نکاتی که در سفرهای جاده ای با کودکان باید رعایت شوند

گردشگریدانستنی های سفر

- 97/10/04
نکاتی که در سفرهای جاده ای با کودکان باید رعایت شونددر سفرهای جاده ای مشکلاتی از قبیل نامناسب بودن جاده و نقص فنی اتومبیل و بسیاری مشکلات دیگر ممکن است شما را غافلگیر کنند. اگر تنها سفر می کنید یا آن که با جمعی از دوستانتان هستید، موضوع فرق می کند و صد البته که راحت تر می شود. اما داستان وقتی حساس می شود که سفری خانوادگی در پیش دارید و این یعنی پدر، مادر و فرزندان خانواده که از نظر جسمی و روحی ضعیف تر هستند و نمی توانند به اندازه ی بزرگترها، شرایط سخت را طاقت بیاورند. البته حتی اگر این موانع هم بر سر راهتان قرار نگیرند، باز هم اینکه با کودکان به سفرهای جاده ای بروید، چالش هایی دارد چرا که برای آن ها سخت است که برای ساعاتی طولانی در یک محیط بسته قرار گیرند...

در این مطلب توصیه هایی به شما می کنیم که اگر در سفری با ماشین شخصی، کودکی همراه دارید، با به کار گیری آن ها می توانید از چالش های سفر بکاهید.

از صندلی ماشین رو به عقب استفاده کنید


انجمن پزشکان امریکا، استفاده از صندلی ماشین به حالت رو به عقب را برای کودکان زیر دوسال توصیه می‌کند. صندلی ماشین خیلی کوچک یا خیلی بزرگ نخرید. اندازه صندلی ماشین را با توجه به سایز خودرو انتخاب کنید. صندلی ماشین را در ردیف عقب خودرو نصب کنید.

در آب و هوای مناسب سفر کنید


زمانی با کودک به سفر جاده‌ای بروید که هوا دلپذیر و رانندگی ایمن است. هوای گرم موجب بی قراری کودک می‌شود (حتی با وجود کولر!) و در هوای بارانی و برفی نیز رانندگی خطرناک است.
اگر در هوای بارانی سفر می‌کنید. مسیری با کمترین میزان ناهمواری و بیشترین تعداد توقفگاه را انتخاب کنید. اگر در تابستان سفر می‌کنید، آب و مایعات به مقدار کافی برای مصرف کودک داشته باشید.

مکان های استراحت بین راه را شناسایی کنید


پمپ بنزین‌ها با داشتن کافه و رستوران، برای استراحت، خوردن غذا و تعویض پوشک نوزاد بسیار مناسب هستند. هنگام مسافرت با نوزاد، بهتر است هر یک ساعت توقف داشته باشید تا فرزندتان خسته نشود. به نشانه‌های روی نقشه برای مراکز امداد و نجات توجه کنید.

یک بزرگسال کنار کودک بنشانید


بهتر است هنگام مسافرت جاده‌ای، یک بزرگسال کنار کودک بنشیند. اگر به تنهایی با کودک سفر می‌کنید، آینه‌ای برای مشاهده کودک نصب کنید. اگر به تنهایی با کودک به سفری طولانی می‌روید. تعدادی عکس رنگی جذاب، به پشت صندلی خود بچسبانید تا کودک با آن‌ها سرگرم شود.

کودک را سرگرم کنید


آهنگ بگذارید، اشعار کودکانه بخوانید یا هرکاری که کودک را سرگرم می‌کند. اگر کنار کودک نشسته‌اید، با اشاره به نشانه‌های جاده، حواس کودک را پرت کنید.

هرگز کودک را تنها در ماشین رها نکنید


اگر می‌خواهید از ماشین پیاده شوید، حتما از بودن یک بزرگسال در کنار کودک مطمئن شوید. هرگز نوزاد را در ماشین تنها نگذارید، حتی برای چند ثانیه. از آنجایی که ماشین وقتی خاموش است، خیلی زود گرم می‌شود. ممکن است باعث بالا رفتن دمای بدن نوزاد و شوک گرمایی شود.

خوراکی فراموش نشود


بیشتر انسان ها و علی الخصوص کودکان هنگامی که بی حوصله می شوند، احساس گرسنگی می کنند. پس توجه داشته باشید تا انواع و اقسام خوراکی های مختلف را در سفر همراه خود ببرید. البته بهتر است تا به جای خوراکی های شیرین که انرژی آن ها را چند برابر می کند، خوراکی های سالم را همراه خود بردارید. در این صورت آنها احساس سیری می کنند و به طور مکرر برای غذا درخواست نمی کنند. برای مثال می توانید هویج، ترد، پنیر و میوه به همراه داشته باشید. نکته ی مهم در مورد میوه ها این است که آن ها باید راحت خورده شوند، چسبندگی ایجاد نکنند و احتمال پریدن در گلو را نداشته باشند.
advertising