باغ لاله تهران

گردشگریمکان های تفریحی

- 97/09/08
باغ لاله تهران

بوستان لاله های باغ ایرانی


تکه‌ای از بهشت می‌ماند! یک باغ زیبا و سرسبز در دل یک منطقه قدیمی در تهران که حتی فضای محله‌های اطراف را هم تحت تاثیر خود قرار داده است. شاید دیدن چنین فضای فرح‌بخش و زیبایی در دل دود و شلوغی و ازدحام پایتخت برای هیچ‌کس قابل باور نباشد.
باغ لاله تهران
در میان گل های زیبا، گل لاله، در فرهنگ و آداب مردم ایران جایگاه خاصی دارد و نمادی از عشق و احترام است. هر چند لاله به رنگ سرخ مرسوم در ذهن ها ماندگار شده است اما بیایید یک بار هم که شده به باغ لاله ایرانی در تهران سری بزنید تا با انواع لاله های زیبا آشنا شوید.

از ابتدا این باغ به نام میرزا حسن آشتیانی که به متوفی الممالک مشهور بوده ساخته شده است. او در مناطق مختلف تهران اماکنی را به نام خود داشته و دارد که این باغ نیز از جمله آن هاست.
باغ لاله سه هکتار مساحت دارد که دو و نیم هکتار آن اختصاص به باغ لاله ها دارد که در فصل رویش گل لاله واقعا بی نظیر است. در بافت باغ درختان تنومندی وجود دارند که در عین بازسازی هنوز هم پا برجا هستند. این مکان از مهم ترین مکان های گردشگری در ایران به شمار می آید.

در این باغ عمارت های دیدنی قدیمی نیز وجود دارد که چند بار مورد بازسازی قرار گرفته اند تا همیشه برای ایرانی ها و عاشقان فرهنگ و رسوم ایرانی ها، زنده و خاطره ساز باشند. گفتنی است باغ لاله تهران در سال 1384 در لیست فهرست آثار ملی قرار گرفت.

مسیر دسترسی


میدان ونك، خیابان شیخ بهایی، 20 متری پیروزان کوچه شهید صابری
advertising