بادی اسپلش چیست و نحوه استفاده از آن چگونه است

مد و زیباییآرایش و زیبایی

- 99/04/30
بادی اسپلش چیست و نحوه استفاده از آن چگونه استشاید اینطور تصور کنید که اگر به موقع حمام کرده و به نظافت خود برسید همیشه خوشبو خواهید بود؛ در حالی که افزون بر بهداشت فردی، برای خوشبو بودن بهتر است از یک بادی اسپلش ، دئودورانت و یا خرید عطر زنانه یا مردانه مناسب نیز استفاده کنید. چرا که حتی پس از هر حمام با کوچکترین فعالیتی زیر بغل انسان اولین قسمتی است که شروع به تعریق می کند. تعریق زیاد نیز به مرور زمان باعث ایجاد بوی بد می شود. بنابراین برای رفع بوی بد زیربغل نیازمند یک بوگیر زیر بغل نیز هستیم.

بوگیر زیر بغل یا دئودورانت؟


باکتری های پنهان زیر پوست انسان باعث می شوند عرق بدن با بوی ناخوشایند روی پوست ظاهر شود. برای مقابله با این باکتری ها باید از ضد تعریق ها استفاده شود. بوگیر زیربغل یا مام که در انواع زنانه و مردانه نیز تولید می شود یکی از ضد تعریق ها است. مام ها فرآیند تعریق را به صورت کوتاه مدت قطع می کنند و بوی بد را از بین می برند. اما از آنجا که جلوگیری از عرق کردن به بدن انسان آسیب زده و باعث می شود سموم بدن زیر پوست باقی بماند، برای رفع بوی بد زیر بغل محصولی جدید به نام دئو دورانت توصیه می شود. در ترکیبات دئودورانت روغن معطر، الکل و اسانس وجود دارد که خاصیت آنتی باکتریال نیز دارد. دئودورانت ها برخلاف مام ها مانع عرق کردن نمی شوند و تنها بوی ناخوشایند حاصل از تعریق را ازبین می برند. بنابراین استفاده از دئو دورانت مناسب، بهتر از استفاده از مام خواهد بود. دئودورانت ها هم به صورت ژل و هم به صورت رول یا اسپری تولید می شوند.

بادی اسپلش خوشبوکننده خاص پوست


پیش از این مطلب در رابطه با دئو دورانت گفته شد. زیرا برای کارایی بهتر هر نوع عطر زنانه ، عطر مردانه ، ادکلن یا بادی اسپلش بهتر است ابتدا بوی بد عرق را از مبدا تعریق حذف کنیم. بادی اسپلش محصولی متفاوت و جدید الورود است که مخصوص اسپری روی بدن بوده و لطافت و جوانی را به پوست باز می گرداند. این محصول جدید با رایحه های خوشی که دارد خیلی زود بین افراد محبوب شده است. باید بدانید که بادی اسپلش ها اصلا جلوی تعریق را نمیگیرند و تنها کاربرد آنها برای خوشبو کردن بدن است. بنابراین استفاده از اسپری بدن در هنگام تعریق ممکن است بوی بدی نیز ایجاد کند. بادی اسپلش از ترکیب آب، الکل و اسانس های طبیعی ساخته می شود و تفاوت های بارز با عطر و ادکلن و اسپری ها دارد:
- بادی اسپلش ها حالت اسپری دارند اما نه عطرهستند و نه ادکلن بلکه به صورت مایع و رقیق هستند.
- بادی اسپلش از نظر ترکیبات تقریباً همتای ادکلن است اما به علت نداشتن روغن در بین ترکیبات، ماندگاری کمتری نسبت به ادکلن ها دارد.
- ادکلن ها با روغن معطری که در ترکیب خود دارند، مناسب استفاده روی لباس هستند و ماندگاری شان روی لباس زیاد است. به همین دلیل اگر روی بدن اسپری شوند ممکن است، پوست را خشک کرده یا حساسیت پوستی ایجاد کنند. اما بادی اسپلش سبک بوده و مخصوصاً برای استفاده مستقیم روی پوست تهیه شده است.
- با آن که بادی اسپلش از نظر ظاهری شبیه اسپری است، اما در ترکیبات این اسپری بدن گاز وجود ندارد و معمولا رایحه قوی تری نسبت به اسپری ها دارد.

بهترین راه کار ماندگاری بادی اسپلش کدام است؟


اگر می خواهید بهترین نتیجه را از اسپری بدن بگیرید، بهتر است آن را پس از استحمام، هنگامی که هنوز پوست مرطوب است، روی پوست اسپری کنید. زیرا این کار چربی از بین رفته پس از حمام را به پوست بازگردانده و عطر خنکی روی پوست به وجود می آورد. همچنین حس تمیزی شما را دو چندان می کند. بعد از این کار بدن را خشک کرده و سپس نواحی ضربان دار ( پشت گوش، روی ساعد دست، زیر گلو) را دوباره اسپری کنید. همچنین شما میتوانید پس از اسپری بادی اسپلش از خرید لوسیون بدن یا مرطوب کننده پوست خود استفاده کنید. استفاده مرطوب کننده هیچ منافاتی با استفاده اسپری بدن ندارد و لزوما نباید با اسپری تان هم رایحه باشد. در مرحله بعد مجدداً به صورت کلی بادی اسپلش را روی بدن اسپری کرده پس از خشک شدن لباس بپوشید. این عملکرد بهترین طریقه مصرف بادی اسپلش است. شایان ذکر است حداکثر زمان ماندگاری هر نوع از بادی اسپلش ها 40تا 60 دقیقه است بنابراین برای ماندگاری بالاتر از این حد، هر یک ساعت یکبار اسپری را تکرار کنید. لابورن یکی از بهترین مارک های تولید کننده اسپری بدن در انواع زنانه و مردانه است که معروف ترین رایحه عطرها را نیز دارد. این محصول در عین حال مقرون به صرفه نیز هست. انتخاب یک بادی اسپلش مناسب قطعاً به شما جذابیت بیشتری می بخشد.

آیا بادی اسپلش موارد منع مصرف دارد؟


استعمال انواع بادی اسپلش ها روی پوست در دوران شیر دهی ممنوع است. زیرا اسپری کردن این محصول روی پوست در زمان شیردهی می تواند برای نوزاد حساسیت زا باشد. همچنین لازم به ذکر است که استفاده از این خوشبوکننده برای کودکان زیر 6 سال ممنوع می باشد. اگر مبتلا به بیماری پوستی نظیر پسوریازیس، اگزما یا خشکی پوست هستید حتما برای انتخاب بادی اسپلش مناسب با یک پزشک متخصص پوست مشورت کنید؛ در غیر این صورت ممکن است بیماری شما بر اثر استفاده از این محصول پیشرفت کند. برای افرادی که به بیماری های آسم، یا بیماری تنفسی یا آلرژی مبتلا هستند نیز استفاده از لوازم آرایشی و خوشبوکننده ها اعم از اسپری بدن یا عطر زنانه یا مردانه توصیه نمیشود.

خطرساز شدن بادی اسپلش ها


- بادی اسپلش ها اگر در دهان یا چشم ها اسپری شود می تواند سلامتی فرد را به خطر بیندازد. بنابراین این محصول را حتما از دسترس کودکان دور نمایید.
- در ترکیبات اسپری بدن نیز همانند عطر مردانه و عطر زنانه مواد اشتعال زا نظیر الکل وجود دارد، بنابراین دقت نمایید این محصول در معرض حرارت یا آتش قرار نگیرد.
advertising