نکات مراقبت از کودک در سفر

گردشگریدانستنی های سفر

- 97/08/09
نکات مراقبت از کودک در سفردر سفر با کودکان با اینکه از برخی کارها عقب می مانید اما جذابیت های خاص خود را نیز دارد. در شهرهای توریستی معمولا خدمات خاصی به مسافران ارائه می شود که کودکان نیز از ان می توانند بهره مند شوند.به هر حال خیابان های شلوغ می تواند برای کودکان یک چالش به شمار آید، پس باید اقدامات احتیاطی را بدانید.

1. مقصد را بشناسید


قبل از رفتن، کودکان خود را از طریق کتاب، فیلم و مقاله هایی که در اینترنت موجود است، با مقصد آشنا کنید. در محل هایی که کودک با آن آشنا شده است حضور پیدا کنید تا از نزدیک نیز با آنجا آشنا شود. دفتر توریستی ممکن است به شما مسیرهای ویژه ی پیاده روی با خانواده را معرفی کنند. استفاده از این مسیرها برای کودکان بهتر است.

2. اقامت


جای مناسبی را برای اقامت انتخاب کنید. اجاره ی یک آپارتمان می تواند بهترین گزینه باشد زیرا هر وقت بخواهید می توانید بروید و بیایید. غذاهای ساده و مورد علاقه ی خانواده را طبخ کنید. فضای بیشتری نیز در اختیار خواهید داشت. بعضی ها معتقدند اقامت در هتل سرگرم کننده تر است. کودکان می توانند سرگرمی های زیادی داشته باشند البته اگر هتل امکانات تفریحی داشته باشد. اما باید این را بدانید که هتل دارای قوانین و مقرراتی است.

3. پیش رفتن با شرایط


خیلی رویای است که انتظار داشته باشید تمامی کارها طبق برنامه پیش برود. گاهی اوقات باید خود را به دست جریان پیش رو بسپارید و با ان پیش بروید. مثلا اگر می بینید کودکان از بازدید موزه خوششان نمی آید و برایشان خسته کننده است، سریعا برنامه ی بازدید از قلعه، کاخ، بناهای تاریخی و غذا خوردن در یک رستوران را تدارک ببینید.

4. داشتن برنامه ی پشتیبان


ممکن است ناگهان شرایط بد آب و هوایی تمام برنامه های شما را بهم بریزد. مطمئنا ماندن در خانه نمی تواند برای شما سرگرم کننده باشد مخصوصا در زمان سفر. در شهری موزه ،مراکز بازی، مراکز خرید، کتابفروشی، تئاتر و سینما برای سرگرمی وجود دارد. پس زمان را از دست ندهید.

5. حمل و نقل محلی


استفاده از حمل و نقل محلی می تواند یکی از بخش های ماجراجویانه ی سفر باشد. مطمئنا سوار شدن بر کالسکه، قایق، ماشین کابلی، تراموا می تواند برای کودکان جذابیت فراوانی داشته باشد.

6. تغذیه


هر شهر برای خود غذاهای سنتی ویژه ای دارد که روش طبخ خاصی دارد. خوردن غذاهای محلی و بدست آوردن تجربه ای جدید را به هیچ عنوان از دست ندهید. فقط نسبت به بهداشتی بودن آن اطمینان حاصل کنید.

7. جلوگیری از افراط گرایی


توجه به بودجه در سفر حائز اهمیت است. ممکن است والدین بیشتر به خوش بودن کودکان در سفر توجه کنند و از بودجه غافل شوند. برای کودکان در انجام هر کاری در سفر محدودیت هایی تعیین کنید. مثلا برای انجام بازی در مراکز بازی، تنها یکبار به او فرصت دهید.

advertising