عادی بهتر از موتور کثیف کار می کند؟دآیا شما حتما برای عملکرد مناسب خودرو نیاز به موتورشویی آن دارید؟

معایب موتور شویی ماشین


در کنار مزایای بیان شده موتور شویی ماشین گاهی ممکن است مشکلاتی نیز بوجود آورد. اجزاء الکتریکی موتور همگی حساس به آب و رطوبت هستند و در صورتی که بعد از شستشو به خوبی تمیز نشوند ممکن است آسیب ببیند. کویل های احتراق، کابل ها و شاخه های جرقه زنی نیز حساس به رطوبت هستند در صورت آسیب دیدن این اجزاء طول عمر موتور کاهش پیدا کرده و ممکن است آسیب های جدی ببیند. به دلایل ذکر شده لازم است شستشوی موتور با دقت و وسواس زیادی انجام شود و ملاحظات ایمنی در نظر گرفته شود.

توصیه هایی برای موتور شویی ماشین


برای شستشوی اجزای موتور از دستگاه های پاک کننده ای که شامل ابزاری مثل شلنگ باد یا هوای فشرده هستند استفاده می شود. همچنین می توان از انواع برس های کوچک برای دسترسی به نقاطی که تمیز کردن آن ها سخت است استفاده شود. برای شستشوی موتور باید دقت کافی وجود داشته باشد. زیرا آب و رطوبت می توانند به اتصالات برق و برخی قطعات آسیب برسانند. همچنین فشار و دمای بالای آب ممکن است قطعات ریز پلاستیکی را با مشکل مواجه نماید. پس در حالت کلی هرچند از نظر مکانیکی شستشوی موتور خودرو ممکن است تغییر زیادی در عملکرد آن نداشته باشد اما قطعا مزایای زیادی دارد که نمیتوان از آن صرف نظر نمود. بهتر است هرچند وقت یکبار موتور خودرو به طور کامل تمیز شود و بهترین روش شستشوی موتور خودرو به طور قطع شستشو بوسیله بخار می باشد.

دلایل و مزایای موتور شویی ماشین چیست؟


زمانی که جرم و چربی بر روی موتور جمع می شود می تواند باعث شود که گرما در اطراف خودرو به آسانی حرکت نداشته باشد. همین امر می‌تواند به موتور صدمه وارد نموده و باعث داغ‌تر شدن آن شود. پس از نظر مکانیکی تنها دلیلی که میتوان گفت موتور تمیز بهتر از موتور جرمی و کثیف کار می کند همین موضوع است. اما غیر از کارکرد بهتر موتور شویی خودرو برخی مزایای دیگر دارد که در ادامه به آن اشاره خواهد شد. موتورهای اتومبیل همه نوع روغن و گریس را جذب می کنند، اما با تمیز کردن موتور می توانید دوباره موتور وسیله نقلیه خود را جدید جلوه دهید. با از بین رفتن مواد اشتعال زا، خطر آتش سوزی موتور کاهش می یابد. آتش سوزی وسایل نقلیه برای رانندگان و مسافران می تواند کشنده باشد. آنها همچنین امنیت دیگران را در جاده ها در معرض خطر قرار می دهند. هنگامی که موتور در حال آتش گرفتن است، شوک این اتفاق می تواند حتی باعث وحشت یک راننده با تجربه شود. چرخاندن یا ترمز ناگهانی خودروها در یک آزادراه شلوغ می تواند باعث تصادف چند خودرو شود. علاوه بر این، موتور شویی ماشین به شما این امکان را می دهد تا به راحتی تشخیص دهید که نشت مایعات از کجا می آید. رفع مشکلات جزئی قبل از تبدیل شدن به مشکلات اساسی، مانع از بروز نقص فنی خودرو در وسط ترافیک می شود.

طول عمر بیشتر موتور خودرو با موتور شویی ماشین


اگر موتور خودرو به خوبی نگه‌داری و تمیز شود در برابر زنگ زدگی و مسدود شدن مقاومت بیشتری خواهد داشت. این موضوع می تواند بر سلامت و طول عمر بیشتر موتور تاثیر مثبت داشته باشد.

کشف نشتی های احتمالی با موتور شویی ماشین


همانطور که بیان شد تمیز کردن موتور خودرو مزایای خاصی را ارائه می دهد. اولین مزیت این است که این کار به تشخیص نشتی های موجود کمک می کند یعنی بعد از اینکه بدنه موتور خودرو و اتصالات آن تمیز شد در صورتی که از جایی نشتی کم وجود داشته باشد به خوبی مشخص خواهد شد و می توان قبل از اینکه این نشتی جزئی بزرگ و مشکل ساز شود و علاوه بر خطرات ایمنی هزینه تعمیر آن بالاتر و بیشتر شود جلوی آن را گرفت.

از بین بردن خاک و چربی با موتور شویی ماشین


بعد از تعمیر نشت روغن موتور خود، با تمیز کردن روغن باقیمانده بر روی قطعات موتور با دستگاه کارواش بخار می توانید از شر روغن ریخته شده خلاص شوید. همچنین خاکی که بر روی قطعات موتور وجود دارد را می توان از بین برد.

انجام تمیزتر کارهای فنی جزئی با موتور شویی ماشین


مورد دوم برای افرادی هستید که علاقه دارند تعمیرات و مراقبت های جزئی خودرو مثل چک کردن سطح روغن یا تسمه ها را خودشان شخصا انجام دهند . این افراد معمولا از کثیف شدن دست و لباس خود در زمان معاینات فنی ناراحت هستند . اما با شستشوی موتور خودرو و تمیز بودن آن این مشکل بسیار کمتر خواهد بود.

جلوگیری از آتش سوزی موتور با موتور شویی ماشین


آتش سوزی موتور می تواند یک تجربه جدی ترسناک برای هر راننده باشد. یکی از دلایل احتمالی آتش سوزی موتور این است که مایعات قابل اشتعال اجازه دارند روی اجزای سطح موتور شما خشک شوند. اگر این مایعات قابل اشتعال در معرض دمای بالا قرار بگیرند ، ممکن است خود به خود مشتعل شوند. با تمیز کردن بخار می توان تمام مواد خطرناک را از سطح موتور حذف کرد. پس از تمیز شدن موتور با کارواش بخار، با اطمینان می توانید رانندگی کنید.

افزایش ارزش خودرو با شستشوی موتور خودرو با موتور شویی ماشین


اما شاید مهمترین دلیل شستشوی موتور خودرو بخاطر زیباتر نشان دادن آن است. اغلب خودروهای کارکرده قبل از فروش توسط صاحب آن به طور کامل تمیز و نظافت می شود. به طوری که اغلب خریداران در هنگام بازدید ماشین برای خرید، تمایل دارند یک موتور مرتب و تمیز را مشاهده نمایند. مشاهده یک موتور خودروی کثیف می تواند نظر خریدار را در مورد آن تغییر دهد. تمیز کردن اجزای ماشین با بخار باعث می شود ارزش فروش مجدد خودروی شما افزایش یابد. صرف نظر از ساخت و مدل خودرو، تمیز کردن موتور با بخار روشی مطمئن برای احیای قابلیت های عملکرد آن و افزودن سال ها به طول عمر آن است. پس از تمیز کردن کامل موتور، خریداران هنگامی که موتور را بررسی می کنند، تحت تأثیر قرار می گیرند. موتور تمیز و سالم باعث می شود تا خریدار هم مایل به پرداخت مبلغ بالاتر شود.
advertising