نحوه ست کردن کراوات باریک در موقعیت های مختلف

مد و زیباییتیپ آقایان

- 97/11/15
نحوه ست کردن کراوات باریک در موقعیت های مختلفاستفاده از کراوات باریک از دهه 1960 میلادی آغاز، و به سرعت به یکی از ترندهای استایل روزمره و حتی رسمی تبدیل شد. این نوع کراوات استایلی منحصر به فرد و شیک به شما می دهد، و تقریبا با تمام آیتم های لباس، از شلوار جین گرفته، تا کت و شلوار، همخوانی دارد. در ادامه با نحوه ست کردن و بستن کراوات باریک آشنا خواهید شد.

به چه کراواتی باریک می گویند؟


عرض کراوات های معمولی حدود 9 سانتیمتر است. به پهن ترین قسمت کراوات (که معمولا به پایین آن نزدیک است) عرض کراوات گفته می شود. عرض کراوات باریک حدود 6 تا 7.5 سانتیمتر است. کراوات هایی با عرض کمتر از 6 سانتیمتر را خیلی باریک می نامند.

تناسب کروات باریک و سایر لباس ها


پیراهن و کت و شلوار شما باید با کراوات باریکتان توازن داشته باشد. کراوات باریک را باید با کت و شلوار اسلیم (slim) یقه باریک و همچنین پیراهنی با یقه باریک استفاده کنید. در حقیقت، باریک بودن کراوات باید با بقیه اجزای پیراهن و کت و شلوارتان تناسب داشته باشد. از آنجا که کراوات باریک نسبت به کراوات های پهن، روزمزه تر و کژوال تر است، می توان آن را با پیراهن غیر رسمی، مثلا پیراهن آکسفورد، نیز استفاده نمود.
نحوه ست کردن کراوات باریک در موقعیت های مختلف

تناسب کراوات باریک با اندام


ابتدا این موضوع را مد نظر قرار دهید که چه نوع کت و شلواری برای اندامتان مناسب است. اگر کت و شلوار اسلیم (slim) بر روی اندام شما جلوه خوبی دارد، استفاده از یک کراوات پهن هم می تواند برای شما مناسب باشد. اما اگر قد و هیکل شما طوری است که کت و شلوار آزاد برایتان مناسب تر است، شاید بهتر باشد که به کراوات های معمولی و پهن فکر کنید.کراوات باریک، برای مردانی با ظاهر لاغر و قد بلند مناسب است. پیشنهاد می‌کنیم افرادی با قد کوتاه از کراوات باریک استفاده کنند، زیرا این نوع کراوات می‌تواند بالاتنه و در کل قد شما را کشیده تر نشان دهد. کراوات باریک مناسب، باید طولی تا نزدیک کمر شلوار داشته باشد.

تناسب کراوات باریک با مکان و شرایط استفاده


کراوات باریک یک آیتم راحت و به روز در دنیای مد محسوب می شود؛ پس شاید بهتر باشد در هنگام استفاده از آن، کمی شرایط را محک بزنید. برای مثال اگر می خواهید به یک قرار کاری با جوی پرحرکت و خلاقانه بروید (مثلا جلسه مشترک کاری در یک استارت آپ ویکند)، می توانید به راحتی از کراوات باریک استفاده کنید. اما اگر قرار شما کمی رسمی تر است (مثلا جلسه هیئت مدیره یک شرکت مشاور حقوقی)، شاید بهتر باشد در مورد استفاده از آن دوباره فکر کنید.

گره مناسب بستن کراوات باریک


تقریبا تمام گره ها، برای کراوات باریک هم قابل استفاده هستند. پس کافیست مراحل عادی بستن کراوات را روی آن اجرا کنید. توجه داشته باشید که به دلیل باریک بودن ساختار این کراوات، گره نهایی ظریف تر خواهد بود. پس آن دسته از روش های بستن کراوات که گره های زیادی دارند، مانند مدل دو گره و سه گره و …، جلوه خوبی با کراوات باریک پیدا خواهند کرد. همچنین به راحتی می توانید گره های خاص را روی کراوات باریک خود پیاده کنید.گره‌های کوچک و نامتقارن نیز ، بهترین نوع گره برای کراوات‌های باریک هستند. یک نوع گره ساده به نام گره فور این هند (four-in-hand) وجود دارد که برای کراوات باریک بسیار مناسب است. گره فور این هند با هر نوع کت و شلوار و پیراهنی مناسب خواهد بود.

کدام مدل کت و شلوار برای کراوات باریک مناسب است


کراوات‌های باریک با کت‌هایی که یقه باریک دارند همخوانی بهتری دارند. همچنین بهتر است کراوات های باریک مردانه را با کت و شلوار یک یا دو دکمه و کت های تک کتان بپوشید. بهترین نوع کت و شلوار با این نوع کراوات، کت و شلوارهای با برش اروپایی است.

کدام مدل پیراهن مردانه برای کراوات باریک مناسب است


همراه کراوات باریک خود از پیراهن یقه پهن استفاده نکنید. بهتر است از یقه‌های باریک یا متوسط استفاده کنید. همچنین پیراهن هایی که یقه دکمه‌دار دارند زیاد برای پوشیده شدن همراه کراوات باریک مردانه مناسب نیستند.

چند نکته برای ست کردن کراوات باریک با لباس ها


نیازی نیست همراه کراوات باریک، از اکسسوری خاصی استفاده کنید، فقط کافی است آن را با یک گیره کراوات ساده و باریک‌تر از عرض کراوات همراه کنید. برای داشتن ظاهری غیررسمی بهتر است کراوات باریک خود را همراه یک جلیقه اسپرت بپوشید. دقت داشته باشید که بهترین نوع کراوات باریک، انواع تک رنگ و طرح راه راه آن است. در خرید کراوات به جنس کراوات دقت کنید و آن را با مراسمی که قرار است در آن شرکت کنید مطابقت دهید. از کروات‌­های ابریشمی برای جشن‌­های عروسی و هر مراسمی که نیاز به یک تیپ رسمی دارد استفاده کنید. از کراوات­‌های نخی برای داشتن استایلی غیررسمی و اسپرت کمک بگیرید.
advertising