در انتخاب پیراهن مردانه به این نکات مهم توجه داشته باشید

مد و زیباییتیپ آقایان

- 98/02/24
در انتخاب پیراهن مردانه به این نکات مهم توجه داشته باشید

رنگ پیراهن را بر اساس رنگ پوست خود انتخاب کنید


در میانه قرن نوزدهم یک محقق اتریشی به نام فلیکس وون لوشن سعی کرد رنگ پوست انسان‌ها را در 36 طیف مختلف دسته بندی کند اما این کار پیچیدگی‌های خاص خود را داشت و در انتخاب رنگ لباس به افراد کمکی نمی‌کرد. آلن فاستر یا مطرح کردن تضاد رنگی این کار را ساده‌تر کرد. طبق این اصل شما باید رنگ لباس خود را بر اساس تضادی که بین رنگ پوست و موی شما وجود دارد انتخاب کنید مثلا اگر پوست روشن و موی تیره دارید یعنی تضاد ظاهر شما بالا است و می‌توانید از رنگ‌های شاد و روشن و غنی استفاده کنید. اما اگر کنتراست پایینی دارید یعنی رنگ موهای شما تیره و رنگ پوستتان برنزه است (اکثر آقایان ایرانی در این دسته قرار می‌گیرند) با رنگ‌های متوسط بهتر دیده خواهید شد.

با ساده ترین و تطبیق پذیرترین رنگ شروع کنید


اگر در انتخاب پیراهن مردانه تازه کار هستید و هنوز مجموعه لباس‌های مردانه شما کامل نشده است بهتر است با رنگ‌هایی شروع کنید که ساده و تطبیق پذیر هستند، پیراهنی که هر زمان بخواهید بتوانید آن را بپوشید بدون آن که نیازی باشد به هماهنگی رنگی و … فکر کنید. هر آقای شیک پوشی به چند پیراهن مردانه نیاز دارد که تعدادی از آن‌ها باید در رنگ‌های پایه باشند، یعنی رنگ سفید، آبی آسمانی یا آبی متوسط. این رنگ‌ها به همه می‌آیند و در هر موقعیتی می‌توان از آن‌ها استفاده کرد پس حتما باید در کمد لباس‌های شما وجود داشته باشند.

پیراهنی که بافت مشخصی داشته باشد غیر رسمی است


پس از رنگ نوبت به بافت می‌رسد. بافت به چیزی گفته می‌شود که موقع لمس سطح و پارچه پیراهن احساس می‌کنید و این بافت اثر بصری هم روی پیراهن شما دارد. مثلا برخی از انواع کتان به روش خاصی بافته می‌شوند که تار و پود در کنار هم ایجاد بافت و برجستگی می‌کند. به خاطر داشته باشید که این بافت هرچقدر مشخص‌تر و قابل لمس‌تر باشد پیراهن مورد نظر شما نیز غیررسمی‌تر خواهد بود. پس اگر می‌خواهید تیپی رسمی داشته باشید سراغ پارچه‌هایی بروید که ساده‌تر هستند و بافت مشخصی روی خود ندارند اما از پیراهن‌های بافت‌دار می‌توانید برای استایل روزمره و غیررسمی استفاده کنید.
در انتخاب پیراهن مردانه به این نکات مهم توجه داشته باشید

طرح مناسب را برای پارچه پیراهن انتخاب کنید


پس از رنگ و بافت پیراهن نوبت به طرح پارچه آن می‌رسد. کارکرد طرح هم تا حد زیادی شبیه به بافت است یعنی هرچه طرح‌های به کار رفته در پارچه پیراهن مردانه، مشخص‌تر باشند آن پیراهن غیررسمی‌تر است. البته برخی از طرح‌ها در پیراهن مردانه بسیار محبوب و پرکاربرد هستند مثل طرح راه راه بنگالی که در آن عرض هر راه حدود نیم سانتی‌متر است و تقارن و رنگبندی هماهنگی دارد. اما راه راه کندی در میان هر راه، یک راه باریک‌تر هم دارد و رنگبندی آن متنوع‌تر است. در مرتبه بعدی نیز طرح چهارخانه قرار می‌گیرد که هرچه ریزتر و تضاد رنگی آن کمتر باشد رسمی‌تر است.

فرم یقه پیراهن را با استایل خود هماهنگ کنید


یقه پیراهن مردانه انواع مختلفی دارد و شما باید این فرم را متناسب با استایل و سبک زندگی خودتان انتخاب کنید. مثلا اگر از کراوات استفاده می‌کنید بهتر است پیراهنی انتخاب کنید که زاویه یقه آن حدود 35 درجه باشد اما اگر دوست دارید یکی دو دکمه بالای پیراهن را باز نگه دارید این زاویه می‌تواند به 45 تا 55 درجه نیز برسد. دقت کنید که یقه پیراهن بیش از حد نرم نباشد چون شما را نامرتب و شلخته نشان خواهد داد. یک پیراهن مردانه باکیفیت همیشه یک زیریقه طلقی یا پلاستیکی دارد که ان را کاملا صاف و مرتب نگه می‌دارد. پیراهنی که در گوشه‌های یقه آن دکمه وجود دارد بهترین نوع پیراهن غیررسمی است چون یقه آن همیشه مرتب و تمیز خواهد ماند.

قبل از خرید به کیفیت پیراهن توجه کنید


تنها رنگ و طرح و بافت و مدل پیراهن نیست که در انتخاب آن نقش دارد، وقتی قیمتی قابل توجه برای خرید یک پیراهن مردانه پرداخت می‌کنید طبیعتا انتظار دارید این پیراهن کیفیت و دوام بالایی داشته باشد و تا سال‌ها نو و قابل استفاده باقی بماند. بنابراین لازم است که به کیفیت پارچه و دوخت پیراهن توجه کنید. پیراهن‌هایی که دکمه پلاستیکی دارند کیفیت پایین‌تری دارند و اگر می‌خواهید پیراهنی باکیفیت و سطح بالا داشته باشید بهتر است سراغ دکمه های مرواریدی یا MOP اصل بروید. به کیفیت دوخت و تعداد بخیه‌ها در واحد طول هم توجه کنید و از باکیفیت بودن جنس پارچه نیز اطمینان حاصل کنید.

از اندازه بودن پیراهن اطمینان حاصل کنید


یک پیراهن مردانه هرچقدر هم که زیبا، با کیفیت و گران قیمت باشد اگر اندازه تن شما نباشد هیچ ارزشی نخواهد داشت و نه تنها به شیک پوش شدن شما منجر نخواهد شد بلکه به استایل کلی شما لطمه وارد خواهد کرد. پیراهن باید تمام بدن شما را فرا بگیرد و شما همزمان در آن احساس راحتی داشته باشید بدون آن که شل و آویزان به نظر برسد. سرشانه‌های پیراهن باید دقیقا در محل استخوان شانه قرار بگیرد و زیربغل آن نیز راحت و آزاد باشد طوری که بتوانید دستان خود را به سادگی به هر سو بچرخانید. قد پیراهن و طول آستین‌ها را نیز کاملا اندازه خود انتخاب کنید.
advertising