برج ساعت برن در سوییس

گردشگریآثار تاریخی

- 98/04/06
برج ساعت برن در سوییس

ساعت زیتگلوگ برن


برج ساعت نمادی بومی و منطقه‌ای در بسیاری از کشورهای جهان است که معمولا به خصیصه یک شهر مرتبط می‌شود. نمونه های زیادی از برج های ساعت در سراسر جهان وجود دارد که برخی از آنها همراه با ناقوس نیز هستند و به مکانی برای برگزاری مراسم‌های بومی و سنتی آن شهر تبدیل شده‌اند. این برج‌های زیبا معمولا در مرکز شهر یا کنار ساختمان‌ها و مراکز مهم دولتی ساخته می شوند
برج ساعت برن در سوییس
برج ساعت برن یکی از مشهورترین نقاط برجسته این شهر به شمار می‌آید که در ابتدا بخشی از استحکامات غربی بود که با گذر زمان و در طی گسترش شهر برن قسمت‌هایی از آن فرو ریخته شد. این برج 23 متری متعلق به سال 1530 است و درست سه دقیقه قبل از هر ساعت، موجوداتی مکانیکی از آن بیرون آمده و نمایش کوچکی را اجرا می‌کنند و در داخل برج می‌توانید شهرت و محبوبیت این سازه قدیمی را از 130 پله سنگی ساییده شده متوجه شوید.

گردشگران و بازدیدکنندگان در سفر به شهر برن کشور سوییس اجازه دارند به بالای برج ساعت بروند و نماهایی شگفت‌انگیز شهر برن را از آنجا تماشا کنند. شاید امروز در هیاهو و شلوغی شهرها صدای زنگ این ساعت چندان به گوش نیاید ولی دیر زمانی صدای زنگِ ساعت بزرگ شهر مهم ترین صدایی بود که گوش مردم به آن عادت داشت. ساعت برن، به ساعت زیتگلوگ نیز معروف است.
advertising