آشنایی با سرویس رومینگ بین الملل در سفر خارجی

گردشگریدانستنی های سفر

- 97/09/24
آشنایی با سرویس رومینگ بین الملل در سفر خارجی

رومينگ بين الملل


هنگام سفر به کشورهای خارجی، برقراری ارتباط با ایران می‌ تواند به دو شیوه خرید سیم‌ کارت کشور مقصد یا با سیم‌ کارت‌ های ایرانی انجام شود. با استفاده از سیم‌ کارت کشور مقصد، از تعرفه‌ های آن کشور برای تماس تلفنی، ارسال پیامک و دیتا استفاده می‌ شود، اما در صورتی که مسافران بخواهند از سیم‌ کارت‌ های ایرانی استفاده کنند، تعرفه‌ های رومینگ برایشان محاسبه می‌ شود که ناآگاهی از این تعرفه‌ ها و نحوه استفاده از رومینگ بین‌ الملل می‌ تواند به هزینه‌ های بالا منجر شود.

سرويسی که به مشترکان تلفن همراه اجازه می دهدتا از سیم کارت خود با همان شماره ، در شبکه های مخابرات کشورهای طرف قرار داد نيز استفاده کنند. (سرویس رومینگ بین الملل بعنوان یک توانایی برای مشترک تلفن همراه جهت ارسال و دریافت صوت و دیتا و ‎‎‎‎دسترسی به سرویس های دیگر در زمانی که خارج از محدوده جغرافیایی شبکه های کشور خود می باشد تعریف شده است.)
مشتركيني كه از سرويس رومينگ بين‌ الملل استفاده مي‌كنند، هزينه مكالمات آنها، بر اساس تعرفه‌هاي كشور ميزبان محاسبه مي‌شود. قابل ذكر است، چنانچه مشترك ايراني، در كشوري به غير از ايران، به برقراري تماس مبادرت ورزد، اين نوع تماس، با تماس داخلي متفاوت بوده و با نرخ تماس بين‌الملل به مقصد ايران محاسبه خواهد شد.

نحوه استفاده از سرويس رومينگ بين الملل


اين سرويس از طرف شرکت ارتباطات سيار برای تمامی سيم کارت ها ‎‎‎‎ فعال شده که تلفن همراه مشترکين،با ورود به کشورهای طرف قرارداد ، قابل استفاده می باشد.چنانچه سيم کارت بصورت اتوماتيک ، آماده برای استفاده نشود، مشترکين می توانندبا ورود به منوی گوشی تلفن همراه خود، به شرح ذيل اقدام نمايند:
Setting ,network s‎electtttion, manual, ok ‎‎‎‎‎‎‎‎‎
Aljawal, s‎electtt ‎‎‎‎ يا ‎‎‎‎ ‎‎‎‎ Etihad, s‎electttt. ‎‎‎‎

روش شماره گيری در زمان استفاده از سرويس رومينگ بين الملل


بمنظور برقراری تماس تلفنی به مقصد ايران مشترکين می بايست قبل ازشماره مورد نظر کد کشور ايران(0098 ) را شماره گيری نمايند.(چنانچه شماره هايی کهدر phone book گوشی ذخيره شده اند بدون کد ايران باشد تماس ناموفق خواهد بود.)
1- تماس با ايران با تلفن ثابت : شماره مورد نظر، كد شهر ، 0098
2- تماس با ايران با تلفن همراه : شماره همراه مورد نظر0098

ميزان اعتبار سيم کارت های تلفن همراه برای استفاده از سرويس رومينگ بين الملل


اعتبار: مبلغی که توسط شرکت ارتباطات سيار برایحداکثر ميزان استفاده از سرويس رومينگ بين الملل، درنظر گرفته شده وچنانچه کارکردسيم کارتی از اين مبلغ تجاز نمايد، شرکت ارتباطات سيارمجازبهقطع تلفن همراه می باشد.

ميزان اعتبار: مشترکين تلفن همراه در هر دوره صورتحساب گيری ، مجاز به داشتن حداکثر 1/800/000 ريال کارکرد رومينگ می باشند. کهمبلغ کارکرد، درصورتحساب دوره ، منظور خواهد شد. (با توجه به اينکه فايلهای شارژينگرومينگ بين الملل با تاخيرارسال می گردد ممکن است مبالغ رومينگ با توجه به زماندريافت دردو دوره صورتحسابگيری منظورگردد.)
advertising