دوازده حواری در جاده گریت اوشن استرالیا

گردشگریجاذبه های طبیعی

- 97/08/27
دوازده حواری در جاده گریت اوشن استرالیا

صخره‌های 12 حواریون استرالیا


دوازده فرستاده یا دوازده حواری (Twelve Apostles) به مجموعه ای از 8 صخره ی آهکی گفته می شود که مربوط به دوره ی سوم زمین شناسی (دوره ی ترشری) می باشند و در پارک ملی بندر کمپبل واقع در بین شهر پرینستون و پتربورگ و در مجاورت جاده گریت اوشن (Great Ocean) در استرالیا سر از آب بیرون آورده اند. صخره‌ های 12 حواریون (The 12 Apostles) صخره‌هایی هستند که با هنرمندی طبیعت به واسطه باد و موج درست شده‌اند.سالانه 2 میلیون توریست از صخره های 12 تن از یاران و شاگردان عیسی مسیح یعنی "حواریون" دیدن میکنند.
دوازده حواری در جاده گریت اوشن استرالیا
این صخره ها در طول بعالیت های فرسایشی به وجود آمده اند. آب های خروشان اقیانوس جنوبی به مرور زمان آهک های نرم پرتگاه ها را خوردند و غارهایی در درون آن بوجود آوردند. بعدها سقف این غارها که تنها به صورت گنبدهایی برجا مانده بودند، فرو ریختند و این تخته سنگ ها را با ارتفاع 45 متر برجای گذاشتند.

این مکان تا سال 1922 به نام Sow and Piglets (خوک جوان و بچه هایش) شناخته می شد اما بعدها به دلایل توریستی نام آنرا به دوازده حواری تغییر دادند؛ هرچند که تنها هشت صخره در اینجا وجود دارد.

در سال 2002، انجمن رسمی ماهیگیران بندر کمپبل سعی داشت عملیات ساخت پارک ملی آبی در محل استقرار دوازده حواری را متوقف ساز که با شکست مواجه شد. اما خوشبختانه در آینده این سازمان توانست با موافقت دولت ایالات ویکتوریا عملیات لرزه نگاری که توسط شرکت Benaris Energy انجام می شد را متوقف سازد زیرا این کار به زندگی دریایی این مناطق آسیب جدی وارد می کرد.

این صخره ها شدیدا مستعد فرسودگی توسط امواج می باشند. در سوم جولای 2005 یک صخره ی 50 متری فروافتاد و 8 باقی مانده از خود به جای گذاشت. در دوم سپتامبر سال 2009 نیز به نظر رسید که یکی از این صخره ها فروریخته است ولی در حقیقت آن صخره یکی از صخره های مربوط به مجموعه ی "سه خواهر" بود. میزان فرسایش در پایه ی این ستون های آهکی حدود 2 سانتی متر در سال است. بدلیل فعالیت های سهمگین امواج در این ناحیه، انتظار می رود که در آینده صخره های آهکی عظیم دیگری نیز در اطراف این دوازده حواری تشکیل شود.
advertising