نکاتی برای سفر به مناطقی با احتمال وقوع سیل

گردشگریدانستنی های سفر

- 98/01/08
نکاتی برای سفر به مناطقی با احتمال وقوع سیلهمیشه در زمان سفر به این نکته توجه می کنیم که بهترین مقصد را برای سفر خود و خانواده انتخاب کنیم و اینکه زیبایی و جاذبه های آن مکان را، خانواده می پسندند یا زمانی قصد داریم برای دیدن اقوام در شهر و روستاهای دور و نزدیک به دل جاده بزنیم، اما کمتر به آب و هوای مقصد مورد نظر همچنین مسیر های رسیدن به آن توجه می کنیم، بسیار بسیار توجه به اخطار های هواشناسی و اطلاعیه ای عمومی و اطلاع از مردم بومی محل ها برای داشتن سفری خوش و جلوگیری از اتفاقات ناگوار مهم است. بخصوص مواقعی که محلی را برای اطراق انتخاب می کنیم در کنار رودخانه های زیبا و سایر آب راه ها هست.

پیشنهاد ما برای داشتن سفری لذت بخش و یا حتی سفرهای ضروری این است که به این موارد توجه کنید:
سفر به جایی که احتمال وقوع سیل وجود دارد:

- اگر میخواهید به جایی بروید که خطر وقوع سیل و یا برف و کولاک دارد تا جایی که ممکن است اصلا به سفر نروید.

- اگر سفر شما ضروری است به طور حتم با وسیله نقلیه خود از مکان هایی در مسیر رودخانه ها و سد و جاهایی که خطر سیل وجود دارد عبور نکنید.

- اطلاعیه هایی که از منابع خبری رسمی اعلام می شود را خواهشا جدی بگیرید.

- پیش بینی‌های هواشناسی در نوروز نشان می‌دهد شرایط جوی و ناپایداری هوا به نسبت سالیان گذشته نامساعدتر است و می‌تواند مسافران نوروزی را در برخی از مواقع غافلگیر نماید؛ بنابراین اکیدا لازم است مسافرین نوروزی خصوصا در مناطق کوهستانی با تجهیزات کامل امدادی و جیره غذایی کافی و سایر ملزومات ضروری سفر نمایند و از قبل وضعیت آب و هوای مسیر و مقصد را چک کنند.

- با توجه به سیلابی شدن مسیل‌ها در مناطق شمالی و غربی کشور چنانچه مقدور باشد، هموطنان گرامی از سفر به این مناطق تا عادی شدن اوضاع پرهیز کنند.

- مسافران لازم است که در مسیر‌های اصلی سفر نمایند و از ورود به مسیر‌های فرعی کم تردد و ناشناخته پرهیز کنند.

- اطراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها اکیدا توصیه نمی‌شود.

- سی سانتیمتر آب گل آلود قادر است یک خودرو سواری سبک را معلق کرده و از مسیر خود منحرف کند؛ بنابراین لازم است قدرت آب را دست کم نگیریم و از ورود به مسیر‌هایی که آب‌های خروشان در آن‌ها جاری است اکیدا خودداری نماییم.
نکاتی برای سفر به مناطقی با احتمال وقوع سیل
- سیلاب تماشا ندارد. چنانچه در مسیر مسافرت به نقاط سیلابی برخورد کردیم حتما لازم است سریعا از محل دور شویم. آب خروشان به تدریج زمین‌های اطراف را سست کرده و به راحتی می‌تواند افراد حاضر در صحنه را غافلگیر نماید.

- مراقب رانش زمین و ریزش کوه در مسیر‌های کوهستانی باشید.

- از حضور در مناطق خلوت و کم رفت و آمد در طبیعت خودداری کنید.
از هموطنان مان در مناطق سیل زده و یا در معرض خطر سیل خواهشمندیم که در موارد زیر با دستگاه‌های امدادرسان همکاری کنند.

- در روستا‌ها و مناطق در معرض سیل خواهشمندیم که در صورت اعلام خطر از سوی دستگاه‌های امدادرسان در برابر تخلیه خانه و منطقه محل زندگی خود مقاومت نکنند. وقتی جان مان در معرض خطر است مال ارزشی ندارد.

- کودکان و افراد زیر ۱۲ سال را به هیچ وجه تنهایی به خارج از منزل نفرستید.

- در پاکسازی بام، جلو و داخل خانه‌ها از برف و سیلاب با نیرو‌های امدادی همکاری کنید. قطعا نیرو‌های امدادی - اغلب داوطلبانه- برای کمک به شما در منطقه حاضر شده اند و مسئول و یا مقصر حادثه پیش آمده نیستند.

- در صورتی که به محل‌های اسکان موقت رجوع کرده اید تا زمان عادی شدن اوضاع، به محل خانه خود بازنگردید.

- همراه بردن رادیو را فراموش نکنید با اینکه دوره تکنولوژی و اپلیکیشن های مختلف است اما استفاده از رادیو در خیلی از مواردی که گوشی آنتن دهی ندارد برای اطلاع از اخبار رسمی بسیار اهمیت دارد. از مسافرین نوروزی خواهشمندیم که موارد گفته شده را رعایت نمایند.

امیدواریم سفر شیرین و پر از آرامش و شاد را به همراه خانواده تجربه نمایید.
advertising