بررسی و مشخصات شاسی بلند چینی لیفان X50

خودروسایر

- 97/10/26
بررسی و مشخصات شاسی بلند چینی لیفان X50کراس اور نماها را این روزها در خیابان‌های کشورمان بسیار می‌توانیم ببینیم یک کراس اوور شهری کوچک چینی است که چند سال قبل توسط کرمان موتور برای بازار ایران عرضه شد. برخی آن را یک کراس اوور و یا شاسی بلند می‌دانند اما هرگز اینطور نیست و X50 حتی از هاچبک‌های شهری دیگر هم ابعاد کوچکتری دارد. لیفان X50 به دلیل طراحی جذاب خارجی و داخلی، مورد استقبال مردم قرار گرفت اما به دلیل کیفیت پایین، افت قیمت، خدمات پس از فروش و نیز قیمت غیر منطقی این روند ادامه نداشت و این خودرو چینی در حال حاضر وضعیت چندان مناسبی در بازار ندارد.
بررسی و مشخصات شاسی بلند چینی لیفان X50
لیفان ایکس 50، با داشتن ابعادی برابر با 4100 میلی متر طول، 1722 میلی متر عرض، 1540 میلی متر ارتفاع و همچنین طول بین دو محوری معادل 2550 میلی متر، به ادعای کرمان موتور یک کراس اور ساب کامپکت است و در مجموعه مدل‌های این شرکت، در یک رده پایین‌تر از لیفان ایکس 60 قرار گرفته است شباهت انکارناپذیر به ویژه در عقب خودرو با هاچبک ایتالیایی آلفارومئو یعنی جولیتا است. البته در نمای جلو خودرو هم می‌توان نشانه‌هایی از زبان طراحی محصولات اُپل در آن دید.

لیفان X50 از یک موتور 1.5لیتری 4سیلندر خطی 16سوپاپ مجهز به تکنولوژی زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها (VVT) بهره می‌برد؛ موتوری که 102اسب بخار نیرو و 133نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند. خروجی‌های این موتور به کمک یک گیربکس 5دنده دستی یا CVT اتومات به چرخ‌های جلو ارسال می‌شود.لیفان X50 در مدل دنده دستی حداکثر سرعتی برابر با 170کیلومتربرساعت دارد و این عدد در مدل دنده اتومات به 160کیلومتر بر ساعت کاهش پیدا کرده است. این خودرو با بهره‌مندی از استاندارد آلایندگی یورو 5، در سیکل ترکیبی 6.5لیتر به‌ازای هرصدکیلومتر بنزین مصرف می‌کند و باک آن، گنجایش 42لیتر سوخت را دارد

لیفان در طراحی کابین X50 هم عملکرد خوبی داشته و کابین نسبتا جذابی را باتوجه به رده قیمتی این خودرو طراحی کرده است. اما باید بگوییم که کیفیت متریال به کار رفته در کابین پایین است و برای یک خودرو 60 میلیون تومانی وضعیت مطلوبی ندارد. به علاوه اینکه X50 در قبال پول پرداختی آپشن‌های زیادی را در اختیار شما قرار نخواهد داد. از جمله مهم‌ترین آپشن‌های این خودرو می‌توانیم به سیستم پخش CD با خروجی USB، AUX و 4 بلندگو، 2 ایربگ، سنسور دنده عقب، سیستم‌های ترمز ABS و BAS، چراغ دیلایت و سانروف اشاره کنیم.
advertising