پارک آب و آتش تهران از مدرن‌ ترین پارک‌ های ایران

گردشگریمکان های تفریحی

- 98/04/25
پارک آب و آتش تهران از مدرن‌ ترین پارک‌ های ایران

پارک آب و آتش تهران


در قلب شهر صنعتی و 12 میلیون نفری تهران، پارک‌های زیادی برای تماشا و اندکی آرامش جستن وجود دارد. اما تعداد کمی از این پارک‌ها شناسنامه و اثری متفاوت از خود دارند که شهرتشان را از آن گرفته باشند. یکی از جدیدترین و مدرن‌ترین پارک‌های ایران، پارک آب و آتش درکنار پل طبیعت، بوستان نوروز و بوستان بنادر، مملو از مجسمه‌های زیبا و شگفت‌انگیز است که برخی از آن‌ها الهام گرفته از افسانه‌های ایران زمینند.
پارک آب و آتش تهران از مدرن‌ ترین پارک‌ های ایران

وجه تسمیه پارک آب و آتش


این پارک نام خود را از دو نماد اصلی پاکی در ایران باستان یعنی آب و آتش که هر دو مقدس و قابل ستایش بودند گرفته است. این دو نماد، ریشه‌هایی هم در داستان‌های ملی و دینی ایران- از سیاوش گرفته تا ابراهیم- دارند. نام دیگر پارک آب و آتش هم به همین دلیل بوستان ابراهیم گذاشته شده است. این نام در جای جای پارک هم به چشم می‌آید.

تفریحات پارک آب و آتش


این پارک متفاوت و شاید تا اندازه‌ای فرامدرن است.کافی شاپی با طرح کشتی که گویی شما را از میان آب‌ها می‌گذراند. فانوسی دریایی که خاطره‌ای از داستان‌های دریایی با خود به همراه دارد و با بالا رفتن از آن می‌توانید سطح شهر را زیر پای خود حس کنید و از هر سو به اطراف نظری بیفکنید. آب‌نمایی زیبا در میانه پارک قرار گرفته و در چهار سوی آن چهار برج آتش که هر نیم ساعت یک بار آتشی مهیب از آنها به سمت آسمان شعله می‌کشد دیده می‌شود. چنین هیجانی البته با فضای سرسبز و آرامش مناظر پارک به راحتی آرامش بیننده را بر هم نمی‌زند. میان این چهار برج، از دل زمین هر از گاهی آبی به بالا فواره می‌زند و نشاطی در میان مردم و بویژه کودکان می‌آفریند. در گلستان حضرت ابراهیم، آمفی تئاتری با سقفی پارچه‌ای بر روی فونداسیونی که خودش محل نشستن تماشاگران را هم شامل می‌شود، مکانی برای تجمع تفریحی بازدیدکنندگان فراهم کرده است.

زیپ لاین پارک آب و آتش نیز که به منظور سرخوردن روی طناب و معلق ماندن میان زمین و هوا ایجاد شده، هم ابعاد آموزشی و هم تفریحی این بازی مهیج را در برمی‌گیرد. اگر قدی پایین‌تر از دو متر و وزنی پایین‌تر از 120 کیلوگرم دارید به راحتی می‌توانید لذت سر خوردن با طناب را تجربه کنید. حال اگر بخواهید از این فضای زیادی مدرن کمی فاصله بگیرید، درشکه‌هایی که بین راپل (مکان عبور عرضی با طناب) و آمفی تئاتر چادری قرار دارند، شما را به خاطرات تهران قدیم می‌برند. این شاید خاطره‌ای بیادماندنی برای زوج‌های جوانی باشد که از این تجربه سوار شدن بر درشکه‌های دو نفره لذت می‌برند.

ویژگی منحصر به فرد دیگر این پارک، تجربه آموزش سوارکاری، آنهم با اسب‌های اصیل ترکمن و عرب در قلب پایتخت ایران است. باز هم این تنها تجربه‌ای نیست که در این پارک زیبا خواهید داشت. اگر کمی هیجان‌طلب‌تر باشید و از پیاده‌روی هم خسته می شوید، اسکوتر سواری هم برایتان جالب خواهد بود. اسکوتر وسیله برقی کوچکی است که به طور خودکار افراد را جابجا می‌کند و شما را از آن درشکه سواری دهه 30 و 40 به دنیای آینده با فضایی علمی تخیلی پرت می‌کند. اگر می‌خواهید زیاد از فلسفه نام پارک آب و آتش دور نشویم، باید به نقاله‌خوانی تصویری پارک هم دوباره نظری بیندازید. برخی شبها نقالی به پارک می‌آید و داستان ابراهیم و آب و آتش را با هیجان زیاد و با شیوه‌ای ایرانی و در هفت پرده برای شما به نمایش می‌گذارد. پارک آب و آتش در بزرگراه آفریقا، دسترسی نسبتا آسانی را هم برای تهرانی‌ها و علاقمندان به بازدید از خود مهیا کرده است. فانوسی دریایی مرز میان پارک آب و آتش با پارک بنادر است و پل ابریشم نیز روبروی این پارک قرار گرفته است.
advertising