چرا باید تخمه آفتابگردان را در زمستان بخوریم

پزشکی و سلامتتغذیه

- 97/11/08
چرا باید تخمه آفتابگردان را در زمستان بخوریمتخمه آفتاب گردان از ابتلا به بیماریهای ویروسی و سرماخوردگی پیشگیری میکند،باعث تسکین آلرژی میشود، در رفع مشکلات ریوی و تسکین سرفه هنگام ابتلا به سرماخوردگی بسیار مؤثراست

تخمه آفتاب گردان منبع خوب ویتامین E محسوب می شود. یک مشت از این تخمه ها 90 درصد نیاز روزانه ی ما به این ویتامین را تأمین می کند. این آنتی اکسیدان قوی رادیکال های آزاد التهاب زا را خنثی می کند.

نصف فنجان تخمه آفتابگردان حاوی حدود 255 میلی گرم منیزیم است. منیزیم یک ماده ی مغذی لازم برای بدن است که مانع سکته ی قلبی می شود نتیجه ی مطالعاتی که روی موش های آزمایشگاهی انجام شده نشان می دهد ویتامین E سطح التهاب ها را کاهش می دهد.

تخمه آفتابگردان میزان کلسترول خون را پایین می آورد. تخمه های آفتاب گردان سرشار از اسیدهای چرب اشباع نشده ی پُلی، به ویژه به صورت اسید لینولئیک هستند که یک اسید چرب امگا 6 محسوب می شود. از این گذشته در این تخمه ها حدود 20 درصد اسیدهای چرب اشباع نشده ی مونو نیز وجود دارد. این اسیدهای چرب، زمانی که در تعادل با امگا 3 ها قرار بگیرند برای سلامت قلب و عروق بسیار مفیدند.

فواید تخمه آفتابگردان برای درمان اسهال و یبوست


تخمه آفتابگردان یک منبع غنی از فیبر است و اگر شما مبتلا به یبوست هستید بهتر است که از تخمه آفتاب گردان برای درمان بیماری خود استفاده نمایید. می توانید برای درمان یبوست مقداری تخمه آفتابگردان را بکوبید و له کنید سپس آن را با آب مخلوط کنید و از صافی عبور دهید و به مدت 2 هفته این ماده گیاهی دارویی را استفاده نمایید. تخمه آفتابگردان اسهال خونی را هم درمان می کند می توانید مقداری تخم آفتابگردان را در آب بریزید و به مدت 60 دقیقه آن را بپزید سپس تخمه آفتابگردان پخته شده را همراه با نبات و یا قند میل کنید.

تخمه آفتابگردان یک ماده بسیار قوی برای پیشگیری از سرطان


ویتامین E موجود در تخمه آفتابگردان بدن را در برابر رادیکال های آزاد به خوبی محافظت می کند و مانع از مبتلا شدن بدن به سرطان روده بزرگ می شود.
هم چنین سلنیوم موجود در تخمه آفتابگردان بدن شما را از مبتلا شدن به سرطان محافظت می کند و این دانه مفید و مغذی خطر ابتلا به سرطان خون و پروستات و کولون را کاهش می دهد.
advertising