پارک شهر گرگان

گردشگریمکان های تفریحی

- 98/02/20
پارک شهر گرگان

پارک شهر از بهترین پارک های گرگان


پارک شهر گرگان در مرکز این شهر در شمال غربی میدان ولیعصر فعلی یا میدان کاخ سابق قرار دارد. خیابان پاسداران در ضلع شرقی این پارک و خیابان 5 آذر در ضلع جنوبی آن واقع است. تاریخ افتتاح پارک شهر به فروردین ماه سال 1343 خورشیدی باز میگردد که در همین تاریخ موزه گرگان نیز گشایش یافت.
پارک شهر گرگان
پارک شهر گرگان دارای فضای سبزی زیبا و مفرح با پوشش گیاهی بسیار دیدنی و چشمگیر می باشد که بازدید کنندگان از این شهر می توانند ساعات خوبی را در آن سپری نمایند. در قسمتی از این پارک وسایل بازی و ورزش نیز برای دوستداران تعبیه شده است که خصوصا افرادی که به ورزشهای صبحگاهی علاقمندند می توانند از آن بهره مند شوند. باغ روسها یا همان کنسولگری سابق روسیه نیز درمجاورت این پارک جای گرفته است.

کاخ موزه گرگان که به نامهای کاخ اختصاصی گرگان، کاخ سلطنتی گرگان و موزه گرگان نیز معروف است در این پارک قرار دارد که خاندان پهلوی برای اقامت در گرگان از آن استفاده می نمودند. هم اکنون این بنا تبدیل به موزه شده است. در روبروی کاخ موزه آبنمایی موجودست که به زیبایی فضای این پارک افزوده است.

در محوطه پارک شهر کتابخانه ای نیز برای علاقمندان موجودست که در واقع در سال 1358 خورشیدی کتابخانه عمومی سابق گرگان به این مکان انتقال یافته و به کتابخانه عمومی شماره یک گرگان معروف شد که از فضای مناسبی برای دوستداران کتاب و کتابخوانی برخوردارست.
advertising