موزه تنباکو و نمک توکیو در ژاپن

گردشگریآثار تاریخی

- 97/10/25
موزه تنباکو و نمک توکیو در ژاپندر توکیو موزه‌ های عجیب و غریبی وجود دارد که شاید شهرت چندانی نداشته باشند اما بازدید از آنها بسیار هیجان‌انگیز است.برای بسیاری از افراد، کلمه موزه خاطراتی از گردش‌های ملال‌آور دوران مدرسه را زنده می‌کند، اما لزوما همه موزه‌ها خسته‌کننده نیستند. ژاپن به‌مانند بسیاری از تفاوت‌های دیگرش، دارای موزه‌های متفاوتی است که کمی عجیب به نظر می‌رسند.یکی از این موزه های موزه تنباکوو نمک توکیو است.

چرا اصلا باید موزه‌ای برای این دو محصول و در کنار یکدیگر وجود داشته باشد؟ این سوالی است که اکثر بازدیدکنندگان از خودشان به هنگام حضور در این موزه می‌پرسند، با این‌ حال موزه تنباکو و نمک بسیار آموزنده است. چیزی که این دو ماده را به یکدیگر مرتبط می‌کند تاریخ مشترک آن‌ها در گذشته و زمانی است که انحصار این دو محصول در اختیار ژاپن بود.
موزه تنباکو و نمک توکیو در ژاپن
شاید این موزه گزینه نخست شما در میان موزه‌های ژاپنی نباشد، اما در صورت علاقه به اقتصاد ژاپن و تاریخ اجتماعی این کشور از نگاه‌های متفاوت، ارزش بازدید را دارد. این موزه همچنین میزبان نمایشگاه‌های دائمی نظیر «دنیای نمک» است که در آن انواع نمک‌ها، از نمک ژاپنی گرفته تا نمک‌های خارجی، یافت می‌شود. چاپ‌های چوبی اوکی‌یوئه، پیپ و انواع محصولات مربوط به دخانیات در این موزه به نمایش درآمده است.
advertising