روش های درمان تیرگی زیر بغل

پزشکی و سلامتپوست و مو

- 97/08/21
روش های درمان تیرگی زیر بغلتیرگی زیر بغل اعتماد به نفس شما را هم کم می کند؟ از اینکه در مهمانی‌ها دست‌هایتان را بالا بیاورید خجالت می‌کشید؟ اگر زیر بغل شما هم تیره شده و زیبایی خور را از دست داده است، اصلاً نگران نباشید. با انجام این کارها زیر بغل‌های سفید و صافی خواهید داشت. پس امتحان کنید.

تیرگی زیر بغل بیماری نیست و ناشی از مصرف موبرهای شیمیایی، تیغ زدن و دئودورانت‌های شیمیایی و نرسیدن هوا به این ناحیه است. تیرگی ناشی از تجمع سلول‌های مرده روی پوست است. پس با کمی توجه، زیبایی را به پوست بدن خود باز گردانید.

برای رفع تیرگی زیربغل از لیموترش استفاده کنید


برای سفید کردن پوست، هیچ چیز موثرتر از لیمو ترش پیدا نمی‌شود. علاوه بر این خاصیت ضد باکتری لیمو ترش برای زیربغل مفید است و باعث لایه برداری و سفیدی زیر بغل شما می‌شود.قبل از حمام دو برش لیموترش بردارید و روی زیربغلتان بمالید و بگذارید ۵ دقیقه بمانید. سپس آن را بشویید. بعد از استحمام هم کرم بزنید تا زیربغلتان خشکی نزند.

سیب زمینی هم زیربغل را سفید می‌کند


سیب زمینی حاوی مالیک اسید است و خاصیت شفاف سازی پوست دارد. سیب زمینی را پوست بگیرید. آن را به اسلایس های نازک ببرید و آن را به مدت ۲۵ دقیقه روی زیر بغل خود بگذارید. بگذارید آب آن روی پوست بدن تان خشک شود. سپس آن را بشویید.این کار را روزی یکبار انجام دهید تا زیربغل شما سفید شود. می‌توانید آب سیب زمینی را هم بگیرید و با پنبه به زیربغل‌ها بزنید.

ترکیب جوش شیرین و لیمو زیربغل سیاه را درمان می‌کند


مواد لازم:
یک قاشق غذاخوری جوش شیرین
یک قاشق غذاخوری آب لیموی تازه
جوش شیرین و آبلیموترش را با هم مخلوط کنید و بگذارید ۵ دقیقه روی زیربغلتان بماند. سپس آن را با آب ولرم بشویید. این کار را هفته ای سه تا چهار بار انجام دهید.پس از هر بار مصرف، زیربغل خود را کرم نرم کننده بزنید تا خشکی نزند.

برای داشتن زیر بغل سفید به آن شیر بمالید


هفته‌ای سه بار، دو قاشق شیر را در ظرفی بریزید و با پنبه به زیربغل خود بمالید. بگذارید یک ربع بماند بعد با آب ولرم آب بکشید.

پودر زردچوبه برای رفع تیرگی زیر بغل


پودر زردچوبه! درست است. مقداری از پودر زردچوبه را با ۲ قاشق کشک و ۱ قاشق آرد مخلوط کنید و به مدت ۳۰ دقیقه بر روی سطح زیر بغل بگذارید و بعد بشورید. این کار را ۲ بار در هفته برای یک ماه انجام دهید تا تفاوت را ببینید.

آرد نخود با شیر یا ماست زیر بغل را شفاف می کند


شما به چند قاشق غذاخوری آرد نخود و ماست ساده یا شیر احتیاج دارید. آرد را با ماست یا شیر ترکیب نمایید و مخلوط بدست آمده را به زیر بغل تان بمالید. اگر کثیف شدن ملافه‌هایتان مهم نیست، می‌توانید بگذارید این مخلوط در طول شب روی پوست تان بماند. از آنجایی که کاملا طبیعی هستند، اثر سوءی نخواهند داشت. اگر می‌خواهید نتیجه‌ی سریع‌تری بگیرید، آرایشیک توصیه می کند مقداری آبلیمو هم به آن بیفزایید.
advertising