پروژه های آخرالزمان خودروها

خودروسایر

- 98/01/23
پروژه های آخرالزمان خودروهادراین پست قصد نداریم این پیش‌گویی‌ها را بازگو کرده و حرف‌هاي تکراری بزنیم. قصد مـا از این مطلب معرفی خودروهایی اسـت کـه بیشتر آن‌ها اگر چـه تا کنون بـه مرحله تولید نهایی نرسیده ودر حد یک طرح باقی‌مانده‌اند، اما آن‌قدر جذاب و پر کشش هستند کـه بتوان ازآن‌ها برای موقعیت‌هایي مانند تغییرات شدید آب و هوایی و اقلیمی در هر کشوری و یا موقعیت‌هاي خاص استفاده کرد.
پروژه های آخرالزمان خودروها

خودرو آوتوروس شامن 8 چرخ


شاید تا کنون اسم خودرو هـای 4×4 را شنیده باشید. خودرو هـای آفرودی کـه دو دیفرانسیل بوده و برای موارد خاصی استفاده میشوند؛ اما این خودروی غول پیکر، 8×8 بوده ودر مقابل آن‌ها، یک خبر خاص محسوب میشود. شامن، دارای یک موتور دیزل توربوشارژ اسـت کـه 170 اسب بخار قدرت تولید میکند.

قدرتی کـه بـه هشت چرخ این ماشین منتقل‌شده «8 چرخ محرک» و با وجود آئرودینامیک ضعیف «بدلیل جثه غولپیکر» و مصرف سوخت بالا، توانایی بیرون کشیدن اتومبیل از شرایطی مانند برف سنگین، طوفان، سیل، رودخانه و تپه ‌ها را نیز می دهد. در مخزن سوخت این اتومبیل، 270 لیتر بنزین جای می گیرد کـه میتواند شامن را تا 1342 کیلومتر با یک باک پر، روشن نگاه دارد.

خودرو لندروور کاتبرتسون 1958


شاید در نگاه اول بتوان گفت کـه این ماشین «اگر بتوان نام اتومبیل، بر آن گذاشت!» چهره افسانه‌اي لندروور دیفندر را خراب کرده اسـت.
اما این وسیله، با چهره جدید خود، چندان بد هم بنظر نمی رسد. کاتبرتسون، یک وسیله بسیار کند بوده، بـه‌طوری‌کـه سرعت نهایی آن، تنها 31 کیلومتر بر ساعت اسـت.

خودرو اینکا سنتری MPV


نه می توان گفت کـه سنتری یک تانک اسـت و نه میتوان نام یک خودروی معمولی را روی آن گذاشت؛ اما هرچه کـه باشد، این ماشین بـه لطف استفاده از زره موسوم بـه BR7 خود، می تواند از 4 یا 6 سرنشین «بسته بـه طراحی داخلی آن» خود، بـه‌خوبی دفاع کند.
یک موتور نیرومند و حجیم 8 سیلندر 6.7 لیتری باقدرت 395 اسب بخار و گشتاور عالی 1,084 نیوتن متری نیز مسئول اجرای دستور هـای راننده خواهد بود.

خودرو تکنوایمپالس راکت Z


اگر چـه نام این اتومبیل «همان قسمت راکت» بـه موتور نه‌چندان نیرومند 2.5 لیتری توربو دیزل باقدرت 82 اسب بخار و گشتاور 230 نیوتون متری، چندان سنخیتی ندارند.
اما راکت Z روسی دارای سامانه‌اي مانند تنظیم خودکار باد تایرهاست کـه شاخصه‌ي جالبی برای یک ماشین محسوب می شود. خودرویی کـه فاصله آن از سطح زمین، چیزی حدود 60 سانتی‌متر اسـت.

خودرو هنسی ولوسی رپتور 6 چرخ


اگر شـما جزء آن دسته از افرادی هستید کـه فکر میکنید خودرو هـای چهارچرخ محرک چندان جالب و نیرومند نیستند، هنسی رپتور می توان پاسخ مناسبی برای شـما باشد.
خودروی گرانی کـه قیمت پایه آن چیزی کمتر از 300,00 دلار بوده و با موتور 3.5 لیتری 6 سیلندر توربوشارژ خود، می تواند بیش از 600 اسب بخار قدرت تولید کند.
advertising