کم‌ مصرف ترین خودروهای بنزینی و دیزلی در سال 2019

خودروسایر

- 98/02/17
کم‌ مصرف ترین خودروهای بنزینی و دیزلی در سال 2019محصولات هیبریدی و برقی این روزها در دنیا حضور پر رنگی دارند و از لحاظ اقتصادی بسیار به‌صرفه بنظر می‌رسند و تولید گازهای گلخانه‌ای در آنها بسیار ناچیز است. اما خودروهای بنزینی و دیزلی هنوز طرفداران زیادی دارند و بنظر می‌رسد این قشر از جامعه هرگز پایان نخواهند یافت. برای کم‌مصرف‌بودن و همچنین تولید آلایندگی کم، فقط نباید خودروی الکتریکی داشت و چند سالی هست که برندهای مختلف در تلاش برای رسیدن به موتورهای بنزینی پاک هستند تا جایی که برخی از خودروها نسبت به گذشته بسیار مصرف کمی دارند. در این مطلب، مصرف سوخت این خودروها در آژانس حفاظت از محیط‌ زیست آمریکا بررسی و اندازه‌گیری شده تا با کم‌مصرف‌ترین خودروهای سال جاری آشنا شوید. حضور نام‌های تجاری بزرگ، نشان می‌دهد که آنها تنها به‌فکر تولید خودروهای الکتریکی نیستند و نسخه‌های بنزینی اما کم‌مصرف نیز برای کمپانی‌ها اهمیت زیادی دارند.
با ما همراه باشید تا کم‌مصرف‌ترین خودروهای بنزینی سال 2019 را بسناسید…
کم‌ مصرف ترین خودروهای بنزینی و دیزلی در سال 2019

10. کیا فورته FE


مصرف سوخت در حالت ترکیبی: ۶.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
قیمت پایه: ۱۷,۷۹۰ دلار
یا فورته که در برخی از بازارها با نام سراتو شناخته می‌شود، بروز رسانی شده و توانسته در جایگاه دهم لیست ما قرار گیرد. فورته جدید از یک پیشرانه‌ ۴ سیلندر خطی ۲ لیتری بهره می‌برد که ۱۴۷ اسب‌بخار قدرت دارد و مصرف سوخت آن در شهر ۷.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر و در جاده ۵.۷۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتراست و همچنین در حالت ترکیبی ۶.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف می‌کند.

9. جگوار XF دیزلی


مصرف سوخت در حالت ترکیبی: ۶.۷۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
قیمت پایه: ۵۶,۴۸۵ دلار
جگوار XF یکی از جذاب‌ترین محصولات جهان است که طرفداران فراوانی را نیز دارد و یک نسخه از این خودروها با موتور ۲ لیتری توربوشارژر و ۱۸۰ اسب‌بخار قدرت باعث شده تا جایگاه نهم لیست به محصول زیبای جگوار اختصاص داده شود. مصرف شهری این خودرو ۷.۵ لیتر و مصرف بزرگراه آن ۵.۶ لیتر و در حالت ترکیبی 6.72 لیتر خواهد بود.

8. هیوندا النترا مدل اکو


مصرف سوخت در حالت ترکیبی: ۶.۷۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
قیمت پایه: ۲۱,۰۵۰ دلار
النترا اکو با پیشرانه‌ ۱.۵ لیتری، مصرف سوخت شهری۷.۳ لیتر و مصرف بزرگراه ۵.۸۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر دارد. این النترا علاوه بر جذابیت ظاهری، بسیار مقرون به‌صرفه و اقتصادی است و خریداران زیادی را در بازارهای بزرگ جذب خود کرده است.

7. تویوتا یاریس سدان


مصرف سوخت در حالت ترکیبی: ۶.۷۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
قیمت پایه: ۱۵,۴۵۰ دلار
جدیدترین مدل یاریس سدان براساس پلتفرم مزدا ساخته شده و در آن مصرف سوخت بسیار مد نظر قرار گرفته تا جایی که یاریس سدان جایگاه هفتم لیست را به‌خود اختصاص داده است. موتور ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری این خودرو می‌تواند ۱۰۶ اسب‌بخار قدرت تولید کند. مصرف سوخت شهری تویوتا یاریس سدان ۷.۳ لیتر و مصرف آن در بزرگراه ۵.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده است.

6. هوندا Fit


مصرف سوخت در حالت ترکیبی: ۶.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
قیمت پایه: ۱۶,۱۹۰ دلار
هوندا فیت از هر لحاظ با نام خود همخوانی دارد و مصرف آن کاملا فیت بوده و شرایط جذابی دارد. هوندا فیتبا موتور ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری عرضه شده و مصرف سوخت شهری آن ۷.۱ لیتر و مصرف بزرگراه نیز ۵.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

5. جگوار XE دیزلی


مصرف سوخت در حالت ترکیبی: ۶.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
قیمت پایه: ۳۸,۵۱۵ دلار
جگوار XE دیزلی با موتور ۲ لیتری توربو ۴ سیلندر و توانایی تولید ۱۸۰ اسب‌بخار تنها 6.5 لیتر به صورت ترکیبی مصرف می‌کند و در شهر نیز به‌ازای هر 100 کیلومتر تنها 7.2 لیتر مصرف دارد.

4. هوندا سیویک سدان


مصرف سوخت در حالت ترکیبی: ۶.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
قیمت پایه: ۱۹,۴۵۰ دلار
هوندا سیویک سدان توربو با موتور ۱.۵ لیتری و جعبه‌دنده‌ CVT، مصرف سوخت شهری ۷.۳ لیتر و مصرف بزرگراه ۵.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر دارد .

3. تویوتا کرولا هاچ بک


مصرف سوخت در حالت ترکیبی: ۶.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
قیمت پایه: ۱۹,۹۹۰ دلار
تویوتا کرولای هاچ‌بک مصرف سوخت بسیار کمی دارد و از این لحاظ حتی از یاریس هم بهتر است. مصرف سوخت شهری این خودرو ۷.۳ لیتر و مصرف سوخت آن دربزرگراه‌ها ۵.۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است. این خودرو از یک موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر با قدرت ۱۶۸ اسب‌بخار بهره می‌برد.

2. شورولت کروز سدان دیزلی


مصرف سوخت در حالت ترکیبی: ۶.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
قیمت پایه: ۲۵,۲۶۰ دلار
خودروهای دیزلی در آمریکا چندان محبوب نیستند اما شرولت ترجیح داده برخی از مدل‌های خود را بر این اساس تولید کند که کروز یکی از آنهاست مصرف سوخت شهری این خودرو ۷.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و از یک موتور ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر با قدرت ۱۳۷ اسب‌بخار بهره می‌برد.

1. میتسوبیشی میراژ


مصرف سوخت در حالت ترکیبی: ۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
قیمت پایه: ۱۳,۷۹۵ دلار
میتسوبیشی میراژ ارزان‌ترین خودرو سال ۲۰۱۹ در بازار آمریکا خواهد بود و از لحاظ مصرف در بین خودروهای بنزینی، بهترین شرایط را دارد. میراژ با یک موتور کوچک ۱.۳ لیتری 3 سیلندر تنها ۷۸ اسب‌بخار قدرت دارد. مصرف سوخت شهری میراژ ۶.۵ لیتر و مصرف آن در بزرگراه ۵.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.
advertising