پل میلائو بلندترین پل جاده ای جهان در شهر میلائو فرانسه

گردشگریمکان های تفریحی

- 97/09/26
پل میلائو بلندترین پل جاده ای جهان در شهر میلائو فرانسهشهر میلائو یکی از بزرگترین مراکز گردشگری و ورزشی در مرکز و جنوب فرانسه ، واقع در بین اتصال دو رودخانه تارن و دوربی است. این شهر 31000 نفری با 169 کیلومتر مربع وسعت با ارتفاع 550 متر از سطح دریا بر سر راه اصلی (A75) بین شمال فرانسه و سواحل مدیترانه قرار دارد.

پل میلائو بلندترین پل جاده‌ای جهان به ارتفاع 343 متر است که در بالای رودخانه تارن در جنوب فرانسه قرار دارد. این پل توسط میشل ویرلوژو (مهندس سازه) و نورمن فاستر (معمار) طراحی و طی 39 ماه ساخته شد . این پل برای دو هدف عمده یکی کاهش بار ترافیک منطقه (بخصوص در فصل تعطیلات تابستان) و دیگری گشایش یک راه ارتباطی آسان میان شمال اروپا و جنوب آن (بویژه کشورهای فرانسه و اسپانیا) ساخته شده است.
پل میلائو بلندترین پل جاده ای جهان در شهر میلائو فرانسه
پل فولادی ـ بتنی ميلائو که در ساخت آن 36000 تن فولاد و 206000 مترمکعب بتن بکار رفته دارای 2/6 کيلومتر طول می باشد. اين پل روی 7 پايه قرار گرفته و به طور ميانگين روزانه 28000 وسيله نقليه را در شرايط مختلف آب و هوايی سال از خود عبور می‌دهد و دارای دو مسير دو طرفه است. پل مذکور که اولين پروژه بزرگ عمرانی کشور فرانسه در قرن 21 به شمار می‌رود ، اتصال‌دهنده شمال اروپا به جنوب فرانسه و اسپانيا می‌باشد.

ارتفاع پل میلائو به حدی است که طراح آن نورمن فاستر می‌گويد: رانندگی روی پل مانند آن است که انسان در اتومبيل پرنده نشسته باشد. هزينه ساخت پل حدود ۴۰۰ ميليون يورو بوده که توسط شرکت سازنده پل تأمين گشته است. البته دولت فرانسه نيز توافق کرده که درآمد عوارضی آن تا سال 2080 يعنی 75 سال آينده به شرکت سازنده برسد. سازنده پل ادعا کرده که مدت عمر پل میلائو ، حداقل 120 سال خواهد بود. اين پل در مقام مقايسه از برج ايفل بلندتر است.
احداث پروژه از 16 اکتبر 2001 آغاز شد و پل میلائو در 16 دسامبر 2004، یک ماه پیش از موعد مقرر، رسماً به بهره برداری رسید.
advertising