برج العرب دبی از تجملی ترین و گران ترین هتل های جهان

گردشگریمکان های تفریحی

- 97/11/05
برج العرب دبی از تجملی ترین و گران ترین هتل های جهان

برج‌العرب لوکس ترین هتل 7 ستاره جهان


برج‌العرب، شگفتی‌ دبی و یکی از بلندترین برج‌های جهان و گران ترین هتل های جهان است. این هتل را از هر نقطه‌ای در دبی می‌توان دید. برج‌العرب روی جزیره‌ای مصنوعی ساخته شده است که کمی از خط ساحلی فاصله دارد. این سوپر سازه شهرتی جهانی دارد و یکی از شناخته شده‌ترین جاذبه‌های این شهر محسوب می‌شود.
برج العرب دبی از تجملی ترین و گران ترین هتل های جهان
برج مورد اشاره را تام رایت، معمار آمریکایی طراحی کرده است و قرار بود به گونه‌ای طراحی شود که نماد شهر به شمار رود. ساخت این بنا در سال 1994 شروع شد و در سال 1999 به اتمام رسید. امروزه این برج، یکی از تجملی‌ترین و گران‌ترین هتل‌های جهان محسوب می‌شود که دارای امکاناتی بسیار لوکس و باکیفیت است. نمای بیرونی خلاقانه و فضای داخلی زیبای هتل، مشاهیر و گردشگران زیادی از سراسر جهان را به خود جذب می‌کند.

ویژگی های برج العرب


برج العرب هتلی مجلل در دوبی، امارات متحده عربی است. ساختمان آن 321 متر ارتفاع دارد و در جزیره‌ای مصنوعی 280 متر از خشکی بنا شده‌است. کوچک ‌ترین اتاق هتل 169 و بزرگ‌ ترین اتاق آن 780 متر مربع مساحت دارند. رقم دقیق هزینه شده برای ساختمان بنا مشخص نیست، اما گمان می‌ رود بیش از 1 میلیارد دلار برای ساخت این هتل خرج شده است.

برای جبران هزینه‌ها تمامی اتاق‌های هتل بایستی برای 400 سال اجاره شوند. صاحبان هتل آن را 7 ستاره می‌خوانند، اما در واقعیت بیشتر سازمان‌های رتبه‌ دهنده تنها تا 5 ستاره رتبه می‌دهند. هفت طبقه از این هتل به صورت آکواریوم در زیر دریا وجود دارد. اجاره کوچک ‌ترین اتاق این هتل شبی 6 هزار درهم است. سرو هر غذا در این هتل کمتر از1000 درهم نیست. این هتل به شکل حرف V می‌باشد که یک دکل به آن متصل شده‌ است.

در فضای بین بال ها یا همان V شکل، یک atrium (فضای میان خانه) بوجود آمده که در جلوی آن خمیدگی دارد. در طی روز، کالبد و بدنه ی سفید یک نور شیری و لطیفی را داخل هتل ایجاد می‌کند در حالی که شیشه شفاف جلو، مقدار زیادی نور و روشنایی ایجاد می‌کند. در شب، هم بیرون و هم درون ساختمان توسط نورهای متغیر، روشن می‌شود. بالای ساختمان یک فرودگاه هلیکوپتر بی نظیر توسط یک پایه نصب شده‌است.

این باند فرود هلیکوپتر چندین اتفاق مهم و قابل توجه را نشان داده‌است: گلف باز مشهور تیگر وودز چندین توپ گلف را به خلیج فارس پرتاب کرد. در فوریه سال 2005 تنیس بازان حرفه‌ ای راجر فدرر و آندره آغاسی یک بازی را درارتفاع 211 متری انجام دادند که این باند فرود به صورت موقت به یک زمین تنیس تبدیل شده بود. این باند فرود هیچ حفاظ و نرده‌ ای ندارد.
advertising